9-5 työntää savua!!!
En oo koko konetta purkanu mutta tarkotus olis tossa kesällä..
Joo yhen purkin stp:tä kierrätin koneesta jo läpi ja toinen oottelis viel hyllys.
En tiedä ottiko syttyskasetti itteensä siitä mahottomasta öljy määrästä vai mikä kun on ruvennu vähän nypyttämään alamäessä.?
Jos pitää alamäessä vähän kaasua auki niin nykii ja heti kun vetoa ni loppuu.
Outo homma.
Joo yhen purkin stp:tä kierrätin koneesta jo läpi ja toinen oottelis viel hyllys.
En tiedä ottiko syttyskasetti itteensä siitä mahottomasta öljy määrästä vai mikä kun on ruvennu vähän nypyttämään alamäessä.?
Jos pitää alamäessä vähän kaasua auki niin nykii ja heti kun vetoa ni loppuu.
Outo homma.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Kaasuläppäkotelo ei ainakaan öljystä tykkää. Eli oletko ottanut kaasuläpälle menevän turbon paineputken irti ja kurkannut kuinka täynnä tuo kaasuläppäkotelo öljyä on? Tuon voi myös irroittaa ja putsata.
http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... ttle_body/
Vanhemmissa muistaakseni 98-99 on vielä vähemmän suojattu tuo kotelo mitä uudemmissa.
http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... ttle_body/
Vanhemmissa muistaakseni 98-99 on vielä vähemmän suojattu tuo kotelo mitä uudemmissa.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey kirjoitti:Kaasuläppäkotelo ei ainakaan öljystä tykkää. Eli oletko ottanut kaasuläpälle menevän turbon paineputken irti ja kurkannut kuinka täynnä tuo kaasuläppäkotelo öljyä on?.
Onhan tuota tullu useampaankin otteeseen irrotettua ja kuivattua läppä ja putken pää.Aina se öljymäärä siitä
on vähentyny.
Ja jos vertaa siihen miten paljon sitä ensimmäisellä avauksella olikaan ni
ei tuolla nyt pitäis häiritsevää määrää enää olla.
Kun saa inspiraation ni täytyy napata koko läppäkotelo pöydälle
ja tarkistaa mitä on mahtanu syödä.

BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Juu ja kun sen huohottimen jättää pois niin se kaikki musta karsta jää koneen sisälle.TD04 kirjoitti: Ja nyt kun tuli purettua kaikki niin täytyy todeta että sitä
mustaa karstaa oli imuputki täynnä eikä enää koskaan tule mun autoon
sitä isompaa huohotus putkea kiinni..Sanokaa mitä sanotte huohotuksen
laiminlyönnistä mutta tällä konstilla saan pidettyä turbon puhtaana.

Aki Peltola #1132
Auto ollu mulla vasta 2kk ja varmasti alkuperäset huohotus järjestelmät
ollu koko ajan kiinni edellisillä omistajilla ni tässähän sen sitten näkee miten hyvä huohotus koneella on ollu:
Kone täynnä mustaa karstaa..Kyllä se on se öljyn laatu ja miten usein niitä
vaihdetaan millä se kone saadaan pysymään puhtaana..Olkoon tuo huohotus
sitten mikä tahansa kunhan se toimii..Ei siis tukossa..No sen kyllä sitten huomaa jos olis..
Omissa autoissa öljyt vaihtanu aina ajoissa:Turbollisissa max.7500km ja vapareissa max.10000km.Ainut poikkeus oli B mallin ascona jossa tuppas öljyt vaihtumaan ihan itekseen
Mutta siinäkin tuli 7500km kohilla vaihettua..Ja koneet pysy erittäin puhtaina.
Kun kattelee tän auton huolto historiaa ni öljyillä on ajeltu melkein järestään
sellasta 20000km ennen kun on öljyt vaihdettu..Näyttää tossa olevan kerra jopa 30000km lipsahtanu..
Väitän että tollasilla vaihtoväleillä ei kyllä kone puhtaana pysy eikä varsinkaan turbollinen.
ollu koko ajan kiinni edellisillä omistajilla ni tässähän sen sitten näkee miten hyvä huohotus koneella on ollu:
Kone täynnä mustaa karstaa..Kyllä se on se öljyn laatu ja miten usein niitä
vaihdetaan millä se kone saadaan pysymään puhtaana..Olkoon tuo huohotus
sitten mikä tahansa kunhan se toimii..Ei siis tukossa..No sen kyllä sitten huomaa jos olis..
Omissa autoissa öljyt vaihtanu aina ajoissa:Turbollisissa max.7500km ja vapareissa max.10000km.Ainut poikkeus oli B mallin ascona jossa tuppas öljyt vaihtumaan ihan itekseen

Kun kattelee tän auton huolto historiaa ni öljyillä on ajeltu melkein järestään
sellasta 20000km ennen kun on öljyt vaihdettu..Näyttää tossa olevan kerra jopa 30000km lipsahtanu..
Väitän että tollasilla vaihtoväleillä ei kyllä kone puhtaana pysy eikä varsinkaan turbollinen.

BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Ite kun tekee niin saa semmosen ku sattuu tulemaan. 
Totta turiset noista öljynvaihtoväleistä, niissäpä suurin syy näihin t7 ongelmiin onki. Mutta kun puhutaan että huohotusongelma karstaa konetta niin huohotuksen poistaminen(tai siis sen tehon huonontaminen) ei ainakaan paranna tilannetta.
Käytännössä 7500 öljynvaihtovälillä kone pysynee puhtaana.

Totta turiset noista öljynvaihtoväleistä, niissäpä suurin syy näihin t7 ongelmiin onki. Mutta kun puhutaan että huohotusongelma karstaa konetta niin huohotuksen poistaminen(tai siis sen tehon huonontaminen) ei ainakaan paranna tilannetta.

Käytännössä 7500 öljynvaihtovälillä kone pysynee puhtaana.

Aki Peltola #1132
Termos kirjoitti:Eli takuunalainen huohotinvika taas kyseessä.TD04 kirjoitti:Näyttää olevan tuota mustaa piki paskaa kone täynnä varsinkin jakopää.
Tuohon en osaa vastata, mutta voiko tuo huohotinkatastofi rikkoa turbon?TD04 kirjoitti: Missä kunnossa männät mahtaakaan olla ei uskalla ees aatella mutta
yllättävän pitkään kesti tässä toi turbo paukahti vasta 338tkm kohalla.
Kummassakohan kestää turbot paremmin tomaatissa vai keppi laatikossa.?? luulis
et just tässä tomaatissa koska yleensä koneessa pienet kierrokset eikä sitä
kautta kohdistu niin suurta lämpökuormaa turboon.![]()
Tosin 338tkm ahtimelle on mielestäni ihan kunnioitettava matka, eikös noita ole pamahdellu runsain mitoin alle 100tkm (niitä valuvikaisia)?
Höh, toivottavasti tuon meidän auton motti on kotoisin samoilta kasaajilta
Kertoka nyt, miten likainen sen jakopään pitäisi venakopasta katsottuna olla, että olisi todella syytä huoleen? Ketju ja rattaat olivat puhtaat, mutta jakopään kopassa oli sisäpuolella TODELLA OHUT, kuitenkin läpinäkymätön kerros lietettä. Venttiilikoppa oli puhdas, mitä nyt pari rämmälettä sain irtoamaan siitä sisäpuolella olevasta "kotelosta" (liuotinpesuaineella), johon huohottimen putki tulee.
Mitenkä' tuon jakopään remontin kanssa, en jakopäästä muuta silloin älynnyt katsoa, kuin että ketju tuntui kireältä kuin..... no en sano mikä

Missä vaiheessa jakopään raplatuksesta tulisi siis huolestua? Ketjulle kaiketi on kuitenkin aina ominaista lievä rallatus?
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Aksu900 kirjoitti:Tuollainen karstan määrä ei ole missään tapauksessa huolestuttavaa. Eli sen puolesta ei muutaku koppa kiinni, ennaltaehkäisevä huohotinjärjestelmän puhdistus ja menoksi.
Mahtaisikohan mulla olla sittenkin se käynnistettäessä kuuluva ulina ohjaustehostimen eikä oljypumpun ulinaa? Noh, pitää tuo siht kuitenkin nyt puhdistaa varmuuden vuoksi. Raportoin sitten

Miten muuten, uskaltaisinko samalla ottaa tasapainoakselien ketjun hiiteen kuten 9000:ssakin?
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23