Kyllä se sitä Konia käsittääkseni oli. En ollut itse sopimassa noista töistä, kun sain kaverin kautta hieman edullisemmin. Oli vaan asentaja maininnut, että korkeussäädettävääkin alustaa löytyy.hz81 kirjoitti: Minkäs merkkisestä olis ollu kyse?
9-3 ei pysy tiellä
Kyse hän oli siitä, että renkaat ei ole saman kokoisia.karvalakki kirjoitti:No, maavarahan ei muutu saman verran kuin halkaisija, vaan saman verran kuin säde.nerola kirjoitti: Vaan ei olemulla 225/45/17 ja halkaisija 2cm isompi kuin orkkis"rengaslaskurin mukaan"
![]()
Mun käsitykseni mukaan toi rengaskoon muutos on säteessä vaan 9mm, siis suunnilleen kulutuspinnan verranVähän eri juttu kuin alustasarjojen madaltama 35-40mm
No satasen vauhdissa just tuon suuruinen muutos selittyy.nerola kirjoitti: 17" renkailla saavutin myös sen, että mittarivirhe on lähes 0km/h.
Aikaisemmin 3-4km/H
![]()
Ja kun merkeissä on vielä eroja voi halkaisija olla suurempikin .
Ja auto myös nousee ylemmäksi, vaikkakin vain millejä niin
sen kyllä huomaa kun vakio rengastukset vaihtaa alle.

eki saabi 9-3s -00 2.0t
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Taytyy olla kylla joku saaterin timpuri, etta pystyy autosta nakemaan muutaman millin korkeuserot. Olis kylla katevaa, jos tuohon pystyisi, ei tarvitsisi kulutuspinnan syvyyttakaan mittailla, kun vain katsoisi...nerola kirjoitti: Ja auto myös nousee ylemmäksi, vaikkakin vain millejä niin
sen kyllä huomaa kun vakio rengastukset vaihtaa alle.

'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Riihimäellä Suomen autokatsastuksen konttori ottaa alustan muutoskatsatuksesta 65 euroapotkuhousu kirjoitti:Kyllä ne rokottaa siitäkin hyvästä muutaman kympin.Psychocowboy kirjoitti:Ihan ot mutta meneekö muuten tuo muutoskatsastus samalla normikatsatuksen kanssa?

Ajoin sitten Hämeenlinnaan K1 katsastajille ja hinta 35 euroa, että ihan pieni hintaero vaan...
Nämä hinnat siis 12/2005 hintoja.
Omaan 2000 vuoden 93 2.0t sportiin tuli joulun alla alle Konin sport kitti ja mulla ainakin olisi kulmaat olleet liki sentin harituksen puolella ilman säätöä. Ja auto siis kulki suoraan ennen settiä ja kulkee onneksi setin kanssakin.
Alusta on nyt mielestäni hyvä, mutta suosittelen kulmien säätöä kulki auto ennen toimenpidettä sitten suoraan tai ei...
#2610
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
No nyt on paketti alla
. Muutaman km:n jälkeen voidaan todeta: keinuminen loppui, auto jopa kääntyy ja töyssyihin ja kuoppiin voi edelleenkin ajaa jarrurramatta ja hidastustöyssyistäkin voi ajella reippaasti. Hieman huono keli tarkempaan testiin mutta lähdenpä motarille kokeilemaan kumminkin..nyt heti 



Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Mulla ei ole mitään säätöjänerola kirjoitti:Kokeile huomenna kun tulee kunnon pakkaset silloin
aika jämäkkä vaikka säätö minimissä



Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Jatketaanpa nyt tässä topicissa. Kyselin noita renkaan kulmien säätöjä uudesta saab huollosta Metro-Autosta ja vastaus oli kohtelias:
Hei!
Emme suorita pyörän kulmien säätöjä/tarkastuksia, jos alustasarja ei ole huoltomme asentama.
Ystävällisin terveisin
xx
Huoltoneuvoja
Onko vinkkejä hyvästä paikasta mihin voisi viedä, jossa suostutaan säätämään kulmat vaikka sen on asentanut joku muu. Vinkin mukaan jotku rengasliikkeet?
Hei!
Emme suorita pyörän kulmien säätöjä/tarkastuksia, jos alustasarja ei ole huoltomme asentama.
Ystävällisin terveisin
xx
Huoltoneuvoja
Onko vinkkejä hyvästä paikasta mihin voisi viedä, jossa suostutaan säätämään kulmat vaikka sen on asentanut joku muu. Vinkin mukaan jotku rengasliikkeet?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Voi hemmetti mitä touhua!
Kouvolan Laakkosella ihan riemu mielin tekivät nelipyöräsuuntauksen alustasarjaan, vaikkei se niillä ollut asennettu. Kavivät vielä koeajolla ja olivat kiinnostuneita ko. alustasta. Eihän merkkiliike nyt noin voi tehdä...vai voiko?
Niin, ja kolkin muutoskatsastus täällä Heinolassa maksoi 27 euroa...
Kouvolan Laakkosella ihan riemu mielin tekivät nelipyöräsuuntauksen alustasarjaan, vaikkei se niillä ollut asennettu. Kavivät vielä koeajolla ja olivat kiinnostuneita ko. alustasta. Eihän merkkiliike nyt noin voi tehdä...vai voiko?
Niin, ja kolkin muutoskatsastus täällä Heinolassa maksoi 27 euroa...
Olen törmännyt samaan, ettei alustasarjallista autoa
haluta kulmiensäätöön.
Käsittääkseni ohje arvoja ei aina saavuteta ja kun auto ei käyttäydy
niin kuin omistaja luuli, niin syytetään säätöfirmaa.
"Heillä siis huonoja kokemuksia ei kannata sotkeentua"
Onneksi osa pajoista tekee sen.
haluta kulmiensäätöön.
Käsittääkseni ohje arvoja ei aina saavuteta ja kun auto ei käyttäydy
niin kuin omistaja luuli, niin syytetään säätöfirmaa.
"Heillä siis huonoja kokemuksia ei kannata sotkeentua"
Onneksi osa pajoista tekee sen.

eki saabi 9-3s -00 2.0t
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Säädettäviä kulmia on tasan aurauskulmat joten ei siinä kauheesti tarvi askarella.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
No niin minäkin olen näistä foorumin jutuista ymmärtänyt. Noh eipä mene meikäläisen rahat jatkossakaan tuohon liikkeeseen.potkuhousu kirjoitti:Säädettäviä kulmia on tasan aurauskulmat joten ei siinä kauheesti tarvi askarella.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Näin on, mutta nekin voi vetää vituralleen oli vaikka kuinka hienot laservehkeet suuntaajalla tahansa.potkuhousu kirjoitti:Säädettäviä kulmia on tasan aurauskulmat joten ei siinä kauheesti tarvi askarella.

Ihan pikku vinkki, joka toimi ainakin itselle. Jos sattuu alla olemaan ne sikamageet, ylisuuret alupallot ei kantsi laittaa aurausta koneen antamiin "tehdas arvoihin" ainakin itsellä uraohjus säilyi entisenlaisena.
Renkaat suoraan 0 kulmalla niin pysyy auto kaistojen välissä vaikka ilman käsiä ja katsos ei tarvita kirosanoja eikä yläkerran herraa...
PS.
Kantsii ottaa varuilta raidetangonpäät messiin, jos sattuu olemaan väljää
