9-3 ei pysy tiellä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

kallo kirjoitti:Tarkoitat varmaan munkkiVuoren tebaria etkä -niemen? Mitäs se tsekkaus siellä makseloo? Vaikka onhan tuo puhelinkin keksitty joskus muinoin..

T: pilkunnussija
Just näin eli Munkkivuoren teboil. Enpä tiedä ku en ole siellä omaa autoa käyttänyt mutta kuulemma paljon halvempaa ku muualla. Soittamalla tosiaan selviää :wink:

Ja aiheeseen, nyt pysyy auto tiellä. Konit, clamppi ja uretaanipuslat löytyy :twisted: On loistava ajaa!
Saab 9³
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

9-3Tid kirjoitti:
potkuhousu kirjoitti:Säädettäviä kulmia on tasan aurauskulmat joten ei siinä kauheesti tarvi askarella.
Näin on, mutta nekin voi vetää vituralleen oli vaikka kuinka hienot laservehkeet suuntaajalla tahansa. :)
Ihan pikku vinkki, joka toimi ainakin itselle. Jos sattuu alla olemaan ne sikamageet, ylisuuret alupallot ei kantsi laittaa aurausta koneen antamiin "tehdas arvoihin" ainakin itsellä uraohjus säilyi entisenlaisena.
Renkaat suoraan 0 kulmalla niin pysyy auto kaistojen välissä vaikka ilman käsiä ja katsos ei tarvita kirosanoja eikä yläkerran herraa...

PS.
Kantsii ottaa varuilta raidetangonpäät messiin, jos sattuu olemaan väljää :arrow: säätörahat kankkulan kaivoon.
No niin tätä olen odottanut , ken kertoon sen oikeen kulman :?
Onko 9-3Tid:llä clamppi ?
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Happo kirjoitti:
kallo kirjoitti:Tarkoitat varmaan munkkiVuoren tebaria etkä -niemen? Mitäs se tsekkaus siellä makseloo? Vaikka onhan tuo puhelinkin keksitty joskus muinoin..

T: pilkunnussija
Just näin eli Munkkivuoren teboil. Enpä tiedä ku en ole siellä omaa autoa käyttänyt mutta kuulemma paljon halvempaa ku muualla. Soittamalla tosiaan selviää :wink:

Ja aiheeseen, nyt pysyy auto tiellä. Konit, clamppi ja uretaanipuslat löytyy :twisted: On loistava ajaa!
Tarkistutitko itse omat aurauskulmat (tai siis auton :wink: ) setin asennuksen jälkeen?? Omakin tuntuu junalta nyt mutta mitä kertoo renkaat kun asfaltti tulee esiin :roll: Tuonne Tebikselle soitan kumminkin, ei se voi pahasti kustantaa.
Edit:clamppia ei ole vielä kun ei ole noita tehojakaan :oops: liikaa ettei hanskassa pysyis. Entä vaikuttaako ko tuote kulmien säätöön?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Psychocowboy mullakin mee kuin juna kun -27C ulkona .
Jäätyneet kumipuslat vastaa varmaan uretaanipuslia kun
auto ohjauskin on niin tarkka.
Odotappas kun tulee kesä ja puslat sulaa :cry:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

nerola kirjoitti:Psychocowboy mullakin mee kuin juna kun -27C ulkona .
Jäätyneet kumipuslat vastaa varmaan uretaanipuslia kun
auto ohjauskin on niin tarkka.
Odotappas kun tulee kesä ja puslat sulaa :cry:
No niin kiitti ketusti :wink: Veit tämänkin ilon. Ei vaan oikeassa olet. säätöön menee ja ehkä varmuudeksi tilaan tuon Teemun clampin, asensin tai en. Toistaiseksi on ratti kädessä pysynyt :wink: :wink: Ja auto hanskassa mutta steg1 kummittelee kevään korvalla joten okeassa olet :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Joo ja pistä 225 renkaat niin johan repii urissa joka suuntaa :cry:
Mutta kyllä ne näyttää hyvälle 8)
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Psychocowboy kirjoitti: Tarkistutitko itse omat aurauskulmat (tai siis auton :wink: ) setin asennuksen jälkeen??
Noi on kaikki laitettu eri aikaan kiinni. Alustasarjan jälkeen tarkastettiin kulmat, johan se muutoskatsastuksessakin vaaditaan. Clampin asennuksen jälkeen ei tarkastettu. Puslien laiton jälkeen tarkastettiin jälleen. Varmaanki rengaskoko vaikuttaa huomattavasti enemmän kulmiin kuin clamp..? En kyl usko, että clamp vaikuttaa mitenkään kulmiin. Korjatkaa jos olen väärässä?
Saab 9³
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Clamppi ei vaikuta kulmiin. Vain tukevoittaa ohjausvaihteen kiinnitystä rintapeltiin ja tätä kautta koko ohjausta.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

nerola kirjoitti:Joo ja pistä 225 renkaat niin johan repii urissa joka suuntaa :cry:
Mutta kyllä ne näyttää hyvälle 8)
Ei mulla ole rahaa moisiin donitseihin :wink: 205/55/16 riittää mulle. Ja eikun säätämään!
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Psychocowboy kirjoitti:
nerola kirjoitti:Joo ja pistä 225 renkaat niin johan repii urissa joka suuntaa :cry:
Mutta kyllä ne näyttää hyvälle 8)
Ei mulla ole rahaa moisiin donitseihin :wink: 205/55/16 riittää mulle. Ja eikun säätämään!
Ei mullakaan olisi ollut... :oops:
Mutta elämä on parasta aikaa 8)
eki saabi 9-3s -00 2.0t
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Psychocowboy kirjoitti:...ehkä varmuudeksi tilaan tuon Teemun clampin, asensin tai en.
Mahtaako noita edellisen sarjan klämppejä olla vieläkin ihmisten takaloostereissa...

Asennus ulkosalla alle tunnin homma. Vaatii erikoistyökaluja kuten tunkin, ristikkoavaimen, pari lenkkiavainta/hylsysetin ja poran ja pienen terän. Helppoa kuin heinän teko.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

peinu kirjoitti:Helppoa kuin heinän teko.
No niin siinä se; Eihän stdilaispoika heinänteosta mitään ymmärrä 8O . Taas meni ketuix tämäkin projekti....
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

No nyt löytyi paikka aurauksen säätöön (heti kun muisti soittaa). Eli kokeilin lähinnä duunipaikkaa olevaa: Euromasterilla Herttoniemessä 64€ jos pitää säätääkin ja homma on alle tunnin. Ajattelin infota hintaa muille vertailukohdaksi. Siihen ei talous kaadu (vrt alustamuutoksen hinta). Länkkäriin en edes soittanut koska luulen että hinta ei ole kilpailukykyinen :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Psychocowboy kirjoitti:Länkkäriin en edes soittanut koska luulen että hinta ei ole kilpailukykyinen :wink:
Taitaa olla vähintään satanen elle puolitoista.

Itse olen käyttänyt Espoossa Kutojantien päässä olevaa pikkupajaa nimeltään HS-autopalvelu. http://www.hsautopalvelu.fi/. Kavereilla on käsittääkseni ihan hyvät laitteen siihen mittauksiin.
Syksyllä mittaus ja säätö maksoi 60 euroa sisältäen aurauskulmien säädön. Nettisivuillaan näyttävät mainostavan hinnaksi 50 euroa mutta taitaa olla vain päivitys unohtunut.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Kerrottakoon että (jos jotakuta kiinnostaa) kyllä ne kulmat näköjään pitää säätää alustasarjan asennuksen jälkeen. Eriäviä mielipiteitähän on esitetty. Kyllä ainakin omani oli vahvasti ketuillaan :? . No nyt sen pitäisi mennä sinne minne kuski ohjaa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin