auton osto!
auton osto!
ajattelin ruotsista ostaa tonnarin, ja viritys&harrastus käyttöön autohan tulisi joten pari kysymystä heräsi mielessä.. kumpikohan on viritys ystävällisempi 2,0 vai 2,3? 2,3 tasapainoakselien ketju ongelmista olemmekin jo saanut täältä luke joten ei niistä sen enempää..vaihtuiko tuo 2,3kone ns.lyhyeen 94- jälkeen? mitä eroa "pitempään" ja nyt olisi kiva ainakin tuon virityksen osalta tietää mahdollisuuksista ts.kumpikone antaa enemmän mahdollisuuksia virittää..vai onko pahemmin eroa? entäs itse autot. onko niissä paljon eroa? esim acc2 tuli mihin vuosimalliin?
Re: auton osto!
Kyllähän se 2.3T on viritysystävällisin, stagea vaan maptunilta, speedpartsilta tms. toimittajalta, "isolohko" jyrää. :)TURBOapc kirjoitti:kumpikohan on viritys ystävällisempi 2,0 vai 2,3?
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
mitenkäs nuo mallit jossa on di, ajattelin että mitenkähän tuo onnistuisi jos asentaisin esim megasquirtin ohjaamaan polttoaine puolta mutta onko noissa tuo sytytyksen ohjaus kytketty trionicin boxiin. ts. onnistuuko ottaa alkuperäinen ruiskutusjärjestelmä pois käytöstä sytytksen ohjauksen siitä häiriintymättä. käsittääkseni ainakin niissä malleissa joissa on lh jetti boxit ovat erillisiä mutta entäs ne missä on tuo trionic...vieläkin parempi olisi jos joku osaisi valaista että miten tuo di oikein toimii kokonaisuudessaan eli jos yhdistäisin megasquirtiin myös tuon sytytksen ohjauksen...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
2.3:sta saa helpommin vääntöä, mutta 2.0 kiertää paremmin. Riippuu omista tarpeista sitten kumpaa haluaa alkaa virittää. 2.0:lla saa paremmin huipputehoa ääripäässä mutta 2.3 on ehkä käyttöominaisuuksiltaan mukavampi.
"Lyhytlohko" on varustettu huomattavasti paremmin virtaavalla kannella, joten se on viritysnäkökulmasta ehdoton, ko. kannen voi kyllä myös asentaa jälkikäteen pitkälohkoiseen pienellä sovittamisella.
Trionic ohjaa kyseisellä järjestelmällä varustetuissa autoissa kaikkea, sytytystä, ahtopaineita sekä bensansyöttöä. Hyvä järjestelmä, mutta sen viritys on kallista, ja jos ei halua tyytyä valmiisiin virisetteihin niin joutuu teettämään dynossa räätälöidyn ohjelman Ruotsin puolella. Megasquirtin saa ohjaamaan myös DI-kasettia, ja jopa tunnistamaan nakutuksen ionisaatiomittauksella, mutta se vaatii asiantuntemusta, aikaa sekä paljon tutkimus- ja kehittelytyötä. Ei mahdotonta, mutta haastavaa.
"Lyhytlohko" on varustettu huomattavasti paremmin virtaavalla kannella, joten se on viritysnäkökulmasta ehdoton, ko. kannen voi kyllä myös asentaa jälkikäteen pitkälohkoiseen pienellä sovittamisella.
Trionic ohjaa kyseisellä järjestelmällä varustetuissa autoissa kaikkea, sytytystä, ahtopaineita sekä bensansyöttöä. Hyvä järjestelmä, mutta sen viritys on kallista, ja jos ei halua tyytyä valmiisiin virisetteihin niin joutuu teettämään dynossa räätälöidyn ohjelman Ruotsin puolella. Megasquirtin saa ohjaamaan myös DI-kasettia, ja jopa tunnistamaan nakutuksen ionisaatiomittauksella, mutta se vaatii asiantuntemusta, aikaa sekä paljon tutkimus- ja kehittelytyötä. Ei mahdotonta, mutta haastavaa.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Ja kerrotko vielä paikat Suomessa, jossa Trionic:ia osataan säätää rautaa vastaavaksi.Tasapaino akseli kirjoitti:En näe itse ainakaan syytä miks pitäis trionic vaihtaa säädettävään ruiskuun.. On itsessään jo niin monipuolinen järjestelmä ja toimiva korkeammallakin viritysasteella. Jos jollakin tuohon eriävä mielipide niin niin korjatkoon?
#2172
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No eikö se käy tuosta jcarlsonin tekstistä selväksi, että kustomoidun softan perään pitää lähteä ruotsiin...95power kirjoitti:Ja kerrotko vielä paikat Suomessa, jossa Trionic:ia osataan säätää rautaa vastaavaksi.
jcarlson kirjoitti: Trionic ohjaa kyseisellä järjestelmällä varustetuissa autoissa kaikkea, sytytystä, ahtopaineita sekä bensansyöttöä. Hyvä järjestelmä, mutta sen viritys on kallista, ja jos ei halua tyytyä valmiisiin virisetteihin niin joutuu teettämään dynossa räätälöidyn ohjelman Ruotsin puolella.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Olis mielenkiinstoista tietää Karalan toiminnasta enemmän. Jos jollakin olis kokemusta.peinu kirjoitti:Jysväskylässa Karala kehuu muokkaavansa uudempienkin Saabien karttoja dynon vieressä. En tiedä tietääkö mistä puhuu, kun ei ole referenssiä sattunut vastaan.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Googlesta löytyy aika paljon kokemuksia hakusanoilla "viritys karala"
Kotisivutkin näyttäisi olevan.
http://www.turbotec.com
Kotisivutkin näyttäisi olevan.
http://www.turbotec.com
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ja juuri tämän vuoksi Trionic tulee todelliseksi pullonkaulaksi jos autosta meinataan ottaa paljon voimaa. Trionicin suurin haittapuoli on juuri se, ettei sitä saada toimimaan kunnolla suurien rautamuutosten yhteydessä. Itse näen tämän suht vakavana puutteena.V.J.S kirjoitti: No eikö se käy tuosta jcarlsonin tekstistä selväksi, että kustomoidun softan perään pitää lähteä ruotsiin...

#2172
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Jos oikeasti tarvitaan paljon tehoa, tulee myös paljon ongelmia. Näitä ongelmia on sitten kiva ratkoa sähköpostitse/puhelimitse hurrien kanssa ja odotella epämääräisiä softapäivityksiä. Kielimuuri on lisäksi aina oma ongelmansa.Tasapaino akseli kirjoitti:Kuitenkin ongelmista ja hinnaltaan aika pieni kuluerä käydä ruotsin maalla pistämässä auto tarvittaviin säätöihin.. jos oikeasti tarvitaan paljon tehoa.
#2172