Sellainen ongelma on että vahvistimessa palaa koko ajan protection valo.
Autossa oli kiinni kaksi vahvistinta, kuuntelin illalla normaalisti ja aamulla ei enää subi toiminu. Huomasin sitten että vahvistimessa palaa protection valo. Mistä se voi johtua ?
Virtaa minulla vahvistimille kuljettaa 20 virtajohto haarotettu virtablokilla, samta myös maakaapelissa.
Voisiko joku kertoa missä vika voisi olla, kun en itse enää osaa keksiä muuta kuin että vahvistin on palanut (vahvarin sulake ei ole).
Mitä voisin kokeilla, katoa vahvistimesta tms.
Vahvistin temppuilee
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
Re: Vahvistin temppuilee
Autossa oli kiinni kaksi vahvistinta, ??? onko vieläkin kaksi vai yksi?Orlando kirjoitti:Sellainen ongelma on että vahvistimessa palaa koko ajan protection valo.
jos esim heräte virta pätkii..... ja mulla ainakin tekee sellasen et jos mankka päällä vaihtaa vahvarin piuhat toiseen eli virrat ja muut jää protection valo palamaan mut poistuu heti ku käyttää mankan pois päältä!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Irroita vahvistimesta kaiutin-/signaalijohdot eli laita vahvistin päälle, niin että siinä ole kiinni kuin virta-, maa- ja herätejohto.
Mikäli protection palaa vieläkin, niin vahvistimessa on vika.
Jos protectionin tilalla syttyykin vihreä valo, niin tarkista subbari ja subbarille menevät piuhat.
Mikäli protection palaa vieläkin, niin vahvistimessa on vika.
Jos protectionin tilalla syttyykin vihreä valo, niin tarkista subbari ja subbarille menevät piuhat.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Itsellä yhdessä Satkussa paloi vahvarin häiriövalo, kun ei saanut kunnolla maata. Eli vahvistimen miinuspaikka kannattaisi tarkistaa.
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*