Lohkolämppärin asennus *pari kuvaakin*

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Lohkolämppärin asennus *pari kuvaakin*

Viesti Kirjoittaja Limmo »

No voi kerpeleen erpele! Nyt kun näitä ihan miehekkäitä pakkaslukemia on ruvennu ilmenemään niin päätin sitten eilen asennella ton toista kuukautta autotallin pöydällä kierineen lohkolämppärin autoon.

Homma alkoikin ihan mallikkaasti sen by-passin putken irroituksella. Otin venan irti siitä imusarjan haarasta, avasin 10mm pultin sieltä turbon imupuolelta ja heilautin sitä putkea -> mukava kilinä ja huomasin kädetelleeni sen turbon imupuolen puoleisen lukitusprikan "johonkin".. :oops: Sitä haeskellessa menikin mukavasti pari tuntia kun ei tahtonut prikkaa löytyä mistään. Pienen silmäilyn/kopeloinnin jälkeen purin kaikki muovit pois koneen alta, josko sitten osuisi silmään -> ei tulosta. Tämän jälkeen purinkin sitten sen turbon imupuolen kokonaan saadakseni vähän tilaa prikan hakuun ja varmistaakseni, ettei se prikka kilise siellä turbon imuputkessa -> ei prikkaa missään.

Noh, tästä innostuneena kasailin puretut osat ja ajattelin siirtyä siihen lohkolämppärin asennukseen. Ja tässä kaipailisinkin nyt sitten apuja. Milläs konstilla olette sen prikan lyöneet poikittain irrottamatta syyläriä/flektiä tai pakosarjaa? On nimittäin sen verran ahdas väli, että vähän tuottaa päänvaivaa sen vesiprikan irroitus ilman kyseiseen tarkoitukseen tehtyjä työkaluja. Ajattelin tuossa viikonloppuna mennä taas kiukuttelemaan autotalliin, josko se lämppäri sinne paikoilleen "sujahtaisi" :) Ja eikös se ollut niin, että se prikka kuuluu lyödä sisään sieltä apukuskin puolelta että mahtuu sitten lohkossa pyörähtämään?

Uusi lukitusprikka siihen by-passin putkeen onkin jo tulossa, ei maksanu kun 0,7€. Halvin ikinä hankkimani "merkkiosa" :lol:
Viimeksi muokannut Limmo, La Tammi 21, 2006 08:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Juuh, olen kyllä lueskellut näitä ohjeita täältä foorumilta ja löysin kyllä ihan oikean propun jne, mutta en vain saanut lyötyä millään sisälle sitä. Noh, olihan tuolla joku purkanut kennotkin irti siitä edestä, että oli saanut tilaa.. Täytyy nyt katella, et millä ilveellä sitä sais sen propun vinoon sieltä.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ei siinä muuta kun raakaa voimaa.

kun tuota laitoin satkuun, laitoin rekkarin kulman siihe propun ykköpytyn puoleiseen reunaan, ja vasaralla löin liki täysiä siihen rekkariin. ei nimittäin ole ihan löysässä se siinä.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

No niin! Nyt on lohkolämppäri lohkossa kiinni ja pistokekin asennettu! Enää on autosta irti kaikki imuputket, pakosarja ja näihin liittyviä oheishilkkeitä. Pakko oli saada ite tehdä.. Kiukuspäissäni kaverin kanssa touhutessa ensin prikka lohkoon -> ei tilaa kaivaa pihdeillä pois sitä sieltä -> pakosarja irti. Noh, on tosiaan lohkis asennettu.. Huomenna sitten hakemaan pakosarjan tiivistettä, toivottavasti on edes jossain hyllytavarana. Olisko syytä vaihtaa se pakosarjan ja turbonkin välinen tiiviste tässä samalla kun vehkeet on levällään..?

Niin, ja kuviakin tietysti on, josko jotain kiinnostaa.. Voin laittaa vaikka tähän ketjuun jos joku haluaa nähdä kuvia siitä asennuskohdasta jne kun ei ole pakosarja siinä peittämässä näkyvyyttä ;)
9-3SC 2.0t Aut. -08
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Veikkaan että sen verta on tulollaan tuontiautoa että moisesta kuvasarjasta olisi moni kiitollinen :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

No tässä on nyt pari kuvaa. Kyllä näistä se paikka ainakin hahmottuu.

Kuva

Kuva

Pikkusen oli ahdas pujotella toi piuha tonne puskurin puolelle, mut menihän sekin kun irrotteli vähän umpiota et sai käden mahtumaan johonkin väliin.

EDIT: Vaihdoin tuota topicin aihetta, jos joku sattuu hakemaan näitä lohkiksen asennusohjeita..
9-3SC 2.0t Aut. -08
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Lisätään etsiskelijöille pari hakusanaa:

lohkolämmitin lohkolämmittimen asennus

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Lohkolämppäri asennettu ja koeajo suoritettu. Kyllä siitä vielä auto tuli pienten kommellusten jälkeenkin. :lol:
9-3SC 2.0t Aut. -08
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Hieno homma :)

Itse olin vielä samalla vaihtanut ne laitimmaiset vaarnaruuvit 4-6 vuotta uudempiin, kun ne tykkää katkeilla ihan itsekseen.. :? :wink:
No. Se on sitten toinen projekti se.. 8)

Hook

ps. Pakosarjassa pieni hiushalkeama, joka puhaltaa kylmänä... Ahdin ahistaa, mutta isompi IC tilattu perjantaina.. Speedpartsin hinta on sitten tippunut. vudessa noin 300 euroa, eli hinta enää reilut 700 euroa. Plus mahdolliset letkut. ;)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tyny »

Olis itsellä edessä lohkolämmittimen asennus ja varmuuden vuoksi kyselen vielä pari juttua:

Eli Defan ohjeissa sanotaan, että asennusroppu on kolmas vasemmalta?
Lueskelin kuitenkin täältä, että se oikea reikä on se aivan oikeassa reunassa oleva eli kuskin reunassa olevan?
Kun vesipumppu vie ensimmäisen ropun eli sitä ei "lasketa"? :o

Toinen juttu, että kun ei ole mitään erikoista ulosvetäjää niin millä poistan ropun?
Kylmästi vaan lyö jollain poikittain ja vetää pois vai? Ja kummalle puolelle uskaltaa lyödä, ettei ole mitään edessä ropun takana?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei siellä ole takana mitään muuta kuin sylinteriputki. Eikä se putki ihan vahingossa mene mutkalle. Väliä lohkon kuoren ja putken välissä on sentin verran.

Joku on kuulemma ruuvannut tulppaan itseporautuvan ruuvin ja kangennut sen sitten ruuvin kannasta irti, toiset on lyöneet reunasta poikittain ja vetäneet pihdeillä sitten ulos.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Tyny kirjoitti:Olis itsellä edessä lohkolämmittimen asennus ja varmuuden vuoksi kyselen vielä pari juttua:

Eli Defan ohjeissa sanotaan, että asennusroppu on kolmas vasemmalta?
Lueskelin kuitenkin täältä, että se oikea reikä on se aivan oikeassa reunassa oleva eli kuskin reunassa olevan?
Kun vesipumppu vie ensimmäisen ropun eli sitä ei "lasketa"? :o
juuri näin. eli se paikka on se aivan laitimmainen.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin