Jussi kirjoitti:Vaativin homma on järjestää mittauspaikka missä auto on varmasti joka suuntaan vaaterissa (30x30 lattialaatoilla on hyvä shimmata auto vaateriin).
Ihan kuin olisin maininnut montusta jotain...
Auton nostamisesta pukeille ei kyllä ollut puhetta
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997, 9-5 2,3t sedan 2001
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Jussi kirjoitti:...mutta miten ihmeessä auto voi montussa tulla mittaajan päälle? Tai siis tuleehan se, sehän on tarkoituskin, mutta ei siitä kait vaaraa ole.
No, kun asentajia ja aurauksen säätöpaikkoja on niin monenlaisia...
Autonhan pitäisi olla vapaalla ja rullata hieman eteenpäin juuri ennen mittaamista. Tasaisella alustalla tai tallissa ongelmia tuskin on, MUTTA onhan tuota tullut pihallakin mittailtua aurausta joskus muinoin
Päälle valuva auto ei niin kivalta tunnu.
Eräässä tapauksessa ex-työkaveri korjasi (olikohan vuonna -95) diesel-audistaan starttia ja testasi sitä auton edessä/alla maatessaan tökkäämällä ruuvarin solenoidin napjen väliin. Sattui olemaan ykkönen päällä, jolloin asentaja jäi autonsa alle ja kuoli vammoihinsa. Jäi kaipaamaan raskaana oleva vaimo ja 1v. lapsi.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997, 9-5 2,3t sedan 2001
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
rr kirjoitti:Eräässä tapauksessa ex-työkaveri korjasi (olikohan vuonna -95) diesel-audistaan starttia ja testasi sitä auton edessä/alla maatessaan tökkäämällä ruuvarin solenoidin napjen väliin. Sattui olemaan ykkönen päällä, jolloin asentaja jäi autonsa alle ja kuoli vammoihinsa. Jäi kaipaamaan raskaana oleva vaimo ja 1v. lapsi.
En muista paikkakuntaa (oliskohan ollu Roissa) mutta Sisu-huollossa asentaja oli kokeillu samaa. Sisu käyntiin ja liikkeelle. Asentaja oli saanut sen sammumaan metri ennen seinää. Ei siinä muuten mitään olis ollu mutta asentaja makas etupuskurin päällä.