9-3 2.0 turbosta 280-+300hv
9-3 2.0 turbosta 280-+300hv
onko mahdollista saada tommoisia 280-+300 hv tehoja 9-3 2.0 turbosta irti? suuria muutoksia joutuu tekemään ? muutosten hintoja?
Kyllähän siitä koneesta tuon verran saa irti. Tosin vaatii jo jonkin verran satsausta..
Et maininnut mikä malli tai vm. ysikolmonen on kyseessä mutta katso esim. http://www.maptun.com ja sieltä valitset oman autosi niin stageja löytyy 1-6 (aina tuonne lähemmäs 400hv ja 500Nm).
Esim. tuo Stage 3 on melko suosittu päivitys sisältäen softan, 3" putkiston, ilmanputsarin ja mangneettiventiilin. Hintaa tuolla setillä on vajaa 2000e.
Siitä jos haluaa lähteä lisäämään tehoa entisestään niin rupee jo vaatimaan isompia toimenpiteitä esim. ahdin, suuttimet, välijäähdytin jne jne...
Mutta kannattanee tosiaan tutkia noiden eri virityspuljujen tarjontaa.
http://www.maptun.com
http://www.speedparts.se
http://www.nordictuning.com
Onnea metsästykseen ja tervetuloa foorumiin !
Et maininnut mikä malli tai vm. ysikolmonen on kyseessä mutta katso esim. http://www.maptun.com ja sieltä valitset oman autosi niin stageja löytyy 1-6 (aina tuonne lähemmäs 400hv ja 500Nm).
Esim. tuo Stage 3 on melko suosittu päivitys sisältäen softan, 3" putkiston, ilmanputsarin ja mangneettiventiilin. Hintaa tuolla setillä on vajaa 2000e.
Siitä jos haluaa lähteä lisäämään tehoa entisestään niin rupee jo vaatimaan isompia toimenpiteitä esim. ahdin, suuttimet, välijäähdytin jne jne...
Mutta kannattanee tosiaan tutkia noiden eri virityspuljujen tarjontaa.
http://www.maptun.com
http://www.speedparts.se
http://www.nordictuning.com
Onnea metsästykseen ja tervetuloa foorumiin !

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Vakio kytkin huutaa armoa jo 350Nm kohdalla ja tehokkaampi Viggen kytkin kestää sen 450Nm. Seuraava asken on hiilikuitukytkinlevy (sintteri).
Kyllä kestävästä pannusta tehoja irti saa mutta hevoset alkavat maksamaan jonkin verran
Kyllä kestävästä pannusta tehoja irti saa mutta hevoset alkavat maksamaan jonkin verran

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Joillakin on hukkaportin painekellon jousi osoittautunut löysäksi ja aiheuttanut ahtojen soutua, mutta yleensä ne on kestäneet. Cuuleri saattaa alkaa kiinnostaa niin jaksaa höngytä pitempään. Muuten vaan öljyn vaihto max. kymppitonnin välein, uudet laatikkoöljyt, huolelliset vaihdot, tulpat ja bensaa. Ja auto sitten seisontaan tai myyntiin kun koittaa se ajokielto...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: ....
Jos on b205 moottori niin ainakin männät kannattaa vaihtaa jos viritetään yli steg1 -tasonEVO_500 kirjoitti:no kyl noi tehotkin riittää mitä tolla Stage 3 luvataan.. tarviiks tehdä muita muutoksia jos tommosen hankkii??

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ....
ng900aero kirjoitti:Jos on b205 moottori niin ainakin männät kannattaa vaihtaa jos viritetään yli steg1 -tason



Joo, ja tsekata, että huollot on tehty ajallaan, jotta moottoritakuu olisi voimassa...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Yksi mitä kannattaa alkaa miettimään Steg 3 kanssa on kunnollinen kuuleri. Vakio on alitehoinen ja lisää jatkuvalla poljennalla moottorin rikkoutumisriskiä. Lämpökuorma kasvaa pitkissä vedoissa kun käydään kierrosaluetta läpi monella vaihteella. Cuulerin teho ei riitä ja sitten auto onkin jo aika vakiotehoinen kun sytkä myöhästyy kasvaneen ahtoilman lämpötilan takia.
Ei oikotietä onneen vaan rautaa vaihtamalla
Ei oikotietä onneen vaan rautaa vaihtamalla

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Re: ...
Onko sulla b204 vai b205 kone autossasi?EVO_500 kirjoitti:mites ton stage 4 suhteen. tarviiko ruveta tekee muita muutoksia esim. mäntiä vaihtaa tai vastaava. jos ton stage 4 hommaa
Näet sen nopeasti esim. siitä onko punainen vai musta DI-kasetti (mikäli ei ole vaihdettu jälkikäteen).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vertaile myös tarkkaan viriputkien palvelua ja mitä saat rahalla. Kaikki osat (esim. pakoputket) eivät ole samaa laatua vaikka hinta olisikin lähes sama. Mäntien ja muiden osien tarve joita ei ole virkauppojen paketissa mukana kannattaa harkita kuitenkin huolella. Nyrkkisääntönä lienee kuitenkin b205 tarvii uudet männät jos tosiaan luukuttaa autoaan tosissaan ja b204 uuden coolerin, mutta sen männät kestänevät.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ...
Jos on kyseessä B204 -moottori, niin mäntiä ei tarvitse vaihtaa.EVO_500 kirjoitti:mites ton stage 4 suhteen. tarviiko ruveta tekee muita muutoksia esim. mäntiä vaihtaa tai vastaava. jos ton stage 4 hommaa
Stage 4 sisältää:
-softan
-3" pakoputken ja kilpakatalysaattorin. Sportkatalysaattorillakin pärjää (ainakin mä olen pärjännyt sillä toistaiseksi).
-Garrett T25/T28 -hybriditurbo
-kireämpi hukkaportin aktuaattorin jousi (oikeastaan joutuu vaihtamaan koko aktuaattorin)
-alumiininen "cross-flow" -mallia oleva välijäähdytin, sekä letkut sitä varten.
Kannattaa tsekata, kumpi näistä tulisi halvemmaksi, ennen kuin tilaa:
-ostaa koko paketti viritysfirmalta ja pyytää "giganttiset" alennukset.
-ostaa eri osat eri firmoilta (esim. täältä saa välijäähdytintä NG900/OG9-3:een: http://www.racecooling.com/sidor/saab_9-3aero.htm ). Meikäläisellä ei ole tuosta välijäähdyttimestä muuta kuin hyvää sanottavaa

Jos haluat nähdä alkuperäisen välijäähdyttimen ja tuon Kylar Jonsonin välijäähdyttimen kokoeron, niin käypä Eskin kotisivuilla:
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/cooleri.htm
Samalta sivulta voi nähdä, miltä 3" putki näyttää alhaaltapäin, kun auto on nosturilla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007