9-3 ei pysy tiellä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Jos auto menee alustasarjan jälkeen suoraan niin eipä siinä kulmia tarvi katsella, mutta jos on jo suoraan meno vaikeuksia vakio alustalla niin ongelmana on joko aurauskulmat tai renkaat. Jotkut renkaat ei vaan jostain syystä sovi. Toki kulahtaneet vakio iskaritkin huonontaa ajettavuutta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Huh puuh! Helpotus! :lol: . Aloin jo laskemaan taalereita :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

9-3 on jotenkin kranttu renkaille. Mulla ei ole vielä ollut ongelmia renkaiden kanssa mutta tälläsita viestiä olen kuullut jäseniltämme.

Nykyiset Nokian WR on aivan erilaiset ajaa kuin entiset Continental TS790. Contit meni hyvin maantieajossa ja Nokian kanssa pitää vähän enemmän ohjailla kun ovat uraherkemmät. Tässä kohta vaikuttaa renkaan profiili. Contit oli korkeammat kuin Noksut.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Psychocowboy kirjoitti:
potkuhousu kirjoitti:Mä kyllä tarkastaisin aurauskulmat ennen mitään hankintoja.
Eikö kannata tarkastaa myös jälkikäteen kun on satsit alle laitettu? Vai muuttuuko oikeasti mikään "kulma"?
Niin ja jouset painuu jonkun verran asennuksen jälkeen ...
Siis kun kulmat säädetään alustasarjan asennuksen jälkeen ,
ne pitäisi tarkastaa uudelleen vähän ajan päästä :roll:

Tosin jos auto menee ok ja kumit ei kulu väärin , niin
mitäväliä miten kulmat on :lol:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Suoraan menemisestä: outoa ennen ohjaustehostimia kaikki autot
meni suorempaan :roll: :roll: nuorena

Johtuuko sitten vanhuudesta "käsi tärisee"
Mulla aikaisemmin vw vento ei sekään mennyt suoraan ...
Pantiin alusta sarjaa eikä vieläkään suoraan.
Ei täänyt ole vaan saabin onkelma muilla merkeillä samaa.
Vaimon passattikin hakee :cry:
Se on pantava ukko vaihtoon vissiin :lol: :lol: :lol:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Ihan ot mutta meneekö muuten tuo muutoskatsastus samalla normikatsatuksen kanssa? Just olis katsatusaika ja jos satsin ehtis heittää alle niin menis samalla..
ja Nerola: ei sitä kissaa kannata vaihtaa kesken kaiken: uutta pitää taas viritellä :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

nerola kirjoitti:
hz81 kirjoitti:
nerola kirjoitti:Ei konin sport kitillä 9-3:n maata nuole .
Yleensä nälkä kasvaa ja pannaan isommat kiekot alle, joten voi olla että
maavara on melkeen sama kuin vakiossa.
Niin kävi ainakin mulle .
Minkä kokoiset kiekot sulla nyt on? Itellä olis tarkoitus laittaa 18 tuumaset.. tuleeko siitä jo traktorin näköinen kun madallusta vain se 35mm?
8O 8O
Ei tuu traktori. 225/45/17.Mutta ei se maihankaan mene.
Jos haluaa maihin ,niin sitten täysin säädettävä alusta jossa auton kurkeuttakin voi säätää .
Sitten kyllä on kulmat vaikee saada kohilleen, säädöt ei taida riittää :roll:
Joo ei.. ihan sen pitäis siedettävältä näyttää 225/40 R18 rengastuksella... ainakin toivotaan.

Ja mitä tuohon korkeus säädettävään alustaan tulee, niin eipä taida ysi-kolmosen sellaista miltään valmistajalta saada!? Tai en sellaista ole koskaan mistään ainakaan nähnyt tai kuullut?! 8O 8O
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Eesau
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 17:45

Viesti Kirjoittaja Eesau »

Psychocowboy kirjoitti:
Eesau kirjoitti: Mutta, opettele elämään "ominaisuuden" kanssa, tai vaihda merkkiä.
Ehkä Eesaun teksti on hieman provosoiva mutta osittain totta.
Joo, myönnetään, että kirjoitin osittain tarkoituksella kärkevää tekstiä. Mutta, kyllä siinä asiassa pysytään kuitenkin. En pidä siitä, että kun täällä uusi Saabin omistaja ihmettelee, miksei auto kulje suoraan - niin kukaan ei kehtaa/jaksa sanoa asiaa suoraan. Eli sitä, että auto on tuolta osin susi. Totta kai 9-3:ssa on paljon hyvääkin, sehän on selvä. Jokainen huomaa sen, kun käy koeajolla.

Pointtini on se, että jos pitää suoraan kulkemista hyvin tärkeänä ominaisuutena (kukapa ei pitäisi), ei pidä valita Saab 9-3:a.

Itkemistä tai ei, mutta ainakin rehellistä.
Saab 9-3 2.0t -01
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

hz81 kirjoitti:Ja mitä tuohon korkeus säädettävään alustaan tulee, niin eipä taida ysi-kolmosen sellaista miltään valmistajalta saada!? Tai en sellaista ole koskaan mistään ainakaan nähnyt tai kuullut?! 8O 8O
Konilta on tullut tarjolle korkeussäädettävä alustasarja, mutta ei siinäkään näytä olevan mitään saabille, vielä.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

patse kirjoitti:
hz81 kirjoitti:Ja mitä tuohon korkeus säädettävään alustaan tulee, niin eipä taida ysi-kolmosen sellaista miltään valmistajalta saada!? Tai en sellaista ole koskaan mistään ainakaan nähnyt tai kuullut?! 8O 8O
Konilta on tullut tarjolle korkeussäädettävä alustasarja, mutta ei siinäkään näytä olevan mitään saabille, vielä.
Joo ei ole ei! Eikä millään muullakaan. Esim. K&W, FK, Weitec yms. Kaikki kyllä tekevät korkeus/jäykkyys säädettäviä sarjoja muttei kukaan Saabiin. Mitä nyt K&W:llä taitaa nykyisin olla 9-3SS:n säädettävä setti.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Kyllä mulle mainittiin ton alustan päivityksen yhteydessä että korkeussäädettävääkin mallia olis tyrkyllä. Et eiköhän sellasenkin saa jos haluaa, on vaan eri asia, et miten järkevä sellanen sit on.. Periaattessahan aina kun korkeus muuttuu, olis noi kulmat säädettävä.

Niin, ja tosiaan olen sitä mieltä, et jos sen alusta päivittää, ni olis kyllä syytä tarkastuttaa/säädättää ne ohjauskulmat.
9-3SC 2.0t Aut. -08
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Limmo kirjoitti:Kyllä mulle mainittiin ton alustan päivityksen yhteydessä että korkeussäädettävääkin mallia olis tyrkyllä. Et eiköhän sellasenkin saa jos haluaa
Minkäs merkkisestä olis ollu kyse?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Psychocowboy kirjoitti:Ihan ot mutta meneekö muuten tuo muutoskatsastus samalla normikatsatuksen kanssa?
Kyllä ne rokottaa siitäkin hyvästä muutaman kympin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

nerola kirjoitti: Vaan ei ole :!: mulla 225/45/17 ja halkaisija 2cm isompi kuin orkkis"rengaslaskurin mukaan" :?
No, maavarahan ei muutu saman verran kuin halkaisija, vaan saman verran kuin säde.
Mun käsitykseni mukaan toi rengaskoon muutos on säteessä vaan 9mm, siis suunnilleen kulutuspinnan verran :) Vähän eri juttu kuin alustasarjojen madaltama 35-40mm
nerola kirjoitti: 17" renkailla saavutin myös sen, että mittarivirhe on lähes 0km/h.
Aikaisemmin 3-4km/H
8) 8)
No satasen vauhdissa just tuon suuruinen muutos selittyy.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eesau kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:
Eesau kirjoitti: Mutta, opettele elämään "ominaisuuden" kanssa, tai vaihda merkkiä.
Ehkä Eesaun teksti on hieman provosoiva mutta osittain totta.
Joo, myönnetään, että kirjoitin osittain tarkoituksella kärkevää tekstiä. Mutta, kyllä siinä asiassa pysytään kuitenkin. En pidä siitä, että kun täällä uusi Saabin omistaja ihmettelee, miksei auto kulje suoraan - niin kukaan ei kehtaa/jaksa sanoa asiaa suoraan. Eli sitä, että auto on tuolta osin susi. Totta kai 9-3:ssa on paljon hyvääkin, sehän on selvä. Jokainen huomaa sen, kun käy koeajolla.

Pointtini on se, että jos pitää suoraan kulkemista hyvin tärkeänä ominaisuutena (kukapa ei pitäisi), ei pidä valita Saab 9-3:a.

Itkemistä tai ei, mutta ainakin rehellistä.
Ei tuota tietoa ole tälläkään palstalla "pimitetty". Se, että ei "kehtaa/jaksa sanoa asiaa suoraan" johtuu siitä, että tuo asia on jo useaan otteeseen kaluttu luita myöten. Haulla löytyy karvaat todisteet.
Viimeksi muokannut peinu, Ma Tammi 16, 2006 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin