Ehdotuksia harrasteturbosaabiksi??

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

to4 kirjoitti:Pystykeula-tonnari :D .
Jep :wink:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Haza kirjoitti::D

Pikkusisko totesi kaverin mustasta täydellisellä airflowlla varustetusta 3d:stä että onhan toi ihan kiva, harmi vaan että on tolla rumalla perällä :P (se ajelee siis ite 2d i16:lla)
Joo,nää on makuasioita.Entinen työkaveri vannoo juurikin noitten sedaneitten puolesta ja minä 3 ov.combin.P
ari kertaa lähettiin keskustelun jälkeen kahvilta naamat punaisina kiistelyn jälkeen..Miten toi toinen ei voi ymmärtää näistä mitään.. :wink:
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

En lukenut yhtään mitä tässä thredissa on kirjoitettu tähän mennessä, mutta oma harrasteauto toive/suositus olis Saab 9000 Turbo S (aero) 2.3 -91/-92
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Jos Haet "Sleeper" tyylillä harraste autoa niin Kyllä se varmaan olis 2d pystäri satku T16 Tekniikalla. Tuo Tonnari ei ole tarpeeksi Sleeper henkinen meinaa kaikki kaverini jotka eivät aja Saabeilla ovat kuvitelleet että 9000 on tehty -90 ylöspäin ja sitten sen kommentin jälkeen alkaa oma tarinatuokioni saabeista :lol:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Nyt taidettiin hakea suorituskykyistä katukilpuri-aihiota. 5-ovinen tonnari-aero sähkömukavuuksineen ei ole tähän tarkoitukseen kovinkaan optimaalinen. Tehoa kyllä löytyy, mutta painoakin on jonnin verran enemmän.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Jokke A kirjoitti:Nyt taidettiin hakea suorituskykyistä katukilpuri-aihiota. 5-ovinen tonnari-aero sähkömukavuuksineen ei ole tähän tarkoitukseen kovinkaan optimaalinen. Tehoa kyllä löytyy, mutta painoakin on jonnin verran enemmän.
Samalla lailla se tonnari kevenee turhia rojuja poistettaessa kuin satkutkin. :wink: Toki isompana autona sitä painoa aika lailla riisuttuna jää jonnin verran enemmän.

Oma ehdotus olisi vaikkapa 1970-luvun 2-ovinen 99.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Jokke A kirjoitti:Nyt taidettiin hakea suorituskykyistä katukilpuri-aihiota. 5-ovinen tonnari-aero sähkömukavuuksineen ei ole tähän tarkoitukseen kovinkaan optimaalinen. Tehoa kyllä löytyy, mutta painoakin on jonnin verran enemmän.
Kompensoidaan paino teholla :wink: .
Foxbody turbo
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

CC Aero kirjoitti: Samalla lailla se tonnari kevenee turhia rojuja poistettaessa kuin satkutkin. :wink: Toki isompana autona sitä painoa aika lailla riisuttuna jää jonnin verran enemmän.
Isompi auto, enemmän ovia. Aika paljon jää enemmän sitä painoa.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

En tonnaria kyseiseen tarkoitukseen ite suositteli... Kori on aika löysä vakiona ja kuten radalla se jo huomattiin, niin tonnari alustasarjalla kallistelee huomattavasti enemmän kuin satku vastaavalla alustalla...
reimasaab
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 17:13
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja reimasaab »

Tässä tapauksessa tarkoitin just tuollaista sleeper-henkeä! Sen takia myös mahdollisimman vaisu ja originelli ulkokuori! 99 olis siinä mielessä hyvä, mutta lailliset tehot tulevat aika äkkiä vastaan ja muutostyö olis aika mieletön. Kaikkihan taas tietävät, että 9000:nen saattaa hävitä maisemaan aika vauhdilla jos on vain sopiva kone sopivilla mausteilla pellin alla. Eli kyllä taidan kallistua tuon 900:n puoleen!
En oo kaahaajaluonnetta, eli ylinopeuksien ajaminen ei kiinnosta, mutta moottoriurheilutausta tekee sen, että välillä olis ihan mukavaa käydä ratapäivillä jotain autoa rääkkäämässä! Siihen ei viittis tuota nykyistä 2,3i ysitonnista uhrata, kun on niin hyvä arkikäytössä eikä kuitenkaan mikään tykki kaikkine kiloineen.
Toinen motiivi on nuo karvanoppabemarit, joiden omistajat eivät aina liiku järki päässä jos heitä lähtee ohittamaan, vaan lähtevät kiihdyttämään! Siitähän tulee turhia vaaratilanteita kun runnoo väkisin ohi... eli olis parempi, kun eivät edes ennättäisi tajuta mitä tapahtui... :lol:
Mitkäs muuten on suurimmat vakio 900:ssa olleet tehot, eli mihin lukuihin sillä 1,2 kertoimella päästään?? Radalla ja kadulla vois tietenkin käyttää eri kokoonpanoja!!
Jos todella on niin, että 2d ysisatasen kori on koettu jopa ysitonnista jäykemmäksi, kallistuu vaaka lisää ysisatasen suuntaan. Ajo-ominaisuuksissa olis tarkoitus saada aikaan parannusta vähintään suhteessa tehojen kasvuun, mielummin enemmän!! :P
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Satkun suurimmat tehot taisivat olle 185 hv (red-APC, ei kat.). Suurimmat tehot olisivat siis 222 pollea, kaikista muutoksista ei tietenkään katsastuslaitoksen sedille tarvitse kertoa... :twisted:

Jos tonnariin päädyt, CD-korinen taitaa olla CC:tä jäykempi.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

kyllähän eniten mulkkua olis tuplaysissä...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Järkevässä kunnossa olevia koppia vielä löytyy 900:sta tuolta 80-luvun puolivälistä (ne saastemääräykset melkein pakottaa pre -87 malleihin). 99:t alkaa olla kaikki lahoja, ja se konehuone on todella tuskaisen ahdas. Tokihan 99:stä tulee enempi sleepperi, kuin 900:sta. (Mulla itellä on rakenteella 99 combicoupe turbo8-koneella.)

Nuo tehohaaveet ja auton vuosimallihaarukka veisi minutkin suosittelemaan jotakin 80-luvun puolivälin 900:sta. Itse laittaisin autoa hankkiessa kaiken huomion nimenomaan koriin. Tahtovat olla enempi tai vähempi lahoja kaikki, kun ikääkin alkaa olla kaikilla ehdokkailla se 20vuotta. Ostaapa vaikka jonkun kaasarisatkun aihioksi, jos vaan kori on timantti... 900:n muutoskatsastus turbo16:ksi on läpihuuto juttu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Mertmi kirjoitti:99:t alkaa olla kaikki lahoja, ja se konehuone on todella tuskaisen ahdas. Tokihan 99:stä tulee enempi sleepperi, kuin 900:sta. (Mulla itellä on rakenteella 99 combicoupe turbo8-koneella.)
Peltiä saa vielä kaupasta, eikä nuo nyt vielä niin mätiä ole. Ja kyllähän 80 luvun puolen välin paikkeilla pyörivät satasetkin tahtovat olla happamia.

Ja 99 pääsee yllättämään juurikin näitä muun merkkisiä ja sitten vielä sitä naapurin setää jolla oli se t16 satku, ja vaikkapa 2,3 turbotonnari :wink:
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
reimasaab
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 17:13
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja reimasaab »

Kieltämättä tuo 99 kiehtoo kuitenkin lopulta aika pahasti tuon todellisen yllätysmomentin antajana! :twisted: Projekti on tietenki paljon vaativampi ja katsastaessa pitää olla oikea varustelu kiinni, mutta silti... Ja onhan niitä paljon vähemmän liikenteessä muutenkin ysisatkuun verratuna :!:
Onko kokemuksia 4 ja 5 vaihteisten eroista? Kumpi laatikko kestää paremmin vääntöjä? Ja onko 4v sovitettavissa t-16 koneeseen? 5-v tietenkin olis parempi pienempien vaihdevälien ja harvemman isoimman takia. Näyttäisi myös olevan alkuperäisiä 99GL aihioita ihan ajokuntoisina tarjolla 50-400€ hintaan!! Jos joku haluaa luovuttaa nimellishintaan joutavan vaikka konevaurioisen, mutta ei umpimädän ja paperit omaavan ysiysin edestä pois, hyvään kotiin, niin käyn kyllä hakemassa pois!!! Jos se projekti siitä alkais, kun olis aihio tallissa!!!
Vastaa Viestiin