järkevin/taloudellisin auto ?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Haikara kirjoitti:
Kulutus ei ole ainoa pointti. Myös hankintakustannukset, sekä käytöstä aiheutuvat veroluonteiset maksut, sekä vakuutusmaksut ovat kustannuksia, jotka tulee ottaa huomioon, kun kokonaistaloudellisuutta pohditaan... :?
totta, oikeassa olet! :) ja se mikä on järkevää on eriasia, mielipiteitä on monta. :wink:
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kesällä ja lyhyillä matkoilla varmaan fillari, mutta muulloin 9-5 aero wagon :!:
96 M75 i12 5-speed ;)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

8-venttiilinen 900i :!: Ainakin meille jotka osaa ja ymmärtää niitten päälle.. (Micrat ym. kotterot jää kolariturvallisuuden puutteestaan johtuen "järkevyys"syistä pois)
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Järkevää ja taloudellista autoa ei ole olemassakaan.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
jaarli
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 21:17
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: järkevin/taloudellisin auto ?

Viesti Kirjoittaja jaarli »

saabracing kirjoitti:
Muksu kirjoitti:
saabracing kirjoitti:kokonaisedukkaalla laitteella

----> Polkupyörä :lol: :lol:
ne on kesäkelien vehkeitä :D

ja tuppaa olemaan kalliimpia kuin perus iivarisabat :wink:
Ajattelin ens kesänä lomalla vetää saman reisun kun faija aikoinaan painoi fillarilla mutsin kanssa seurustellessaan joskus -58 tai -59, eli Hml-Kuopio-Hml, ja samalla fillarilla vielä... Eikä pala bensaa litraakaan, mutta olutta stäkin enemmän... :lol: :lol: (faija on absolutisti, mä nyt su ip. klo 1500 viskiä puol pulloo takana... :oops: )
Aja millä ajat, ja Saabilla loput.
(Ajaa dieselillä on kuin panna kortsulla: turvallista ja halpaa, mutta ei kuitenkaan luonnollista)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

t-lahdenmaki kirjoitti:Järkevää ja taloudellista autoa ei ole olemassakaan.
järkevin/taloudellisin auto ?
:wink:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Esim. Porsche 911 versiona 996 on aika järkevä, kuitenkin iso vääntävä taloudellinen kone jossa vesijäähdytys, luotettava ja myöskin taloudellinen 5-vaihteinen tiptronic, turvallinen ja jäykkä aerodynaaminen korirakennne, hyvä ohituskiihtyvyys jne
Sopii erinomaisesti perheautoksi 8)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tri-Lo kirjoitti:8-venttiilinen 900i :!: Ainakin meille jotka osaa ja ymmärtää niitten päälle.. (Micrat ym. kotterot jää kolariturvallisuuden puutteestaan johtuen "järkevyys"syistä pois)
Vaimo joutuu nyt kulkemaan päivittäin 30 km päähän töihin. Lähtee aamulla klo 7. Meille edulliseksi tulee, kun hän saa käyttää työpaikan autoja. Mutta nyt kun viikko kulkemista on takana, niin perjantaina piti jo turvautua omaan og-satkuun ihan turvallisuussyistä. Oli nimittäin pääkallokelit ja sydän kurkussa korean ihmeella torstaina kotiin päästyään totesi, ettei enää koskaan hyppää sen auton rattiin. No, onneksi vuosituhannenvaihteen kiisselikorolla on toinen vaihtoehdoista ja sillä hän vielä uskaltaa huomenna kokeilla. (Työpaikan politiikkan kun kuuluu, ettei oman auton kilometrejä korvata, vaan pitäisi ajaa firman autolla :evil:. Mielelläni minä ne bensat silti maksan, jos se saa tuntemaan olonsa turvalliseksi ja pitämään auton paremmin tiellä.)

Heitän kuitenkin tähän vielä, että Fiat Uno osoittautui kyllä edulliseksi pitää. Mutta ei sillä tien päälle uskaltanut, eikä se kaupunkienkaan kinoksissa oikein jaksanut kulkea. Mutta sitähän ei kysyttykään...

Silti heitän tähän loppuyhteenvedoksi og-Saabit. Sillä kun mietitään kokonaisuutta kustannuksien kannalta, niin edullinen hankintahinta sekä alhaiset huolto- ja korjauskulut kyllä kompensoivat muutaman litran korkeamman kulutuksen. Esim. uuden auton säännöllisten merkkiliikehuoltojen hinnalla kohentaa vanhan auton kuntoa kummasti, että ei se uusikaan auto mitenkään edulliseksi tullut pitää...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Tri-Lo kirjoitti:8-venttiilinen 900i :!: Ainakin meille jotka osaa ja ymmärtää niitten päälle.. (Micrat ym. kotterot jää kolariturvallisuuden puutteestaan johtuen "järkevyys"syistä pois)
Allekirjoitan, vaikken tuosta ruiskutekniikasta ymmärrä v*ttuakaan :lol:
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8266
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: järkevin/taloudellisin auto ?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

saabracing kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:
saabracing kirjoitti:mikä semmoinen on nykypäivänä ?
Mitäs väliä sillä on ite ajan og-saabilla nyt ja tulevaisuudessa.Bensa maksaa enemmän kuin koskaan mutta sitä sentään vielä saa.
oogeellahan sitä ite päristelläänkin, mutta jos noita og900 rupeis jättää työajosta pois ja kulkis jollain kokonaisedukkaalla laitteella. . .
Itse käytän työajossa pääsääntöisesti Tunturi Equillaria. Siis maastopyörää, syö ainoastaan huonolla säällä ja silloinkin vain miestä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jos se työpaikka vaan olis noin 10kertaa lähempänä kuin mitä on, niin polkisin varmasti sinne joka aamu.. :roll: Kummasti se kyllä piristäisi.
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Säästöä on monenlaista, joskus laskeskelin että pelkistä työmatkoista tulisi 2000-2500 euroa vuodessa säästöä jos ajelisin jollain wanhalla VAG-dieselillä Saabin sijasta. Toisaalta, son pieni hinta siitä ettei tarvi enää sellaisella ajaa. :lol: Ja kesällä mennäänkin sitten mopolla, satoi tai paistoi, se viekin sitten litran-pari enemmän sadalla kuin Saab.. :twisted:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

yhden kunnon fillarin hinnalla saa monta ehjää satkua ja kolariturvallisuus on taattu.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Firges9000 kirjoitti:yhden kunnon fillarin hinnalla saa monta ehjää satkua ja kolariturvallisuus on taattu.
Sen muuten totesin kans kun myin syksyllä kortinpuute-skootterin ja ostin seuraavana päivänä puoleen hintaan aivan mielettömän hyvän ruisku-og:n. Kyllä se vaan tuntui jotenkin...mahdottomalta miten paljon vastinetta rahalle silloin sai..! 8O :)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tri-Lo kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti:yhden kunnon fillarin hinnalla saa monta ehjää satkua ja kolariturvallisuus on taattu.
Sen muuten totesin kans kun myin syksyllä kortinpuute-skootterin ja ostin seuraavana päivänä puoleen hintaan aivan mielettömän hyvän ruisku-og:n. Kyllä se vaan tuntui jotenkin...mahdottomalta miten paljon vastinetta rahalle silloin sai..! 8O :)
Minullakin rahallisesti arvokkain kulkuneuvo taitaa olla polkupyörä ja sitten sukset. No, ainakin melkein. Kesällä aloin haaveilemaan moposta, jonka kunnostaisin (tai pitäisin kunnossa) pojalleni tuleviksi vuosiksi, niin ainakaan nettimoto:sta ei pv:tä tai monkeytä tunnu alle 500 euron löytyvän (kun toiveina on ehjä, rekisteröity tai rekisteröitävissä oleva, räpeltämätön ja virittämätön). Saabeja sillä rahalla ja noilla kriteereillä jo löytyy :roll:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin