Jotenkin näyttäisi nyt olevan niin, että tuo armas automme tahtoo tihkutella kovilla pakkasilla jäähdytysnestettä (Hong Kong -liemi) ulos. Mutta vain silloin, kun auto seisoo. Tulee semmoista tippa / 20 sekuntia -vauhtia ulos...Jotenkin sain päähäni, että vuoto voisi olla lohkiksen vastuksen sisäänmeno siinä lohkon kupeessa (oikealla puolella). Voisiko olla, arvon raati? Ja jos on, niin mitenkä sitä pääsee kiristelemään, kun se paikka (pakoputkien alla näkösuojassa, kaikenmaailman piuhojen seassa) on niin vaikea...
Onneksi ei vaivaa mokoma, kun kone on lämmin. Paikallaan olevan auton alle on paljon helpompi laittaa alusastia kuin liikkuvan...
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Kyllä se kannattaa koko kiinnityslaippa (4kpl M8-ruuvia vai oliko 3..?) ottaa irti silloin, saa sisältä puhdistettua samalla. Sinne kun on tapana kertyä kanavista irtonutta tavaraa aika paljon. Niin ja liimata hyvällä aineella sitten puhtaat pinnat takaisin yhteen. (Saat sitten halpis-liemet vaihdettua kunnon vastaaviin samalla.. )
Viimeksi muokannut Tri-Lo, La Tammi 21, 2006 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos on jäähdytysnestettä ja noin pieni vuoto, niin eihän se lämpimällä koneella näy kun se vesi haihtuu pois siitä lämpimän lohkon päältä.. Eli voihan se vuotaa lämpimänäkin..
Ja elementtiähän kiristetään siinä olevasta "mutterista" mihin sopii suoraan lenkkiavain tai räikkä (ainakin Defassa)
Eli tuossa kuvassa se näkyypi, kiristetään tosta elementistä töröttävästä pitkän mallisesta "mutterista"
EDIT: Turha kuva poistettu, nopeutuu sivun latautuminen.
Viimeksi muokannut Limmo, La Tammi 21, 2006 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No ihan samaa rupesin miettimään, mutta kun siitä oman satkun lohkiksen roplaamisesta on jo niin kauan aikaa, et ei millään muistanu, et kiinnitys ei ole samanlainen..
Limmo kirjoitti:Jos on jäähdytysnestettä ja noin pieni vuoto, niin eihän se lämpimällä koneella näy kun se vesi haihtuu pois siitä lämpimän lohkon päältä.. Eli voihan se vuotaa lämpimänäkin..
Ja elementtiähän kiristetään siinä olevasta "mutterista" mihin sopii suoraan lenkkiavain tai räikkä (ainakin Defassa)
Eli tuossa kuvassa se näkyypi, kiristetään tosta elementistä töröttävästä pitkän mallisesta "mutterista"
On muuten astetta v-mäisemmässä paikassa meillä tuo liitin. Putkien "takana", lohkon kyljessä, ihan koneen takapäässä. Täytyy vissiin ottaa pakosarja irti? No, huomenna sitten ehkä kun mahdollisesti on valoisaa ja motivaatiota...
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Tri-Lo kirjoitti:Kyllä se kannattaa koko kiinnityslaippa (4kpl M8-ruuvia vai oliko 3..?) ottaa irti silloin, saa sisältä puhdistettua samalla. Sinne kun on tapana kertyä kanavista irtonutta tavaraa aika paljon. Niin ja liimata hyvällä aineella sitten puhtaat pinnat takaisin yhteen. (Saat sitten halpis-liemet vaihdettua kunnon vastaaviin samalla.. )
Halpisliemihän ei vaihdeta kuin pakon edessä Mitään massaa ei nyt taida olla käsilläkään...
Niin, ja jos tuon otan irti (laipan), niin sieltähän tulee kaikki jäähdytysnesteet hanskoille!? Siis just...olikos se jäähdytysjärjestelmän tyhjennysruuvi siellä jäähdyttimen alalaidassa?..
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Tyhjennä ensin ainakin muutama litra pois jäädyttäjän alatulpasta (letku päähän ettei sotke ) ja ruuvaa laippa irti, kyllä sinne mahtuu ihan lenkkiavaimella pakosarjan ja lohkon väliin. Puhdista ja liimaa takaisin. Aukaise ilmausnippa termostaatin päältä ja täytä vaikka vanhat nesteet takaisin sitten kunhan saat ne puhtaina ulos.
Limmo kirjoitti:Jos on jäähdytysnestettä ja noin pieni vuoto, niin eihän se lämpimällä koneella näy kun se vesi haihtuu pois siitä lämpimän lohkon päältä.. Eli voihan se vuotaa lämpimänäkin..
Ja elementtiähän kiristetään siinä olevasta "mutterista" mihin sopii suoraan lenkkiavain tai räikkä (ainakin Defassa)
Eli tuossa kuvassa se näkyypi, kiristetään tosta elementistä töröttävästä pitkän mallisesta "mutterista"
On muuten astetta v-mäisemmässä paikassa meillä tuo liitin. Putkien "takana", lohkon kyljessä, ihan koneen takapäässä. Täytyy vissiin ottaa pakosarja irti? No, huomenna sitten ehkä kun mahdollisesti on valoisaa ja motivaatiota...
Jos et huomannut, niin tuossa kuvassahan oli sitten pakosarja ja turbon imuputket purettu "pois edestä" Ja jos jotain kiinnostaa, niin kuvat löytyy edelleen tuolta 9-3 osiosta.
Joo, huomasin kyllä että tavaraa oli otettu pois...
Mutta en nyt ainakaan pimeässä keksi kuollaksenikaan, mikä noista kaikista palikoista on se termostaatti Ja hajoan tänne pakkaseen. Taidan kohta oikeasti siirtyä takaisin fillarin pariin
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius