9-3 ei pysy tiellä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jos auto menee alustasarjan jälkeen suoraan niin eipä siinä kulmia tarvi katsella, mutta jos on jo suoraan meno vaikeuksia vakio alustalla niin ongelmana on joko aurauskulmat tai renkaat. Jotkut renkaat ei vaan jostain syystä sovi. Toki kulahtaneet vakio iskaritkin huonontaa ajettavuutta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
9-3 on jotenkin kranttu renkaille. Mulla ei ole vielä ollut ongelmia renkaiden kanssa mutta tälläsita viestiä olen kuullut jäseniltämme.
Nykyiset Nokian WR on aivan erilaiset ajaa kuin entiset Continental TS790. Contit meni hyvin maantieajossa ja Nokian kanssa pitää vähän enemmän ohjailla kun ovat uraherkemmät. Tässä kohta vaikuttaa renkaan profiili. Contit oli korkeammat kuin Noksut.
Nykyiset Nokian WR on aivan erilaiset ajaa kuin entiset Continental TS790. Contit meni hyvin maantieajossa ja Nokian kanssa pitää vähän enemmän ohjailla kun ovat uraherkemmät. Tässä kohta vaikuttaa renkaan profiili. Contit oli korkeammat kuin Noksut.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Niin ja jouset painuu jonkun verran asennuksen jälkeen ...Psychocowboy kirjoitti:Eikö kannata tarkastaa myös jälkikäteen kun on satsit alle laitettu? Vai muuttuuko oikeasti mikään "kulma"?potkuhousu kirjoitti:Mä kyllä tarkastaisin aurauskulmat ennen mitään hankintoja.
Siis kun kulmat säädetään alustasarjan asennuksen jälkeen ,
ne pitäisi tarkastaa uudelleen vähän ajan päästä

Tosin jos auto menee ok ja kumit ei kulu väärin , niin
mitäväliä miten kulmat on

eki saabi 9-3s -00 2.0t
Suoraan menemisestä: outoa ennen ohjaustehostimia kaikki autot
meni suorempaan
nuorena
Johtuuko sitten vanhuudesta "käsi tärisee"
Mulla aikaisemmin vw vento ei sekään mennyt suoraan ...
Pantiin alusta sarjaa eikä vieläkään suoraan.
Ei täänyt ole vaan saabin onkelma muilla merkeillä samaa.
Vaimon passattikin hakee
Se on pantava ukko vaihtoon vissiin

meni suorempaan


Johtuuko sitten vanhuudesta "käsi tärisee"
Mulla aikaisemmin vw vento ei sekään mennyt suoraan ...
Pantiin alusta sarjaa eikä vieläkään suoraan.
Ei täänyt ole vaan saabin onkelma muilla merkeillä samaa.
Vaimon passattikin hakee

Se on pantava ukko vaihtoon vissiin



eki saabi 9-3s -00 2.0t
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Ihan ot mutta meneekö muuten tuo muutoskatsastus samalla normikatsatuksen kanssa? Just olis katsatusaika ja jos satsin ehtis heittää alle niin menis samalla..
ja Nerola: ei sitä kissaa kannata vaihtaa kesken kaiken: uutta pitää taas viritellä
ja Nerola: ei sitä kissaa kannata vaihtaa kesken kaiken: uutta pitää taas viritellä

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Joo ei.. ihan sen pitäis siedettävältä näyttää 225/40 R18 rengastuksella... ainakin toivotaan.nerola kirjoitti:Ei tuu traktori. 225/45/17.Mutta ei se maihankaan mene.hz81 kirjoitti:Minkä kokoiset kiekot sulla nyt on? Itellä olis tarkoitus laittaa 18 tuumaset.. tuleeko siitä jo traktorin näköinen kun madallusta vain se 35mm?nerola kirjoitti:Ei konin sport kitillä 9-3:n maata nuole .
Yleensä nälkä kasvaa ja pannaan isommat kiekot alle, joten voi olla että
maavara on melkeen sama kuin vakiossa.
Niin kävi ainakin mulle .
![]()
Jos haluaa maihin ,niin sitten täysin säädettävä alusta jossa auton kurkeuttakin voi säätää .
Sitten kyllä on kulmat vaikee saada kohilleen, säädöt ei taida riittää
Ja mitä tuohon korkeus säädettävään alustaan tulee, niin eipä taida ysi-kolmosen sellaista miltään valmistajalta saada!? Tai en sellaista ole koskaan mistään ainakaan nähnyt tai kuullut?!


OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Joo, myönnetään, että kirjoitin osittain tarkoituksella kärkevää tekstiä. Mutta, kyllä siinä asiassa pysytään kuitenkin. En pidä siitä, että kun täällä uusi Saabin omistaja ihmettelee, miksei auto kulje suoraan - niin kukaan ei kehtaa/jaksa sanoa asiaa suoraan. Eli sitä, että auto on tuolta osin susi. Totta kai 9-3:ssa on paljon hyvääkin, sehän on selvä. Jokainen huomaa sen, kun käy koeajolla.Psychocowboy kirjoitti:Ehkä Eesaun teksti on hieman provosoiva mutta osittain totta.Eesau kirjoitti: Mutta, opettele elämään "ominaisuuden" kanssa, tai vaihda merkkiä.
Pointtini on se, että jos pitää suoraan kulkemista hyvin tärkeänä ominaisuutena (kukapa ei pitäisi), ei pidä valita Saab 9-3:a.
Itkemistä tai ei, mutta ainakin rehellistä.
Saab 9-3 2.0t -01
Konilta on tullut tarjolle korkeussäädettävä alustasarja, mutta ei siinäkään näytä olevan mitään saabille, vielä.hz81 kirjoitti:Ja mitä tuohon korkeus säädettävään alustaan tulee, niin eipä taida ysi-kolmosen sellaista miltään valmistajalta saada!? Tai en sellaista ole koskaan mistään ainakaan nähnyt tai kuullut?!![]()
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Joo ei ole ei! Eikä millään muullakaan. Esim. K&W, FK, Weitec yms. Kaikki kyllä tekevät korkeus/jäykkyys säädettäviä sarjoja muttei kukaan Saabiin. Mitä nyt K&W:llä taitaa nykyisin olla 9-3SS:n säädettävä setti.patse kirjoitti:Konilta on tullut tarjolle korkeussäädettävä alustasarja, mutta ei siinäkään näytä olevan mitään saabille, vielä.hz81 kirjoitti:Ja mitä tuohon korkeus säädettävään alustaan tulee, niin eipä taida ysi-kolmosen sellaista miltään valmistajalta saada!? Tai en sellaista ole koskaan mistään ainakaan nähnyt tai kuullut?!![]()
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Kyllä mulle mainittiin ton alustan päivityksen yhteydessä että korkeussäädettävääkin mallia olis tyrkyllä. Et eiköhän sellasenkin saa jos haluaa, on vaan eri asia, et miten järkevä sellanen sit on.. Periaattessahan aina kun korkeus muuttuu, olis noi kulmat säädettävä.
Niin, ja tosiaan olen sitä mieltä, et jos sen alusta päivittää, ni olis kyllä syytä tarkastuttaa/säädättää ne ohjauskulmat.
Niin, ja tosiaan olen sitä mieltä, et jos sen alusta päivittää, ni olis kyllä syytä tarkastuttaa/säädättää ne ohjauskulmat.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Minkäs merkkisestä olis ollu kyse?Limmo kirjoitti:Kyllä mulle mainittiin ton alustan päivityksen yhteydessä että korkeussäädettävääkin mallia olis tyrkyllä. Et eiköhän sellasenkin saa jos haluaa
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kyllä ne rokottaa siitäkin hyvästä muutaman kympin.Psychocowboy kirjoitti:Ihan ot mutta meneekö muuten tuo muutoskatsastus samalla normikatsatuksen kanssa?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
No, maavarahan ei muutu saman verran kuin halkaisija, vaan saman verran kuin säde.nerola kirjoitti: Vaan ei olemulla 225/45/17 ja halkaisija 2cm isompi kuin orkkis"rengaslaskurin mukaan"
![]()
Mun käsitykseni mukaan toi rengaskoon muutos on säteessä vaan 9mm, siis suunnilleen kulutuspinnan verran

No satasen vauhdissa just tuon suuruinen muutos selittyy.nerola kirjoitti: 17" renkailla saavutin myös sen, että mittarivirhe on lähes 0km/h.
Aikaisemmin 3-4km/H
![]()
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Ei tuota tietoa ole tälläkään palstalla "pimitetty". Se, että ei "kehtaa/jaksa sanoa asiaa suoraan" johtuu siitä, että tuo asia on jo useaan otteeseen kaluttu luita myöten. Haulla löytyy karvaat todisteet.Eesau kirjoitti:Joo, myönnetään, että kirjoitin osittain tarkoituksella kärkevää tekstiä. Mutta, kyllä siinä asiassa pysytään kuitenkin. En pidä siitä, että kun täällä uusi Saabin omistaja ihmettelee, miksei auto kulje suoraan - niin kukaan ei kehtaa/jaksa sanoa asiaa suoraan. Eli sitä, että auto on tuolta osin susi. Totta kai 9-3:ssa on paljon hyvääkin, sehän on selvä. Jokainen huomaa sen, kun käy koeajolla.Psychocowboy kirjoitti:Ehkä Eesaun teksti on hieman provosoiva mutta osittain totta.Eesau kirjoitti: Mutta, opettele elämään "ominaisuuden" kanssa, tai vaihda merkkiä.
Pointtini on se, että jos pitää suoraan kulkemista hyvin tärkeänä ominaisuutena (kukapa ei pitäisi), ei pidä valita Saab 9-3:a.
Itkemistä tai ei, mutta ainakin rehellistä.
Viimeksi muokannut peinu, Ma Tammi 16, 2006 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11