Ajoin juuri Mapen huoltoon mittaukseen, niin päästöt olivatkin kohillaan, CO 2,19%. Edellisen mittauksen jälkeen ei ole tehty mitään muutoksia, tuskin konepeltiä aukaistu. Tämäkös herätti ihmetystä, että mistä moinen voisi johtua. Tässä hieman pohdintaa...
Edellisen kerran lienee ollut noin nollakeli, nyt 20 astetta pakkasta. Kyllä kone oli lämmin viimeksikin eikä ryyppy ollut päällä. Nyt ajoin vain sen verran, että lämpömittari nousi vaakatasoon. Voisiko päästömittarit sittenkään olla kovin luotettavia? Samanlaiset ne näyttivät olevan sekä huollossa, että konttorilla. Mutta, olisiko jollain selitystä tähän ja miten jatkossa näihin heilahteluihin voisi varautua?
Joka tapauksessa sen verran viisaampi olen, että aina ajan ensin autohuollon kautta, koska ei tuo sen enempää veloittanut, kuin konttorillakaan (näin olisin tehnyt silloin kuukausi sittenkin, mutta huollon päästömittari oli mennyt mykäksi edellisenä päivänä).
No, joka tapauksessa leima tuli
