t8 satku kastelee tulpat alta aikayksikön

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

t8 satku kastelee tulpat alta aikayksikön

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Starttailin tuossa talviseisonnassa olevaa -86 t8:ia ja se lähti vasta käyntiin tulppien puhdistuksen jälkeen. Kävi ihan nätisti, mutta käyntiin lähteminen oli aika vaikeata. Uusin tulpat ja lähti kertalaakista käyntiin, mutta sammui sitten itsekseen ja käyntiin ei uusilla tulpilla enää lähde. Lupailee vain vaimeasti.

Onkos raadilla ideoita?

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Oletko kokeillu platinatulpilla, ei pitäs mennä pilalle niin helposti.
900 S -90
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

DyhWe kirjoitti:Oletko kokeillu platinatulpilla, ei pitäs mennä pilalle niin helposti.
nuo ne vasta pimeeksi meneekin...
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Mulla teki noin, kylmänä käynnistyi hyvin mutta lämmettyään ei enää halunnut. Oireet johtuivat sytytyspuolasta. Ongelma aiheutti kyllä harmaita hiuksia.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

saabracing kirjoitti:nuo ne vasta pimeeksi meneekin...
No miulla kesti t8:sissa paljo pitempää ku tavalliset.
900 S -90
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Lämpöaikakytkin..?
Piiripaineen säädin..?
http://saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=117545
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11630
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Lämpöaikakytkin ei voi mitenkään vaikuttaa tukehtumiseen/kastumiseen käynnistämisen jälkeen, koska sen rooli rajoittuu vain aikaan, jolloin starttimoottori pyörii.

Jos epäilee, että kastuu vasta uudelleenstarttausyrityksissä lämpöaikakytkimen takia, riittää että irrottaa kylmäkynnistyssuuttimen tai lämpöaikakytkimen johtoliittimen.

Liikkuuko määränsäätimen lautanen vapaasti, takeltelematta, olisiko mäntä jumissa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Noniin.. auto toimii hiukan paremmin. eli lähtee käyntiin.

Vika taisi tosiaan olla lämpöaikakytkimessä, sillä ilman kylmäkäynnistyssuutinta auto starttaa lähes normaalisti.

Ja ehkäpä vähän annoin väärää tietoa ongelmasta, sillä ilmeisesti tyhjäkäynti on tipahtanut niin alhaiseksi että moottori sammuu siitä syystä eikä siksi että kastelisi tulpat.

Mutta kiitos kaikille vastanneille.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

DyhWe kirjoitti:
saabracing kirjoitti:nuo ne vasta pimeeksi meneekin...
No miulla kesti t8:sissa paljo pitempää ku tavalliset.
niin kasteliko sulla tulppia?
ne tahtovat olla kerrasta sököt ja ovat hiukan hintavia....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

mikkoimp kirjoitti: niin kasteliko sulla tulppia?
ne tahtovat olla kerrasta sököt ja ovat hiukan hintavia....
Teki sillai et jos startatessa polkassu kaasua tasan oikeella hetkellä niin kasteli tulpat ja joutu sahaa tosi pitkään. Tavalliset tulpat meni huonoks melkein kerralla, mutta platinoilla kesti ainapuoli vuotta enneku auto jäi muuten pois ajosta.
900 S -90
Vastaa Viestiin