t8 satku kastelee tulpat alta aikayksikön
t8 satku kastelee tulpat alta aikayksikön
Starttailin tuossa talviseisonnassa olevaa -86 t8:ia ja se lähti vasta käyntiin tulppien puhdistuksen jälkeen. Kävi ihan nätisti, mutta käyntiin lähteminen oli aika vaikeata. Uusin tulpat ja lähti kertalaakista käyntiin, mutta sammui sitten itsekseen ja käyntiin ei uusilla tulpilla enää lähde. Lupailee vain vaimeasti.
Onkos raadilla ideoita?
-tuomas-
Onkos raadilla ideoita?
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Lämpöaikakytkin ei voi mitenkään vaikuttaa tukehtumiseen/kastumiseen käynnistämisen jälkeen, koska sen rooli rajoittuu vain aikaan, jolloin starttimoottori pyörii.
Jos epäilee, että kastuu vasta uudelleenstarttausyrityksissä lämpöaikakytkimen takia, riittää että irrottaa kylmäkynnistyssuuttimen tai lämpöaikakytkimen johtoliittimen.
Liikkuuko määränsäätimen lautanen vapaasti, takeltelematta, olisiko mäntä jumissa?
Jos epäilee, että kastuu vasta uudelleenstarttausyrityksissä lämpöaikakytkimen takia, riittää että irrottaa kylmäkynnistyssuuttimen tai lämpöaikakytkimen johtoliittimen.
Liikkuuko määränsäätimen lautanen vapaasti, takeltelematta, olisiko mäntä jumissa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Noniin.. auto toimii hiukan paremmin. eli lähtee käyntiin.
Vika taisi tosiaan olla lämpöaikakytkimessä, sillä ilman kylmäkäynnistyssuutinta auto starttaa lähes normaalisti.
Ja ehkäpä vähän annoin väärää tietoa ongelmasta, sillä ilmeisesti tyhjäkäynti on tipahtanut niin alhaiseksi että moottori sammuu siitä syystä eikä siksi että kastelisi tulpat.
Mutta kiitos kaikille vastanneille.
-tuomas-
Vika taisi tosiaan olla lämpöaikakytkimessä, sillä ilman kylmäkäynnistyssuutinta auto starttaa lähes normaalisti.
Ja ehkäpä vähän annoin väärää tietoa ongelmasta, sillä ilmeisesti tyhjäkäynti on tipahtanut niin alhaiseksi että moottori sammuu siitä syystä eikä siksi että kastelisi tulpat.
Mutta kiitos kaikille vastanneille.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Teki sillai et jos startatessa polkassu kaasua tasan oikeella hetkellä niin kasteli tulpat ja joutu sahaa tosi pitkään. Tavalliset tulpat meni huonoks melkein kerralla, mutta platinoilla kesti ainapuoli vuotta enneku auto jäi muuten pois ajosta.mikkoimp kirjoitti: niin kasteliko sulla tulppia?
ne tahtovat olla kerrasta sököt ja ovat hiukan hintavia....
900 S -90