Nypytys kytkinpolkimessa!?!
Nypytys kytkinpolkimessa!?!
On jo kumma...kuupan kytkin nypyttää aivan ihmeellisesti.
Painelaakeri, paineasetelma, levy...on kaikki uusia. Laatikon puoleinen akselinlaakeri on ehjä. Kampiakselin holkki timmi. Kampiakselin laakerit on uudet ajettu ehkä 4000. Kun vauhtipyörästä ottaa kiinni tuntuu aivan pieni klappi, joka on tietysti aika ihmeellinen uusille laakereille.
Nyt rupee loppumaan pää vian löytämiseen. Toista vloottaa oon nyt kokeilemassa. Voiko vapaakytkin aiheuttaa tuollaista? Vapaakytkin tuli aika hienosti mukana kun otti kopan auki! Eli tuntu olevan aika pahasti irti.
Alkaa jo vituttamaan kun käyttöautoa ei saa kuntoon.
Painelaakeri, paineasetelma, levy...on kaikki uusia. Laatikon puoleinen akselinlaakeri on ehjä. Kampiakselin holkki timmi. Kampiakselin laakerit on uudet ajettu ehkä 4000. Kun vauhtipyörästä ottaa kiinni tuntuu aivan pieni klappi, joka on tietysti aika ihmeellinen uusille laakereille.
Nyt rupee loppumaan pää vian löytämiseen. Toista vloottaa oon nyt kokeilemassa. Voiko vapaakytkin aiheuttaa tuollaista? Vapaakytkin tuli aika hienosti mukana kun otti kopan auki! Eli tuntu olevan aika pahasti irti.
Alkaa jo vituttamaan kun käyttöautoa ei saa kuntoon.
VW transporter 2.5tdi vm.99
onpa
tosiaan paha vika jos vapaakytkin tulee mukana kun ottaa kytkinkopan pois kerrotko tarkemmin mitä tapahtui?
mittasitko muuten kampiakselin päittäisvälyksen heittokellolla niinkuin kuuluu
ohjearvot löydät manuaaleista.
itsellä kerran vaihdoin laakerit ja päittäisvälystä oli yli sallitun. tapahtui kyllä v 1990.
mitä tarkoitat nypyttämisellä? siinä vaiheessa kun nostat kytkintä niin rupeaa
nytkyttään vai? onko oire sama peruuttaessa vai ykkösellä vain?
mittasitko muuten kampiakselin päittäisvälyksen heittokellolla niinkuin kuuluu
ohjearvot löydät manuaaleista.
itsellä kerran vaihdoin laakerit ja päittäisvälystä oli yli sallitun. tapahtui kyllä v 1990.
mitä tarkoitat nypyttämisellä? siinä vaiheessa kun nostat kytkintä niin rupeaa
nytkyttään vai? onko oire sama peruuttaessa vai ykkösellä vain?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 805
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Itsellä kytkin nypyttää myös polkimelle kun yrittää vaihdetta päälle. Uusi Saschin kytkin, mutta kampiakselin neulalaakeria en pöljä mennyt vaihtamaan. Ja ei saanut vaihdetta päälle vanhoilla säädöillä. Säädin kytkintä + lisäsin prikkoja työsylinterin taakse, jolloin kytkinpolkimessa tuntuu "vapinaa" kun polkaisee pohjaan ja silti ei mene vaihde päälle. Lisäksi ääni kytkimestä kertoo, että joku ottaa kiinni metalli vastaan metalli. Työsylinterin kumit vaihdettu. Pääsylinterin kanssa onkin sitten eri asia, sillä tuo Sonett:n pääsylinteri on erityyppinen.
Viimeksi muokannut KeijoAnnikki, La Tammi 07, 2006 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: onpa
Siis kun halkaisin vloodan niin se vapaakytkimen laakerijousisyysteemipakka tuli puolittain mukana. Kampiakseli on tietääkseni mitattu hiomolla.mestari kirjoitti:tosiaan paha vika jos vapaakytkin tulee mukana kun ottaa kytkinkopan pois kerrotko tarkemmin mitä tapahtui?
mittasitko muuten kampiakselin päittäisvälyksen heittokellolla niinkuin kuuluu
ohjearvot löydät manuaaleista.
itsellä kerran vaihdoin laakerit ja päittäisvälystä oli yli sallitun. tapahtui kyllä v 1990.
mitä tarkoitat nypyttämisellä? siinä vaiheessa kun nostat kytkintä niin rupeaa
nytkyttään vai? onko oire sama peruuttaessa vai ykkösellä vain?
Vaihteet toimi hienosti, meni päälle niinkuin pitikin. Siis nypytys on kokoaikaista eli kun painan poljinta pohjaan niin nypyttää ja suurinpiirtein irrotus kohdassa se on suurimillaan. Oli veto päällä tai ei.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Joo olihan siellä neulis. Nyt päästiin kokeilemaan toisella laatikolla ja vanhoilla kytkimen vermeillä ja nypytys on edelleen. Kun kytkintä painelee kuuluu samalla semmonen kahina! Nyt on oikeestaan enää vaihtoehtoina kampiakseli, sen laakerit, sen päässä oleva holkki. Toisaalta painelaakeri voi olla syynä tuohon kahinaan, mutta kun niitäkin on koitettu 2 erillaasta uutta ja vanhaa.
Pitää vissiin ruveta harkitsemaan toista autoa. Ei riitä aika tommosen räpeltämiseen.
Pitää vissiin ruveta harkitsemaan toista autoa. Ei riitä aika tommosen räpeltämiseen.
VW transporter 2.5tdi vm.99
no et
viitinyt heittokellolla stekata paljonko vauhtipyörä heittää kun kone oli irti?
luulis ettei se sun kampiakselin päittäisvälys vaikuttaisi kun painetaan kytkintä niin silloinhan löysät painetaan kasaan ja sen ei pitäs vaikuttaa.
katsoitko laatikon kytkinkopan ollessa auki että vapaakytkinakseli takana olevan laakerin väljyys ei ylitä indexiä?
luulis ettei se sun kampiakselin päittäisvälys vaikuttaisi kun painetaan kytkintä niin silloinhan löysät painetaan kasaan ja sen ei pitäs vaikuttaa.
katsoitko laatikon kytkinkopan ollessa auki että vapaakytkinakseli takana olevan laakerin väljyys ei ylitä indexiä?
Muistaakseni vauhtipyörä on mitattu hiomolla tuosta en aivan varma ole. Vapaakytkimen laakeri oli omasta mielestä hyvä, jos puhumme siitä pakasta jossa on niitä pieniä tappeja/hauleja ja jousia?
Tuosta tulikin mieleen että kun painetaan kamat kasaan polkimella niin eikö ainooksi vaihtoehdoksi jää painelaakeri, vapaakytkimen laakeri ja mitä vielä? Se holkki kampiakselin päässä on kyllä timmi, mutta vaihtoehto sekin.
Tuosta tulikin mieleen että kun painetaan kamat kasaan polkimella niin eikö ainooksi vaihtoehdoksi jää painelaakeri, vapaakytkimen laakeri ja mitä vielä? Se holkki kampiakselin päässä on kyllä timmi, mutta vaihtoehto sekin.
VW transporter 2.5tdi vm.99