9000 2.3 CDTA -91 outo malli??

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

9000 2.3 CDTA -91 outo malli??

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

mikäs tämä nyt sitten oikein on, kun veljeni leijonamieli vei tonnarinsa huoltoon, oikein valtuutettuun, ja hyväksi todettuun rengastien autotarvikkeeseen seinäjoelle, ja käski samalla katsahtaa ajotietokoneella välkkyvän CE tekstin ja näytössä palavan SRS valon perään...

ne sano sieltä, että ihmettelivät kun auto ei puhunut niitten tietokoneelle...

huomasivat sitten, että kyseessä on joku über harvinainen sekoitus uutta ja vanhaa.. ilmeisesti siis jotain trioniciin liittyvää tietokonetekniikkaa viimeisessä LH-jetissä... nyt kysymys kuuluukin, että mitämitämitä... onko muita vastaavia tiedossa?

puhuivat jotain amerikan vienti mallin ohjauksesta.??

lupasivat seuraavalle kerralle tilata laitteen, jolla k.o. järjestelmää osataan tulkata..

lisäksi epäilivät, ett'ä huonovarauksinen akku olisi aiheuttanut valojen syttymisen... olisko noin??
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

k.o. liike on palvellut loistavasti tähän asti, ja ilmeisesti jatkaa hyvää työtään....
tämä lisäys siksi, ettei tuosta viestistä vain jää mitään ikävää mielikuvaa firmasta.... asiansa osaava paikka se on...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Jos kyseessä on Le Mansin sininen CD takaspoilerilla ja puisella kojetaululla, harmailla nahkapenkeillä ja rekisteri alkaa VBF.... niin olen ollut auton omistajana lähes uudesta asti. Auto on alunperin ollut Saabin Suomen pääjohtajan käytössä ja siinä oli kaikki mahdollinen varustus mitä siihen silloin sai. Ao. perheellä oli toinen samanlainen auto vaimon käytössä ja tätä ko. yksilöä kuskasi johtajan autonkuljettaja. Kun autolla oli ajettu noin 20t km se tuli perheemme käyttöön. Sillä ajettiin meillä kymmenisen vuotta ja sen jälkeen se myytiin Raumalle. En tiedä mitä autoon on Raumalle myynnin jälkeen tehty, mutta ihan uutena se tietojeni mukaan on otettu Suomeen alkujaan käyttöön.

Varsin mielenkiintoista.....

Jos tosiaan kyseessä on tämä ko. auto niin hienoa tietää, että se on hyvissä (saabistin) käsissä. Tuli nimittäin pidettyä autoa sen 10v kuin kukkaa kämmenellä :)

Takaspoileri, putkisto ja lokasuojan levikkeet asennettiin silloin meidän käyttömme aikana.

JK. Olin Kauhajoella töissä 1995-96 eli auto lienee palannut samoille kulmille Topeekalle...
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

hienoa... kyseessä tosiaan on sama auto, ja vaikuttaa kauhajoella...

autoa pidetään edelleen kuin kukkaa kämmenellä, ja tullaan pitämäänkin... oma kiinnostukseni autoon on siksi "suurehkoa"
(luetaan -sairasta), että olen vannottanut veljeni myymään auton minulle, heti kun vaihto tulee aiheelliseksi...

hieno on peli ei voi muuta sanoa..

kuva autosta löytyy esim irc-galleriasta.. nimeltä daddycool

http://irc-galleria.net/view.php?nick=d ... d=10892057
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Juu, meillähän veljen kanssa tuo VBF oli HMK:n jälkeen ja asensimme siihen hieman viriä, mm Speedpartsin steg1... 8) Vai semmonen malli, ruiskuboksi ja DI/APC näyttivät ihan standardeilta, LH ei mitään trioniccia missään muodossa eli eivät tienneet ihan oikein... 8O :lol: Akvaariokotelosta löytyy Boschin ruiskuboksi, johon vaihdoimme ruiskulastun ja kuskin penkin alla sijaitsee DI/APC, jonne lastu myös vaihdettu... Autossa Bilstein/Eibach alusta, jne... Ja hieman isommat suuttimet myös vaihdettu. :D Autoon on upotettu abaut 12000 euroa muutaman vuoden aikana :!: 8O :D
Viimeksi muokannut LR, Ke Tammi 04, 2006 17:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Huh tuli ihan haikea olo... hienoa, että perinne jatkuu LR:nkin jälkeen.
Paljonko autossa muuten on kilometrejä nykyään?
Toivottavasti törmätään jossain klubin tilaisuudessa.

LR:lle. Vieläkin nolottaa kun tuli ajeltua kolmella pytyllä. Eihän sitä huomannu kun tehoa oli jo silloin kovasti saati nyt sitten :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

kilometrejä lr:ltä lähdettyä tullut enää noin luokkaa alle 20 000 joten eipä tuolla paljon ajella.... äkänen se on ku pieni piru, mutta ahdot vaan on karkailleet oikeastaan alusta asti "turhan ylös" siis vaikka se asennettu bleed valve on nollilla, ja vakiolastullakin paineet tahtoo nousta yli 1,5k... ei ongelma, kun tietää, että varoo... muuten ollut kyllä loisto peli..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Meillä taas oli AINA ongelmana, että ahdot eivät nousseet kunnolla, magneettiventtiilikin on muuten vaihdettu uuteen. Se ahtoi noin 1,2 bar, kun luovuttiin siitä...
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ei se Tech jutellut minunkaan auton kanssa kun syynättiin noita SRS:n
ja ABS:n vikakoodeja.
SRS koodit luetaan vanhemmalla lukulaitteella keski konsolissa olevasta
testipistokkeesta.
Ja mitä tuohon ABS:iin tulee niin ilmeisesti se luetaan kuitenkin sieltä
apukuskin penkin alta..mutta millä se luetaan ei ole tietoa.
Tech syynäsi kyllä moottori puolen ja sieltä ei löytynyt mitään mainittavaa.

Niin ja auto on 9000CD 2.3TA vm.1991.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

niin ne sielä seinäjoella väittivät, että tarvitaan erilainen laite, jonka lupasivat tosiaan tilata paikalle, kun seuraavan kerran ollaan paikalla...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Kyllähän tuolla kelpaa pitkin Topeekaa päästellä, muutaman kerran tullut bongattua :P.
9-5 2,3t -03
#2514
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

9000CD23T kirjoitti:Ja mitä tuohon ABS:iin tulee niin ilmeisesti se luetaan kuitenkin sieltä
apukuskin penkin alta..mutta millä se luetaan ei ole tietoa.
Tech syynäsi kyllä moottori puolen ja sieltä ei löytynyt mitään mainittavaa.

Niin ja auto on 9000CD 2.3TA vm.1991.
ISAT on se laite millä luetaan ja kalibroidaan apukuskin penkin alta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

niinno... ymmärrysvirheitä...

sille abs valolle eivät voineet mitään, mutta nyt luettiin jo tech2:lla ne vikakoodit moottorinohjauksesta..

kyllä se siitä pikkuhilijaa... uutta ongelmaa vaan tulee samaa tahtia vanhojen kadotessa... nopeusmittari on nyt sitten nollassa nopeudesta riippumatta... heh.. mikähän siihen tuli...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Varmaankin se nopeusmittarin anturi hajalla. Korjaantuu vaihtamalla.
9000 aero -97, 9000 cde -96
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

viat korjattu, ja auto siirtynyt klubissa eteenpäin.. omistaja nyt Turkka Kivelä :P :P :P :lol: :P
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Vastaa Viestiin