Onneksi ei vaivaa mokoma, kun kone on lämmin. Paikallaan olevan auton alle on paljon helpompi laittaa alusastia kuin liikkuvan...
Jäähdytysjärjestelmän vuoto, lohkiksen liittimessäkö?
-
tknummelin
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Jäähdytysjärjestelmän vuoto, lohkiksen liittimessäkö?
Jotenkin näyttäisi nyt olevan niin, että tuo armas automme tahtoo tihkutella kovilla pakkasilla jäähdytysnestettä (Hong Kong -liemi) ulos. Mutta vain silloin, kun auto seisoo. Tulee semmoista tippa / 20 sekuntia -vauhtia ulos...Jotenkin sain päähäni, että vuoto voisi olla lohkiksen vastuksen sisäänmeno siinä lohkon kupeessa (oikealla puolella). Voisiko olla, arvon raati? Ja jos on, niin mitenkä sitä pääsee kiristelemään, kun se paikka (pakoputkien alla näkösuojassa, kaikenmaailman piuhojen seassa) on niin vaikea...
Onneksi ei vaivaa mokoma, kun kone on lämmin. Paikallaan olevan auton alle on paljon helpompi laittaa alusastia kuin liikkuvan...
Onneksi ei vaivaa mokoma, kun kone on lämmin. Paikallaan olevan auton alle on paljon helpompi laittaa alusastia kuin liikkuvan...
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Kyllä se kannattaa koko kiinnityslaippa (4kpl M8-ruuvia vai oliko 3..?) ottaa irti silloin, saa sisältä puhdistettua samalla. Sinne kun on tapana kertyä kanavista irtonutta tavaraa aika paljon. Niin ja liimata hyvällä aineella sitten puhtaat pinnat takaisin yhteen. (Saat sitten halpis-liemet vaihdettua kunnon vastaaviin samalla..
)
Viimeksi muokannut Tri-Lo, La Tammi 21, 2006 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos on jäähdytysnestettä ja noin pieni vuoto, niin eihän se lämpimällä koneella näy kun se vesi haihtuu pois siitä lämpimän lohkon päältä.. Eli voihan se vuotaa lämpimänäkin..
Ja elementtiähän kiristetään siinä olevasta "mutterista" mihin sopii suoraan lenkkiavain tai räikkä (ainakin Defassa)
Eli tuossa kuvassa se näkyypi, kiristetään tosta elementistä töröttävästä pitkän mallisesta "mutterista"
EDIT: Turha kuva poistettu, nopeutuu sivun latautuminen.
Ja elementtiähän kiristetään siinä olevasta "mutterista" mihin sopii suoraan lenkkiavain tai räikkä (ainakin Defassa)
Eli tuossa kuvassa se näkyypi, kiristetään tosta elementistä töröttävästä pitkän mallisesta "mutterista"
EDIT: Turha kuva poistettu, nopeutuu sivun latautuminen.
Viimeksi muokannut Limmo, La Tammi 21, 2006 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SC 2.0t Aut. -08
-
tknummelin
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
On muuten astetta v-mäisemmässä paikassa meillä tuo liitin. Putkien "takana", lohkon kyljessä, ihan koneen takapäässä. Täytyy vissiin ottaa pakosarja irti?Limmo kirjoitti:Jos on jäähdytysnestettä ja noin pieni vuoto, niin eihän se lämpimällä koneella näy kun se vesi haihtuu pois siitä lämpimän lohkon päältä.. Eli voihan se vuotaa lämpimänäkin..
Ja elementtiähän kiristetään siinä olevasta "mutterista" mihin sopii suoraan lenkkiavain tai räikkä (ainakin Defassa)
Eli tuossa kuvassa se näkyypi, kiristetään tosta elementistä töröttävästä pitkän mallisesta "mutterista"
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
-
tknummelin
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Halpisliemihän ei vaihdeta kuin pakon edessäTri-Lo kirjoitti:Kyllä se kannattaa koko kiinnityslaippa (4kpl M8-ruuvia vai oliko 3..?) ottaa irti silloin, saa sisältä puhdistettua samalla. Sinne kun on tapana kertyä kanavista irtonutta tavaraa aika paljon. Niin ja liimata hyvällä aineella sitten puhtaat pinnat takaisin yhteen. (Saat sitten halpis-liemet vaihdettua kunnon vastaaviin samalla..)
Niin, ja jos tuon otan irti (laipan), niin sieltähän tulee kaikki jäähdytysnesteet hanskoille!?
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Tyhjennä ensin ainakin muutama litra pois jäädyttäjän alatulpasta (letku päähän ettei sotke
) ja ruuvaa laippa irti, kyllä sinne mahtuu ihan lenkkiavaimella pakosarjan ja lohkon väliin. Puhdista ja liimaa takaisin. Aukaise ilmausnippa termostaatin päältä ja täytä vaikka vanhat nesteet takaisin sitten
kunhan saat ne puhtaina ulos.
Jos et huomannut, niin tuossa kuvassahan oli sitten pakosarja ja turbon imuputket purettu "pois edestä"tknummelin kirjoitti:On muuten astetta v-mäisemmässä paikassa meillä tuo liitin. Putkien "takana", lohkon kyljessä, ihan koneen takapäässä. Täytyy vissiin ottaa pakosarja irti?Limmo kirjoitti:Jos on jäähdytysnestettä ja noin pieni vuoto, niin eihän se lämpimällä koneella näy kun se vesi haihtuu pois siitä lämpimän lohkon päältä.. Eli voihan se vuotaa lämpimänäkin..
Ja elementtiähän kiristetään siinä olevasta "mutterista" mihin sopii suoraan lenkkiavain tai räikkä (ainakin Defassa)
Eli tuossa kuvassa se näkyypi, kiristetään tosta elementistä töröttävästä pitkän mallisesta "mutterista"
No, huomenna sitten ehkä kun mahdollisesti on valoisaa ja motivaatiota...
9-3SC 2.0t Aut. -08
-
tknummelin
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Joo, huomasin kyllä että tavaraa oli otettu pois...
Mutta en nyt ainakaan pimeässä keksi kuollaksenikaan, mikä noista kaikista palikoista on se termostaatti
Ja hajoan tänne pakkaseen. Taidan kohta oikeasti siirtyä takaisin fillarin pariin 
Mutta en nyt ainakaan pimeässä keksi kuollaksenikaan, mikä noista kaikista palikoista on se termostaatti
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius