Repsikka valitti penkin kuumuutta kotimatkalla, eli voiko olla automaattinen lämppäri, itse olen käsittänyt että pitäisi olla käsisäätöinen? Oikeanpuoleinen ikkuna toimii kyllä normaalisti, vai mitenkä "ei oikein" tarkoitit? Tämänhetken kriittisin asia on tuo kuskin lasi, kun en tuhkakuppia tykkää käyttää ja tupakka maistuu matkaa taittaessa.tomaatti kirjoitti:Se penkin lämmitin.Mielestäni siinä mallissa pitäisi olla jo 3-asentoinen katkaisija ja sitähän siinä ei löytynyt.Luulen että voisi korjaantua ihan sillä katkasijan asennuksella.Sama saattaa muuten olla siinä sähköikkunassakin.Kokeile oikeanpuolen katkaisinta vasemmalle.Se oikeanpuoleinenkaan ei toimi oikein joten sekin kannattaa vaihtaa.Ja sitten lasintiiviste uusi/käytetty niin saat sen ruman teipin siitä ikkunan yläreunasta pois.
Taas og-miehenä
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
Joo,oikeanpuoleinen penkki on automaatti,jos kerran kokomatkan oli päällä niin termostaatti lienee sökö.Kuljettajalla pitäisi olla käsisäätöinen 3asentoinen katkaisija.Mulla ainakin se ikkunanappi jäi pohjaan molempiin suuntiin-liekö sitten vertynyt jos et ole huomannut.lefa42 kirjoitti:Repsikka valitti penkin kuumuutta kotimatkalla, eli voiko olla automaattinen lämppäri, itse olen käsittänyt että pitäisi olla käsisäätöinen? Oikeanpuoleinen ikkuna toimii kyllä normaalisti, vai mitenkä "ei oikein" tarkoitit? Tämänhetken kriittisin asia on tuo kuskin lasi, kun en tuhkakuppia tykkää käyttää ja tupakka maistuu matkaa taittaessa.tomaatti kirjoitti:Se penkin lämmitin.Mielestäni siinä mallissa pitäisi olla jo 3-asentoinen katkaisija ja sitähän siinä ei löytynyt.Luulen että voisi korjaantua ihan sillä katkasijan asennuksella.Sama saattaa muuten olla siinä sähköikkunassakin.Kokeile oikeanpuolen katkaisinta vasemmalle.Se oikeanpuoleinenkaan ei toimi oikein joten sekin kannattaa vaihtaa.Ja sitten lasintiiviste uusi/käytetty niin saat sen ruman teipin siitä ikkunan yläreunasta pois.
Nappi pohjaan... elikäs laskiessa menee kyllä, nostaessa täytyy "pitää" napilla, että nousee, ei hajuakaan miten pitäisi olla.tomaatti kirjoitti:Joo,oikeanpuoleinen penkki on automaatti,jos kerran kokomatkan oli päällä niin termostaatti lienee sökö.Kuljettajalla pitäisi olla käsisäätöinen 3asentoinen katkaisija.Mulla ainakin se ikkunanappi jäi pohjaan molempiin suuntiin-liekö sitten vertynyt jos et ole huomannut.lefa42 kirjoitti:Repsikka valitti penkin kuumuutta kotimatkalla, eli voiko olla automaattinen lämppäri, itse olen käsittänyt että pitäisi olla käsisäätöinen? Oikeanpuoleinen ikkuna toimii kyllä normaalisti, vai mitenkä "ei oikein" tarkoitit? Tämänhetken kriittisin asia on tuo kuskin lasi, kun en tuhkakuppia tykkää käyttää ja tupakka maistuu matkaa taittaessa.tomaatti kirjoitti:Se penkin lämmitin.Mielestäni siinä mallissa pitäisi olla jo 3-asentoinen katkaisija ja sitähän siinä ei löytynyt.Luulen että voisi korjaantua ihan sillä katkasijan asennuksella.Sama saattaa muuten olla siinä sähköikkunassakin.Kokeile oikeanpuolen katkaisinta vasemmalle.Se oikeanpuoleinenkaan ei toimi oikein joten sekin kannattaa vaihtaa.Ja sitten lasintiiviste uusi/käytetty niin saat sen ruman teipin siitä ikkunan yläreunasta pois.

Onneksi satku on kapea auto, pystyy nappaamaan tupakan repsikan ikkunasta ulos, käy se näinkin, ihmiset vaan ihmettelee.

MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
Menohan on tasaista, paitsi alle 70km/h, jolloin tuo alusta tuntuu toisinaan hieman liiankin kovalta. Ja näyttelypeliä en ole tekemässä, eli patinat saa jäädä, mutta ruoste ja rikkinäiset osat lähteä. Ruostetta nyt onneksi ei ole pahemmin näkynyt, paitsi tuossa tomaatinkin mainitsemassa takakaaren korjauksessa pientä kukkaa..saab84 kirjoitti:Odotellaan kuvia uudesta "arkiautostasi". Ja pitäähän tuon vuosimallin autossa olla ajan ja käytön patinaa, etenkin kun kyseessä on ollut käyttöauto
Tasaisia kilometrejä toivotellen ...
Edit: tuossa edellisen omistajan aikainen kuva, joka nettiautossakin oli, kamerasta loppui patterit, joten joudutte odottelemaan jonkin aikaa.
http://image2.nettiauto.com/extra/carim ... 1ceffb.jpg
Edit2: ja eilen jo todettiin, että jälleen tein "nopean valinnan", enkä tarkistanut onko autossa vetokoukkua, jota tietenkään ei ole.

Onneksi oli sentään hinauslenkki, jotta saatiin vedettyä Peugeot J5 matkailuauton käyntiin Tampereelta paluumatkalla, kyllä se on voima joka jyllää, ei tuntunut ranskanpaketti paljoa perässä painavan.
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
Ikkunanappien kuuluu palautua itsekseen. Napin purkaminen, kokisen murujen poisto sisuksista auttaa. Jos painonapin taustapuolella olevat jousikuormitteiset päästään alunperin kiilamaiset tapit on sulaneet tylsiksi, voi palautuminen olla huonoa.
Kuskin ikkunanappi on erilainen kuin matkustajan nappi, kuskilla on ylimääräinen kosketin siinä kertapainalluksella alas asti -toimintoa varten. Napissa on siis itse asiassa neljä asentoa, joista alaspäin on kaksi.
http://www.fixmysaab.com/window/step1.html
Jos ei ala liikua napin putsauksella, seuraavaksi oviverhoilu pois ja sähköä virtalähteestä suoraan moottorin liittimille.
Jos ei edelleenkään liiku, niin moottori irti mekanismista niin että pääsee tunnustelemaan mekanismin liikkuvuutta. Todennäköisesti täysin jumissa.
Irrallista moottoria voi tässä välissä kokeilla uudestaan, ehkä jaksaa liikkua kun jumimekanismi ei ahdista.
Ovesta sitten väkisin vääntämällä mekanismia kampeamalla lasi alas. Lasin alareunakiinnikkeet siinä matkan varrella irti mekanismista, ja kun on tullut tarpeeksi alas, mekanismi ulos ovesta.
Mekanismia voidellen, liotellen, nitkutellen ja kammeten sellaiseen kuntoon, että se jaksaa oman palautusjousensa voimin palautua herkästi takaisin yläasentoon.
Lopuksi kaikki takaisin nippuun.
Jos penkin selkänoja on kiero, saattaisin harkita koko penkin rungon vaihtamista ehjään samanlaiseen.
Kuskin ikkunanappi on erilainen kuin matkustajan nappi, kuskilla on ylimääräinen kosketin siinä kertapainalluksella alas asti -toimintoa varten. Napissa on siis itse asiassa neljä asentoa, joista alaspäin on kaksi.
http://www.fixmysaab.com/window/step1.html
Jos ei ala liikua napin putsauksella, seuraavaksi oviverhoilu pois ja sähköä virtalähteestä suoraan moottorin liittimille.
Jos ei edelleenkään liiku, niin moottori irti mekanismista niin että pääsee tunnustelemaan mekanismin liikkuvuutta. Todennäköisesti täysin jumissa.
Irrallista moottoria voi tässä välissä kokeilla uudestaan, ehkä jaksaa liikkua kun jumimekanismi ei ahdista.
Ovesta sitten väkisin vääntämällä mekanismia kampeamalla lasi alas. Lasin alareunakiinnikkeet siinä matkan varrella irti mekanismista, ja kun on tullut tarpeeksi alas, mekanismi ulos ovesta.
Mekanismia voidellen, liotellen, nitkutellen ja kammeten sellaiseen kuntoon, että se jaksaa oman palautusjousensa voimin palautua herkästi takaisin yläasentoon.
Lopuksi kaikki takaisin nippuun.
Jos penkin selkänoja on kiero, saattaisin harkita koko penkin rungon vaihtamista ehjään samanlaiseen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Noniin, kamera houkutteli myös 99:n ulos pimeydestä, joten kuvissa vilahtelee vanhana linssiluteena myös '76 gl.
http://koti.mbnet.fi/stefa/900i16/
Edit: Eilen auto seisoi parkissa ja rupesin räpläämään noiden ikkunoiden kanssa, tarkoitus oli avata tuo toimiva repsikan ikkuna, mutta painoin väärää nappia ja kuskin ikkuna, joka aiemmin ei toiminut, aukesikin. Sitten kun suljin kuskin ikkunan, on taas ollut mykkä, naksahtaa oven sisällä, mutta ikkuna ei värähdäkään.
http://koti.mbnet.fi/stefa/900i16/
Edit: Eilen auto seisoi parkissa ja rupesin räpläämään noiden ikkunoiden kanssa, tarkoitus oli avata tuo toimiva repsikan ikkuna, mutta painoin väärää nappia ja kuskin ikkuna, joka aiemmin ei toiminut, aukesikin. Sitten kun suljin kuskin ikkunan, on taas ollut mykkä, naksahtaa oven sisällä, mutta ikkuna ei värähdäkään.

MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
Onkohan tuo muuten mällätty peli?Ihmettelin koeajolla spraylla maalattua takaluukkua?Konepeltihän on selvästi otettu vanhemmasta autosta kun ei ole saab logoa keulassa.Tai sitten sen reikä on kitattu umpeen.Vasen etuovihan tuossa pitää korjata kun oli jo sormen mentävä reikä alareunassa sisäpuolella.Ei sitten kannata ainakaan motonetista korjauspeltiä ostaa on todella paljon ohuempaa kamaa kuin alkuperäinen.Laittelin mun-79 sellaset.Tai no hitsari ne laitto.Jälkeenpäin on tullut mieleen että olisi kyllä kannatanut tehdä ne suorasta paksummasta pellistä.
Voi olla kopsautettu, itsellä kun pisti heti alkuun silmään nuo eurokilvet, konepellissä ei spraymaalauksen merkkejä kyllä silmään osunut, eilen kun tuon korjaamolla pesimme ja tutkimme, lakkavikaa siinä sensijaan kyllä on muutamassa kohtaa (muistuttaa paukkupullopaikkausta). Ovi tehdään "omasta palasta" korjaten, kun sen aika koittaa, motonetistä haen vain noita takapään korjauspaloja (iskarin yläpää, takatukitangon kiinnitys), kun ovat vaikeampia itse takoa nätiksi.tomaatti kirjoitti:Onkohan tuo muuten mällätty peli?Ihmettelin koeajolla spraylla maalattuja konepeltiä ja takaluukkua?Konepeltihän on selvästi otettu vanhemmasta autosta kun ei ole saab logoa keulassa.Tai sitten sen reikä on kitattu umpeen.Vasen etuovihan tuossa pitää korjata kun oli jo sormen mentävä reikä alareunassa sisäpuolella.Ei sitten kannata ainakaan motonetista korjauspeltiä ostaa on todella paljon ohuempaa kamaa kuin alkuperäinen.Laittelin mun-79 sellaset.Tai no hitsari ne laitto.Jälkeenpäin on tullut mieleen että olisi kyllä kannatanut tehdä ne suorasta paksummasta pellistä.
Voi tuota nautintoa, i16 kone sopii kyllä satkuun kuin nenä päähän, tähän mennessä kun ei ole ollu i8:a hurjemmalla varustettua og-saabia alla.

Olisi pitänyt sulta kysyä, mitä vikoja autosta löytyy, mutta ei tullut mieleen, että foorumilaisista joku olisi jo käynyt kokeilemassa, en olisi näet tahrinut takkiani / käsiäni kun yön pimeydessä autoa tutkailin.

MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI