kallo kirjoitti:Tarkoitat varmaan munkkiVuoren tebaria etkä -niemen? Mitäs se tsekkaus siellä makseloo? Vaikka onhan tuo puhelinkin keksitty joskus muinoin..
T: pilkunnussija
Just näin eli Munkkivuoren teboil. Enpä tiedä ku en ole siellä omaa autoa käyttänyt mutta kuulemma paljon halvempaa ku muualla. Soittamalla tosiaan selviää
Ja aiheeseen, nyt pysyy auto tiellä. Konit, clamppi ja uretaanipuslat löytyy On loistava ajaa!
potkuhousu kirjoitti:Säädettäviä kulmia on tasan aurauskulmat joten ei siinä kauheesti tarvi askarella.
Näin on, mutta nekin voi vetää vituralleen oli vaikka kuinka hienot laservehkeet suuntaajalla tahansa.
Ihan pikku vinkki, joka toimi ainakin itselle. Jos sattuu alla olemaan ne sikamageet, ylisuuret alupallot ei kantsi laittaa aurausta koneen antamiin "tehdas arvoihin" ainakin itsellä uraohjus säilyi entisenlaisena.
Renkaat suoraan 0 kulmalla niin pysyy auto kaistojen välissä vaikka ilman käsiä ja katsos ei tarvita kirosanoja eikä yläkerran herraa...
PS.
Kantsii ottaa varuilta raidetangonpäät messiin, jos sattuu olemaan väljää säätörahat kankkulan kaivoon.
No niin tätä olen odottanut , ken kertoon sen oikeen kulman
Onko 9-3Tid:llä clamppi ?
kallo kirjoitti:Tarkoitat varmaan munkkiVuoren tebaria etkä -niemen? Mitäs se tsekkaus siellä makseloo? Vaikka onhan tuo puhelinkin keksitty joskus muinoin..
T: pilkunnussija
Just näin eli Munkkivuoren teboil. Enpä tiedä ku en ole siellä omaa autoa käyttänyt mutta kuulemma paljon halvempaa ku muualla. Soittamalla tosiaan selviää
Ja aiheeseen, nyt pysyy auto tiellä. Konit, clamppi ja uretaanipuslat löytyy On loistava ajaa!
Tarkistutitko itse omat aurauskulmat (tai siis auton ) setin asennuksen jälkeen?? Omakin tuntuu junalta nyt mutta mitä kertoo renkaat kun asfaltti tulee esiin Tuonne Tebikselle soitan kumminkin, ei se voi pahasti kustantaa.
Edit:clamppia ei ole vielä kun ei ole noita tehojakaan liikaa ettei hanskassa pysyis. Entä vaikuttaako ko tuote kulmien säätöön?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Psychocowboy mullakin mee kuin juna kun -27C ulkona .
Jäätyneet kumipuslat vastaa varmaan uretaanipuslia kun
auto ohjauskin on niin tarkka.
Odotappas kun tulee kesä ja puslat sulaa
nerola kirjoitti:Psychocowboy mullakin mee kuin juna kun -27C ulkona .
Jäätyneet kumipuslat vastaa varmaan uretaanipuslia kun
auto ohjauskin on niin tarkka.
Odotappas kun tulee kesä ja puslat sulaa
No niin kiitti ketusti Veit tämänkin ilon. Ei vaan oikeassa olet. säätöön menee ja ehkä varmuudeksi tilaan tuon Teemun clampin, asensin tai en. Toistaiseksi on ratti kädessä pysynyt Ja auto hanskassa mutta steg1 kummittelee kevään korvalla joten okeassa olet
Psychocowboy kirjoitti:
Tarkistutitko itse omat aurauskulmat (tai siis auton ) setin asennuksen jälkeen??
Noi on kaikki laitettu eri aikaan kiinni. Alustasarjan jälkeen tarkastettiin kulmat, johan se muutoskatsastuksessakin vaaditaan. Clampin asennuksen jälkeen ei tarkastettu. Puslien laiton jälkeen tarkastettiin jälleen. Varmaanki rengaskoko vaikuttaa huomattavasti enemmän kulmiin kuin clamp..? En kyl usko, että clamp vaikuttaa mitenkään kulmiin. Korjatkaa jos olen väärässä?
nerola kirjoitti:Joo ja pistä 225 renkaat niin johan repii urissa joka suuntaa
Mutta kyllä ne näyttää hyvälle
Ei mulla ole rahaa moisiin donitseihin 205/55/16 riittää mulle. Ja eikun säätämään!
Psychocowboy kirjoitti:...ehkä varmuudeksi tilaan tuon Teemun clampin, asensin tai en.
Mahtaako noita edellisen sarjan klämppejä olla vieläkin ihmisten takaloostereissa...
Asennus ulkosalla alle tunnin homma. Vaatii erikoistyökaluja kuten tunkin, ristikkoavaimen, pari lenkkiavainta/hylsysetin ja poran ja pienen terän. Helppoa kuin heinän teko.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
No niin siinä se; Eihän stdilaispoika heinänteosta mitään ymmärrä . Taas meni ketuix tämäkin projekti....
No nyt löytyi paikka aurauksen säätöön (heti kun muisti soittaa). Eli kokeilin lähinnä duunipaikkaa olevaa: Euromasterilla Herttoniemessä 64€ jos pitää säätääkin ja homma on alle tunnin. Ajattelin infota hintaa muille vertailukohdaksi. Siihen ei talous kaadu (vrt alustamuutoksen hinta). Länkkäriin en edes soittanut koska luulen että hinta ei ole kilpailukykyinen
Psychocowboy kirjoitti:Länkkäriin en edes soittanut koska luulen että hinta ei ole kilpailukykyinen
Taitaa olla vähintään satanen elle puolitoista.
Itse olen käyttänyt Espoossa Kutojantien päässä olevaa pikkupajaa nimeltään HS-autopalvelu. http://www.hsautopalvelu.fi/. Kavereilla on käsittääkseni ihan hyvät laitteen siihen mittauksiin.
Syksyllä mittaus ja säätö maksoi 60 euroa sisältäen aurauskulmien säädön. Nettisivuillaan näyttävät mainostavan hinnaksi 50 euroa mutta taitaa olla vain päivitys unohtunut.
Kerrottakoon että (jos jotakuta kiinnostaa) kyllä ne kulmat näköjään pitää säätää alustasarjan asennuksen jälkeen. Eriäviä mielipiteitähän on esitetty. Kyllä ainakin omani oli vahvasti ketuillaan . No nyt sen pitäisi mennä sinne minne kuski ohjaa.