Kannenpultit löystyvät?
Kannenpultit löystyvät?
Hei,
katselin tuossa huvikseni englantilaisten Saab-omistajien foorumia, jossa tuntuvat keskustelevan aika paljon 9-3:n koneiden tiettyjen kansipulttien löystymisestä lähes uusissakin Saabeissa. Tämän vuoksi jotkut ovat kaiketi kiristyttäneet pultteja jälkeenpäin, jotta kannentiiviste ei alkaisi vuotaa.
Onko Suomen saabisteilla kokemusta vastaavasta?
Terveisin
Markku
katselin tuossa huvikseni englantilaisten Saab-omistajien foorumia, jossa tuntuvat keskustelevan aika paljon 9-3:n koneiden tiettyjen kansipulttien löystymisestä lähes uusissakin Saabeissa. Tämän vuoksi jotkut ovat kaiketi kiristyttäneet pultteja jälkeenpäin, jotta kannentiiviste ei alkaisi vuotaa.
Onko Suomen saabisteilla kokemusta vastaavasta?
Terveisin
Markku
Markku
Ex 9-3 Aero 2001, ex 900c -89
Ex 9-3 Aero 2001, ex 900c -89
Kun ite ostin nykyisen Saappaan,kerkesin ajaa sillä itse vain 17000km,mittarilukema oli silloin 72000km.Ihmettelin,et miksi ja minne häviää jäähdyttäjän nesteet.Kerran satuin katsomaan konepellin alle kun laitoin pakkasella käyntiin,ja katos P*RK*L*! sieltä ne valu nätisti kannen välistä pihalle
Kun kone lämpes,vuotaminen loppui.
Pari päivää myöhemmin kun kaverin kanssa päätettiin ottaa kansi irti,niin 4 pulttia sai pyörittää käsin irti.Loput oli kutakuinki kiinni,ei kauhean hyvin,ku voimaa ei tarvinu ollenkaan.
Isäni autossa(9-5 2,3t-98)oli myös sama vika.Ikävä kyllä samalla meni ohjausboxi paskaksi.Taisi olla kilometrejä kutakuinki yhtä paljon.
Ainakin omasta kokemuksesta suosittelen kokeilla,että pultit ovat kiinni.

Pari päivää myöhemmin kun kaverin kanssa päätettiin ottaa kansi irti,niin 4 pulttia sai pyörittää käsin irti.Loput oli kutakuinki kiinni,ei kauhean hyvin,ku voimaa ei tarvinu ollenkaan.
Isäni autossa(9-5 2,3t-98)oli myös sama vika.Ikävä kyllä samalla meni ohjausboxi paskaksi.Taisi olla kilometrejä kutakuinki yhtä paljon.
Ainakin omasta kokemuksesta suosittelen kokeilla,että pultit ovat kiinni.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Kansista.
9-5 malleissa ainakin ollut ongelmia jo tehtaalta lähtiessä kansien kireyksien kanssa...omassa kiristys tehtiin itse tallissa..helppo homma kun oli momentitkin valmiiksi..muutama kannenpultti oli ihan löysällä sai ruuvata käsin auki!! 

Kun tulin ostaneeksi kolmisen viikkoa sitten vuoden 2001 mallisen 9-3 Aeron ja luin nuo edellä olevat juttunne, huolestuin jo ihan tarpeeksi soittaakseni Turun MetroAuton (Saab merkkikorjaamo) huoltoon.
Ei kuulemma kannenpulttien kiristys kuulu huolto-ohjelmaan, mutta ongelman kerrottiin olevan yleinen
. Jostain jakopään puolesta moottoria (auton/moottorin oikea etukulma) rupeaa tihkumaan öljyä. Jos heidän huoltomiehensä huomaavat tällaista öljyvuotoa, pultit kiristetään.
Näin siis Turussa, miten lie muualla.
Tervessiv vaa
Ei kuulemma kannenpulttien kiristys kuulu huolto-ohjelmaan, mutta ongelman kerrottiin olevan yleinen

Näin siis Turussa, miten lie muualla.
Tervessiv vaa
Markku
Ex 9-3 Aero 2001, ex 900c -89
Ex 9-3 Aero 2001, ex 900c -89
Laita kuva nettiin ni nähdään se sun näkö, ja sitten katsotaan sitä ostetaanko me sen näköiseltä autoa, vai otetaanko likka vielä kaupan päällisiksi mukaanvanha kirjoitti:josko joku ostaisi tämän näköiseltä naiselta vähän käytetyn saapin.



Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Oliko löysällä? Kerro kuin käy. Tarttis varmaan omastakin tarkistaa nuo pultit kun kansi on pari vuotta sitten aukastu... Mulla huoltokirjassa on merkintä kannen kiristyksestä ihan ensimmäisissä huolloissa. Olisko se sitten ollu ihan tossa aiemmin mainitussa kolmessakympissäTurbo SE kirjoitti:Eilen vaihdoin tulpat ja kiristin kansipultit, ei ollut aste levyä mutta kiristin 90 Nm, kansi itki ennen vaihteiston puolelta vetä ulos ja kylmänä. Saa nähdä auttoiko asiaa. Se vartin kulmakiristys taitaa vastata ainakin yli 100Nm momenttia.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Ei sitä viiitti koko nettikansan ruutuja kuvalla särkee... Sitäpaitsi vanha on vahvasti varattu. Mutta kyllä tässä alkaa oikeesti epäivyttään tuon 9-3 mallin oston järkevyys... Tarttis vissiin tuntee joku remonttireiska joka vois tsekata auton kunnon (oli kyllä jus 70000 huollossa, mutta jos siellä saa vaan lähinnä valohoitoo niin.....)93t sport kirjoitti:Laita kuva nettiin ni nähdään se sun näkö, ja sitten katsotaan sitä ostetaanko me sen näköiseltä autoa, vai otetaanko likka vielä kaupan päällisiksi mukaanvanha kirjoitti:josko joku ostaisi tämän näköiseltä naiselta vähän käytetyn saapin.![]()
![]()
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
#1876
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Hups niin oli mullakin. Vaihdoin tulpat äskön ja kattelin että vähän öljyä oli pukannut DI-boksin tilaan. Ei muuta kun katselemaan pultteja ja ne oli aivan löysällä, sormin pyöritettävissä.
Oma moka kun vaihdan ite tulppia ja huollossa sanon ettei tulppia tarvi vaihtaa, mutta mä olen aina puhunut vaan tulpista en mitään kannenpultin kiristyksistä huoltoja tilatessa. Tästä viisastuneena toimin toisin vastaisuudessa
Oma moka kun vaihdan ite tulppia ja huollossa sanon ettei tulppia tarvi vaihtaa, mutta mä olen aina puhunut vaan tulpista en mitään kannenpultin kiristyksistä huoltoja tilatessa. Tästä viisastuneena toimin toisin vastaisuudessa

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta