Jep. Noin kymmenkunta vuotta olen käyttänyt noita "köyhän miehen Xenoneita". Tasaisin väliajoin joku sanoo, että johdot palaa tms. sähkösysteemi pettää niiden takia. Kolmessa eri autossa ollut joko 100/55 tai yleisemmin 120/90.
Myös usein kuulee, että umpio menee pilalle, jos ei jopa sula noiden kanssa.
Väittäisin seuraavaa: valoumpio on kuumimmillaan, kun sitä lämmittää 55W polttimo ja kun seistään kesäkuumilla päivällä ruuhkassa. Pitkiä käytellään yleensä sitten, kun ajoviima/pakkanen jäähdyttää jo mukavasti...
Kyllä silmämääräisesti tarkasteltuna tuntuu melkoisen vähältä, jos 55W -> 100W antaa vain 10% lisää valotehoa. Voi toki olla totta ja ehdoton fakta mutta ei siltä tunnu.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Jotkut halpis 100Wattiset kyllä on niin keltaisia valoltaan, että ne varmaan häviää laadukkaille normipolttimoillekkin...
nerola kirjoitti:1500 tunnin jälkeen xenonin valoteho, aika huono verrattuna uuteen
No jos ajatellaan, että edes tuon aikaa kestää se polttimo, niin onhan se jo erittäin jees
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tuohan tarkoittaa äkkiseltään noin 75tkm -> 90tkm ajomatkaa, joka meikäläisenkin ajoilla kestää melkein 2 vuotta saavuttaa.
Halogeenilamput saa vaihtaa vähintään kerran, pari vuodessa.
Mielestäni MYÖS halogeenipolttimot menettävät iän myötä valotehoa.
Kommenttia kommenttia, laulakaa suohon perättömät väitteet
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)