Ohjaustehostin, prkle!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Ohjaustehostin, prkle!

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Armoton nillitys kuuluu, kun kääntää rattia. Öljyt hävis vehkeestä sen siliän tien :evil: v**tu kun vituttaa, saatana! Vuotoa ei havaittavissa. Uskonko, että ne on vaan tulleet korkin kautta pihalle, ja heitän uudet öljyt sisään?!
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ettei olis pakoputki kypsentänyt sitä paineputkea pumpulta hammastangolle? Se maksaa kuulemma orggiksena aika paljon, mutta hydrauliikkaliikkeessä teetettynä hinta on järkevämpi. Ei tosin ole omakohtaista kokemusta, joten joudut itse selvittämään hintatason.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Mertmi kirjoitti:Ettei olis pakoputki kypsentänyt sitä paineputkea pumpulta hammastangolle? Se maksaa kuulemma orggiksena aika paljon, mutta hydrauliikkaliikkeessä teetettynä hinta on järkevämpi. Ei tosin ole omakohtaista kokemusta, joten joudut itse selvittämään hintatason.
Lähdenkin tältä istumalta katsomaan lampun kanssa :arrow: :idea:

EDIT: Ei ollut letku hajalla ainakaan näkyvältä osalta. Eikä tuo kyllä auton allekaan mitään tihkuta :!: Pumppu on myöskin kuiva.

Niin, piti sanoa jo alunperin, että siis siellä on vielä sitä öljyä sisällään, kaikki ei siis hävinnyt...Kummallinen vajaus silti...
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tehostin ampuu kyllä korkin kautta nesteet pihalle jos järjestelmään pääsee kertymään ilmaa.. Tuossa on ilmeisesti vielä säiliö pumpun yhteydessä, 8-venttiilinen vapari?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

jcarlson kirjoitti:Tehostin ampuu kyllä korkin kautta nesteet pihalle jos järjestelmään pääsee kertymään ilmaa.. Tuossa on ilmeisesti vielä säiliö pumpun yhteydessä, 8-venttiilinen vapari?
Näin on. Mihin asti täyttelen tuon astian sitten huomenna? Siinä kun ei näkynyt olevan mitään merkkiäkään...

Ja pitääkö suorittaa joitain muita toimenpiteitä? Jos sinne nyt on päässyt sitä ilmaa...

EDIT: Niin, ja kait siihen meni nyt se Texaco Power Steering Fluid 4634 tai GM Power Steering Fluid...Niitähän vissiin saa ihan Saab-myymälästä, tai sitten varaosaliikkeestä?..
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

Mulla on siinä korkissa sellainen lyhyt muovinen öljytikku jossa lukee missä kohtaa tikkua kuuluisi olla nestepinnan, kun neste on lämmin tai kylmä.

Olisko se normipinta jotain 5-6cm alempi, kuin mitä säiliöön mahtuu? Viisaammat kertokoon tarkemmin.

Alkuperäistä nestettä olen hakenut Saabin tiskiltä. Maksoi kai noin 14e.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

hain tossa viimeviikolla litran pönikän länsiautosta espoosta ja hintaa oli 10 ?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

mulla makso samassa puljussa 15 ekee saatana ja ostin perjantaina saab9000 onko muka eri öljyä mulla vm 91
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

tehostajan öljyn valinnassa onkin sitte pidettävä huolta siitä, että sinne menee sitä OIKEAA öljyä... veljellä tonnarissa se "musta" ja mulla satkussa se "punainen" eivät kuulemma sekoitu keskenään, ja aiheuttavat ilmeisesti ongelmia yhdessä... tiedä sitten... viisaammat kertokoon lisää.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Mulla meni musta pötikkä. Semmoisen :saab:-tekstillä varustetun antoivat Karikon Autotalosta Mikkelistä.

Kaadoin törpöstä osan sisään, korkissa todellakin oli mittatikku, en vain huomannut sitä :oops: Laitoin sen verran kuin pitikin. Ainakaan ensi alkuun ei lähtenyt pinta vajoamaan minnekään, taisin selvitä säikähdyksellä :P
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

turkkaki kirjoitti:tehostajan öljyn valinnassa onkin sitte pidettävä huolta siitä, että sinne menee sitä OIKEAA öljyä... veljellä tonnarissa se "musta" ja mulla satkussa se "punainen" eivät kuulemma sekoitu keskenään, ja aiheuttavat ilmeisesti ongelmia yhdessä... tiedä sitten... viisaammat kertokoon lisää.
Se punainen on varmaan atfää. Itse kun kävin tehotimeen ostamassa öljyjä ni tiskillä varoteltiin että sitä mustaa, saabin logolla varustettua, on uutta sekä vanhaa ja että ne ei toimi keskenään.
900 S -90
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Nyt on ensi kerran ajettukin uudet öljyt sisällä. Puolen tunnin lenkin aikana pinta vajeni n. kaksi senttiä. Olisiko se nyt sitten vasta poistanut viimeiset ilmakuplat sieltä tai jotain semmoista?..Pistin sen öljyt nyt illalla takaisin oikealle tasalle, toivottavasti eivät karkaa minnekään.

Ei nimittäin ole varaa korjata, jos tehostajassa on vikaa eikä käydä tutkituttamassa, jos vika on jossakin satunnaisessa letkussa / putkessa. Ja kun kukaan ei osta rikkinäistä vanhaa Saabia :arrow: menee ruosteeton auto paaliin, kun minä en pysty tuota enää ehjäämään :cry:
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tknummelin kirjoitti:Nyt on ensi kerran ajettukin uudet öljyt sisällä. Puolen tunnin lenkin aikana pinta vajeni n. kaksi senttiä. Olisiko se nyt sitten vasta poistanut viimeiset ilmakuplat sieltä tai jotain semmoista?..Pistin sen öljyt nyt illalla takaisin oikealle tasalle, toivottavasti eivät karkaa minnekään.

Ei nimittäin ole varaa korjata, jos tehostajassa on vikaa eikä käydä tutkituttamassa, jos vika on jossakin satunnaisessa letkussa / putkessa. Ja kun kukaan ei osta rikkinäistä vanhaa Saabia :arrow: menee ruosteeton auto paaliin, kun minä en pysty tuota enää ehjäämään :cry:
Jos ei pysy liemet sisällä niin hihna irti ja hauistehostaja käyttöön ;) Hyvin pärjäät ilman tehostajaakin, eikä tuollaisen takia tartte paaliin viedä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

tknummelin kirjoitti: menee ruosteeton auto paaliin, kun minä en pysty tuota enää ehjäämään :cry:
Mulla on kaikki ovenpohjat kertaalleen hitsattu ja kyllä kylkikin hieman kukkii.

Kyllä sellainen auto ihan kiva kumminkin on, jota ei joka katsastukseen tarvitsisi hitsata.

Viimeisen vuoden sisään olen teetättänyt remonttia 800e:llä, jotta tien päällä on pysytty. Korjattu jarruja, tiivisteet koneeseen, ruosteita paikkailtu, raidetangon pää vaihdettu, mittaristo vaihdettu, puhallin korjattu, virtalukko vaihdettu, valonpohja vaihdettu, bensapumppu vaihdettu, öljykello vaihdettu, jne.
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Jesh, homma toimii. Ei vuoda nesteitä minnekään!

"Eeeevvri nait, paarti paarti!" :D
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Vastaa Viestiin