Kysymys 9000:sen airbagista...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 50
- Liittynyt: To Heinä 15, 2004 23:10
- Paikkakunta: Tampere
Kysymys 9000:sen airbagista...
Tonnarikuumetta taitaapi olla liikkellä. Eli sellainen lisäkysymys, että onko tänäpäivänä vielä mahdollista asentaan 9000-malliin matkustajan turvatyyny hanskalokeron tilalle? Onko kukaan tuota tehnyt ja onko paljonkin yli 1000€?
Kiittäen taas, Petri Tuominen
Kiittäen taas, Petri Tuominen
Onhan se mahdollista.
Siellä pitäisi olla johdot valmiina, liittimessä on paikoillaan vastus joka mallaa turvatyynyä.
Elikkäs hanskalokero pois, vastus liittimestä pois airbägi tilalle ja kiinnitys kojelautaan. Pitäisi mennä heittämällä.
Sitä tosin en ymmärrä, miksi välttämättä haluat sen apparin bägin asentaa????
Ja ton hinnan osaa joku varmaankin kertoa eurolleen.
Siellä pitäisi olla johdot valmiina, liittimessä on paikoillaan vastus joka mallaa turvatyynyä.
Elikkäs hanskalokero pois, vastus liittimestä pois airbägi tilalle ja kiinnitys kojelautaan. Pitäisi mennä heittämällä.
Sitä tosin en ymmärrä, miksi välttämättä haluat sen apparin bägin asentaa????
Ja ton hinnan osaa joku varmaankin kertoa eurolleen.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Ainakaan E:ssä ei välttämättä ole matkustajan bagia. Aiemmin omistamassani -95 CDE:ssä ei ollut, mutta nykyisessä -95 CDE:ssä on.Montoya kirjoitti:Onko muuten apparin tyyny vakiona erikoismalleissa (E, Jubilee, Aero)?
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Ainakin 96-97 kaikissa 900 ja 9000 malleissa (myös Aero) on matkustajan turvatyyny ollut valinnainen lisävaruste hintaan 4500mk...
Eli ei ainakaan viimeisinä vuosina ole ollut vakiona...
Eli ei ainakaan viimeisinä vuosina ole ollut vakiona...
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
-
- "Kaasari"
- Viestit: 50
- Liittynyt: To Heinä 15, 2004 23:10
- Paikkakunta: Tampere
...
vielä palaan asiaan tonnarin ostaneena... eli onko tuo toinen bägi ihan laillista lisätä ja onko se teetettävä liikkeessä? Onko tosiaan vaan "plug and play" tuon uuden bägin kanssa vai vaatiiko muita toimenpiteitä, jotta se tosiaan myös toimisi... TECHiä nähtävästi tarvitaan..?! Mitenkäs muutoskatsastus?
Onko noita matkustajan bägejä yleensä kukaan lisännyt jälkikäteen?
Uskaltaako tuollaiseen purkaamon A1 luokan bägiin luottaa vai kannattaiskohan hommata uutena?
Jos jollakulla on tarjota matkustajan airbägiä ja muita siihen kuuluvia heebeleitä tummaan kojelautaan niin YV:llä vaan yhteyttä....
Tulipas käytettyä monta kertaa tuota bägi-sanaa. huh....
Terv. PT
Onko noita matkustajan bägejä yleensä kukaan lisännyt jälkikäteen?
Uskaltaako tuollaiseen purkaamon A1 luokan bägiin luottaa vai kannattaiskohan hommata uutena?
Jos jollakulla on tarjota matkustajan airbägiä ja muita siihen kuuluvia heebeleitä tummaan kojelautaan niin YV:llä vaan yhteyttä....
Tulipas käytettyä monta kertaa tuota bägi-sanaa. huh....
Terv. PT
Mun tossa jubissa ei tota apparin tyynyä ole.
On ollut myös vuonna 97 lisävaruste, vaikka jubilee onkin.
Eikä em. kulkineesta myöskään löydy tota terminointivastusta pägin tilalta.
Eli on vain ohjelmoitu poissaolevaksi.
Tuo tyynyn lisääminen hanskalokeron tilalle vaatii sitten muutakin, kuin pelkän tyynyn (n:600-1000$). Ja eikös noita 10V sitten mainostettu, jotta vanhenee 10- 12 vuoden kuluttua, vaan ei taida yksikään automerkki vaihtaa pägejä vanhenemisen vuoksi.
Siis tuo roppurasia pitää siirtää yms.

On ollut myös vuonna 97 lisävaruste, vaikka jubilee onkin.

Eikä em. kulkineesta myöskään löydy tota terminointivastusta pägin tilalta.
Eli on vain ohjelmoitu poissaolevaksi.
Tuo tyynyn lisääminen hanskalokeron tilalle vaatii sitten muutakin, kuin pelkän tyynyn (n:600-1000$). Ja eikös noita 10V sitten mainostettu, jotta vanhenee 10- 12 vuoden kuluttua, vaan ei taida yksikään automerkki vaihtaa pägejä vanhenemisen vuoksi.

Siis tuo roppurasia pitää siirtää yms.
Kysymys apparin bagin asentamisesta ja/tai poistamisesta: Onko se sulakerasia bagillisessä tonnarissa ihan sama kuin bagittomassa? Hakee siis tässä sitä, että saako bagin poistava tonnaristi helpostikin siirrettyä sulakkeet "omalle paikalleen" hanskalokeron päälle? Vai pitääkö jokaista rasialle tulevaa (muutamaa) johtoa lyhentää/jatkaa 20cm?



Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)