tänään sen sitten sain (ajokortin)
Kovassa huudossa taitaa nykyään olla 300-sarjan bemarit, Sierrat, Omegat, Laurelit/Cedricit yms. tehokkaat takavedot.
Tappovehkeitähän tuollaiset isot takavedot juuri kortin saaneelle ovat. Varsinkin juuri tuo näyttämisen halu koituu monelle kohtaloksi, kun perä vippaakin yllättäen kovassa vauhdissa sivulle, eikä mitään kokemuksen tuomaa varmuutta ole.
"Järkevin" ensiautohan olisi tietysti rahavarojen puitteissa uudehko etuveto, ja mieluiten alle 2-litran moottorilla. Josta löytyy turvatyynyt, turvakori, ABS:t, luistonestot yms. ihan vaan siltä varalta JOS sattuukin jotakin odottamatonta tapahtumaan.
Tappovehkeitähän tuollaiset isot takavedot juuri kortin saaneelle ovat. Varsinkin juuri tuo näyttämisen halu koituu monelle kohtaloksi, kun perä vippaakin yllättäen kovassa vauhdissa sivulle, eikä mitään kokemuksen tuomaa varmuutta ole.
"Järkevin" ensiautohan olisi tietysti rahavarojen puitteissa uudehko etuveto, ja mieluiten alle 2-litran moottorilla. Josta löytyy turvatyynyt, turvakori, ABS:t, luistonestot yms. ihan vaan siltä varalta JOS sattuukin jotakin odottamatonta tapahtumaan.
Sitten kun olet käynyt yhtä monta inssiä ja kirjallisia kun setä niin hyvä on. 
A B C D E (jokaisesta omat inssit/kirjalliset) plus lentokentällä yhdet inssit asematasolla..
Vähän omakehu haisoo..
(edit)
).
18-vuotiaat jotka asuvat vielä kotona taitaa olla muutenkin semmoisia rahareikiä ja autokin pitäisi vielä ostaa..

A B C D E (jokaisesta omat inssit/kirjalliset) plus lentokentällä yhdet inssit asematasolla..
Vähän omakehu haisoo..

(edit)
Yleensä se tuossavaiheessa on paljolti pätäkästä kiinni.. Itselleni faija osti ensiautoksi vuonna '96 vanhan tojotan vuodelta '72. Eikä se tainnut olla kuin rahasta kiinni silloin (hauskaa oli kyllä!dq kirjoitti:Tuota olen kanssa ihmetellyt kun monet vanhemmat ostavat lapsilleen ensimmäiseksi autoksi jonkin takavetoisen 20 vuotta vanhan (tai vielä vanhemman) ropposen, että sillä muka oppii ajamaan sitten "oikein" tjsp. Kuitenkin takavetoiset autot ovat ikäänkuin katoava luonnonvara, enkä oikein usko että on kovin fiksu veto istuttaa lapsensa tuollaisen rattiin, siis sen jälkeen kun son opetettu ajamaan autokoulun tuliterällä autolla, joka hieman eri tavalla käyttäytyy ääritilanteissa ja turvallisuus hieman eri luokkaa.

18-vuotiaat jotka asuvat vielä kotona taitaa olla muutenkin semmoisia rahareikiä ja autokin pitäisi vielä ostaa..
Tuohon en pysty, aikoinaan kävin KT, ABC, E ja D. Tuota lentokenttä ajolupaa en viitsi hommata, on sentään vielä onneksi korpikenttiä harrastaa.Aero04 kirjoitti:Sitten kun olet käynyt yhtä monta inssiä ja kirjallisia kun setä niin hyvä on.
A B C D E (jokaisesta omat inssit/kirjalliset) plus lentokentällä yhdet inssit asematasolla..
Vähän omakehu haisoo..
96 M75 i12 5-speed 

Niin painotus oli lähinnä tuossa takavetoisuudessa, ja sitä ihmettelin, saahan jollain kasassa pysyvän E30:n hinnalla jo vähintään yhtä hyväkuntoisen OG900:n, joka nyt luultavasti on kuitenkin turvallisempi auto noin jo kolariturvallisuudenkin kannalta.Aero04 kirjoitti:Yleensä se tuossavaiheessa on paljolti pätäkästä kiinni..


Onnea kortin saamisen johdosta! Nyt jäitä hattuun ja antaa niiden muiden kossien näyttää sinunkin edestä, pidä sinä auto & itsesi ehjänä ja näytä niille! 
Edit: Mikskähän mulle tuli tuota kirjoittaessa ihan sellainen "älä tee niinkuin tein, tee niinkuin sanon" olo...?

Edit: Mikskähän mulle tuli tuota kirjoittaessa ihan sellainen "älä tee niinkuin tein, tee niinkuin sanon" olo...?

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
En ole ikinä ymmärtänyt millä tavalla takavetoinen (etenkään sellainen jonka painosuhde on luokkaa 50/50) voisi olla vaarallisempi tai hankalampi hallittava kuin voimakkasti ja hallitsemattomasti puskeva etuveto, kytkin pohjaan ja pientä vastaheittoaBaas900 kirjoitti:Kovassa huudossa taitaa nykyään olla 300-sarjan bemarit, Sierrat, Omegat, Laurelit/Cedricit yms. tehokkaat takavedot.
Tappovehkeitähän tuollaiset isot takavedot juuri kortin saaneelle ovat. Varsinkin juuri tuo näyttämisen halu koituu monelle kohtaloksi, kun perä vippaakin yllättäen kovassa vauhdissa sivulle, eikä mitään kokemuksen tuomaa varmuutta ole.
"Järkevin" ensiautohan olisi tietysti rahavarojen puitteissa uudehko etuveto, ja mieluiten alle 2-litran moottorilla. Josta löytyy turvatyynyt, turvakori, ABS:t, luistonestot yms. ihan vaan siltä varalta JOS sattuukin jotakin odottamatonta tapahtumaan.

Mutta tästä on aivan turha jauhaa enempää.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: ....
Pahenee vaan vanhetessaEVO_500 kirjoitti:joo ei hölmöillä..


Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Ei se välttis ole aina siitä hallittavuudesta kysymys. Se näyttämisen himo ja tarve on joskus pahempaa kuin seksuaaliset vast.ng900aero kirjoitti:En ole ikinä ymmärtänyt millä tavalla takavetoinen (etenkään sellainen jonka painosuhde on luokkaa 50/50) voisi olla vaarallisempi tai hankalampi hallittava kuin voimakkasti ja hallitsemattomasti puskeva etuveto, kytkin pohjaan ja pientä vastaheittoa![]()

Siinä vaiheessa kun hinurikuski pudottelee kaskotonta Sierraa portinpieleen on turha selitellä iskälle: "...niin mutku muutkin"
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Kaveri muinoin oppi kerrasta kun muutama tunti inssin jälkeen e30 tekniikanvaihto 325 kopsahti soratiellä leikkimisen seuraksena lampputolppaan, ei kovin pahasti mutta keskelle keulaa osui ja syyläriä myöten kasaan. Prosentteja kun piisasi niin lunastukseenhan se meni. Kuukausia sitä värkkiä rakennettiin ja puunattiin ja iloa kesti pari tuntia..
Ja kyllä sillä etuvetoisellakin leikitään
Ja kyllä sillä etuvetoisellakin leikitään

#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Pienet takavedot ne vasta tappovehkeitä ovatkin. Kun sain kortin, kaverilla oli Toyota Starlet takavetoisena (on edelleenkin suosittu ralliautona). Liukkaalla se lähti takaluistoon ja ehti kierähtää kolme kierrosta ympäri ennen kuin ehti kissaa sanoa. Takaveto ja lyhyt akseliväli ovat liukkaalla arvaamaton yhdistelmä.Tappovehkeitähän tuollaiset isot takavedot juuri kortin saaneelle ovat.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Onnea vaan kortista!
Itse olen ollut siinä onnellisessa asemassa, että saadessani kortin muutamia vuosia sitten, ensiautona oli -84 kaasarisatku. Täytyy sanoa, että onnistunein valinta mitä voi olla. Kaikki pienet ajovirheet auto korjaa itse, ei ole turhan ärhäkkä peli, mutta voimaa löytyy silti tarpeeksi, käsijarrukin eteen niin turhat leikkimisenhalut on pois. Ja turvallisuushan oli parasta, varsinkin silloin kun se toinen ihminen mokasi, jonka takia auto ei enää ole täydellisessä kunnossa, kuten alunperin.
Ja nyt on tuo 900c, niin eipä koskaan ole ollut muita autoja kuin OG-satkuja, eikä muuten tule niin kauan olemaankaan, kuin liikkuvan tuommosen rahalla saa..
Itse olen ollut siinä onnellisessa asemassa, että saadessani kortin muutamia vuosia sitten, ensiautona oli -84 kaasarisatku. Täytyy sanoa, että onnistunein valinta mitä voi olla. Kaikki pienet ajovirheet auto korjaa itse, ei ole turhan ärhäkkä peli, mutta voimaa löytyy silti tarpeeksi, käsijarrukin eteen niin turhat leikkimisenhalut on pois. Ja turvallisuushan oli parasta, varsinkin silloin kun se toinen ihminen mokasi, jonka takia auto ei enää ole täydellisessä kunnossa, kuten alunperin.

Ja nyt on tuo 900c, niin eipä koskaan ole ollut muita autoja kuin OG-satkuja, eikä muuten tule niin kauan olemaankaan, kuin liikkuvan tuommosen rahalla saa..