Siivapyöran vulkanointi pettänyt

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
s.linnama
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Loka 28, 2003 18:58
Paikkakunta: masku

Siivapyöran vulkanointi pettänyt

Viesti Kirjoittaja s.linnama »

Onko tähän muuta lääkettä kuin uusi tilalle.Mistähän sopuhintaan saisi 3-uraisen.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

On tyyppivika. Korjaukseksi ainoastaan vaihto ehjään. Riippuu vuosimallista, kuinka helppo saada varaosa. Käytettyjen merkkinoilta löytyy pyöriä vaihtelevasti. Vuosimallit -83 ja -84 tuli havaittua varsin harvinaisiksi (näissä on pidempi tuo lieriöosa, kuin uudemmissa). 900 -84:n hihnapyörää ei saa edes uutena enää. Uudemmista vuosimalleista en tiedä. -85 eteenpäin käytettyjen saatavuus on paljon parempi niin 90:iin kuin 900:nkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Luetaanko tyyppiviaksi kaikki mikä autosta hajoaa?
3 eri saksan valmistetta on tullut rassailtua ja niissä meni jotakuinkin jakohihnan vaihdon yhteydessä uusiksi tuo pyörä. Omalla saabillani on ajettu 440tkm ja alkuperäinen tuo pyörä. Täydellinen historia.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eikö tuo 3. ura ole pulteilla kiinni?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

mikkoimp kirjoitti:eikö tuo 3. ura ole pulteilla kiinni?
ei ole,kiinitys ihan kuin muissakin satkuissa!!!tarvitessa 4:jäs ura on ilmastointia varten joka on ruuvi kiinitteinen!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
jupu
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Loka 04, 2003 15:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja jupu »

Ei muutakuin hyvää liimaa ja tasapainotuksen kautta takaisin.
Itsellä kestänyt noin 6 vuotta ja on edelleen käytössä.
Liimaa en kyllä jaksa muistaa...
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11630
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

jupu kirjoitti:Ei muutakuin hyvää liimaa ja tasapainotuksen kautta takaisin.
Itsellä kestänyt noin 6 vuotta ja on edelleen käytössä.
Liimaa en kyllä jaksa muistaa...
Eli jätit sen alkuperäisen kumisuikaleen pois ja korvasit liimalla? Tuossa on varmaan keskityksen kanssa tarkkaa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ecopower kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:eikö tuo 3. ura ole pulteilla kiinni?
ei ole,kiinitys ihan kuin muissakin satkuissa!!!tarvitessa 4:jäs ura on ilmastointia varten joka on ruuvi kiinitteinen!

oho, no niimpäs olikin, eipä tullut mietittyä yhtään...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
jupu
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Loka 04, 2003 15:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja jupu »

Eli jätit sen alkuperäisen kumisuikaleen pois ja korvasit liimalla? Tuossa on varmaan keskityksen kanssa tarkkaa?
Minulla oli kumi sinällään ehjä ainoastaan irronnut metallista joten jos koko kumi on muusina siihen tuskin auttaa mikään.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Tässäpä muistutus mitä voi hajonnut hihnapyörä tehdä, suosittelen ostamaan uuden enkä harrastamana purkkavirityksiä :)

http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m17&id=aac
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m17&id=aad
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Muutamia tapauksia on ollut, että se irronnut ulkokehä syö öljypumpun koteloon reiän ja öljyt lentää kesken ajon kankaalle. kaiken lisäksi se taitaa tapahtua ihan paineella, joten toimitus ei kestä montaa sekuntia... Eli jos 900:ssa syttyy öljynpainevalo kesken ajon, niin kannattaa mieluummin vähän nöyryyttää itseään sammuttamalla moottori, mennä tienposkeen katsomaan ja onko öljyä koneessa, kun luulla sen olevan vain sähkövika.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin