9000 ilmastointi / kalibrointi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Snowy
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 10:13

9000 ilmastointi / kalibrointi

Viesti Kirjoittaja Snowy »

No niin, ongelmana se, että acc ei puhalla lämmintä(kuten muillakin kolleekoilla:)kalibroinnin jälkeen joskus puhaltaa lämmintä, mutta kone ilmeisesti jostain syystä hukkaa jotain asetuksia ja taas puhaltaa haaleaa. Tarkastin sen 'läpän' ja se liikkuu kun lämpöä säätää kabiinista. Kokeilin myös, tuntuuko läpässä ns. vastusta, jolla periaatteessa tarkastin, että ne ohjaimet ovat paikallaan. Näitä ei varmaan muuten näe, kuin purkamalla sen lämppärin kotelon.

Kalibroinnin jälkeen ei tule mitään vika koodeja.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Mitenkäs se kojetaulussa penkinlämppärisäätimien vieressä oleva sisälämpöanturi, pyöriikö sen puhaltimen propelli?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Jus. (Taas kerkes). :(
Häh, aina kerkee ensin kertomaan nää munkin tajuamat. :)
Snowy
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 10:13

Viesti Kirjoittaja Snowy »

joo pyörii, kuuluuko tästä osasta lähteä joku putki tms. jonnekkin?
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Snowy kirjoitti:joo pyörii, kuuluuko tästä osasta lähteä joku putki tms. jonnekkin?

Kuuluu. Se menee puhallinkoteloon.



Kuva
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Snowy
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 10:13

Viesti Kirjoittaja Snowy »

minulla siitä ei nimittäin lähde mitään, voiko tähän fiksata jonkun letkun tms. mikä on kyseisen putken / letkun tarkoitus? ja voiko tämä aiheuttaa sen, että auto ei puhalla kuin haaleaa?
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Snowy kirjoitti:minulla siitä ei nimittäin lähde mitään, voiko tähän fiksata jonkun letkun tms. mikä on kyseisen putken / letkun tarkoitus? ja voiko tämä aiheuttaa sen, että auto ei puhalla kuin haaleaa?
Eiköhän se putki jossain siellä roiku, kerta sellainen siinä pitäisi olla. Ellei joku ole joskus tarkoituksellaan ottanut sitä irti.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Vuosimallien 85-86 automaatti-ilmastoinnissa tuo sisälämpöanturin propelli on sijoitettu hanskalokeron taakse samaan konsoliin kuin lämmönsäädön servomoottorit ja tällöin kulkee haitariputki penkinlämppärinappulan vierestä anturilta sinne propellille.

Uudemmissa propelli on yhdistetty samoihin kuoriin anturin kanssa siihen penkinlämppärisäätimien viereen. Ei siis mene mitään putkia, kun propelli on anturissa.

Paitsi jos Snowyn auto olisi 86.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Snowy
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 10:13

Viesti Kirjoittaja Snowy »

Joo, ei ole. Vm. 1990, eli en rupea etsimään mitäään putkia / tekemään virityksiä. Osaatteko sanoa mistä tämä vika voisi johtua?
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Mulla tuossa CSE:ssä on vain kuumaa tai kylmää.
Lo asennossa vipu/läppä näyttää olevan toisessa
ääripäässä ja sen jälkeen jo 17 asetus pukkaa
vivun selälleen toiseen ääripäähän. Voiko johtua
siitä ku puuttuu ulkolämpöanturi? Testaus näyttää
että 1 virhe olis, -96 mallissa ei vissiin saa itse
vikakoodeja?
SAAB on nautinto tien päällä
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

ei saa itse vikakoodeja, esim pcsllä voi käydä lukemas ne tai saabin huollos... Itsellä on ollut tuo vika kauan, ja nyt vasta löysin ratkaisun.. Vaihdoin kaverin autosta (-95 aero 9000) ACC yksikön ristiin ja nyt toimii mulla taas tuo lämmön säätö.. Pitää vissii ostaa tollane boxi nyt sitte :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Miten kovaa sen tuulettimen pitäisi pyöriä? En huomannut propellia kun omasta koetin kurkkia. Mistä sen parhaiten näkee sen hyrrän?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Rafu kirjoitti:Miten kovaa sen tuulettimen pitäisi pyöriä? En huomannut propellia kun omasta koetin kurkkia. Mistä sen parhaiten näkee sen hyrrän?
Purkamalla sen nuuhkijan.
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Sain tänään laitettua uuden ulkolämpöanturin paikoilleen
ja virheitä näyttää nyt 0 ja muutenki alkoi nyt säädöt
pelaan oikein ja kun haluaa kuumempaa niin myös puhallin
nostaa kierroksia. :D
SAAB on nautinto tien päällä
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Onneksi olkoon :) .
Vastaa Viestiin