Kysymys 9000:sen airbagista...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pimputtaja
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Heinä 15, 2004 23:10
Paikkakunta: Tampere

Kysymys 9000:sen airbagista...

Viesti Kirjoittaja pimputtaja »

Tonnarikuumetta taitaapi olla liikkellä. Eli sellainen lisäkysymys, että onko tänäpäivänä vielä mahdollista asentaan 9000-malliin matkustajan turvatyyny hanskalokeron tilalle? Onko kukaan tuota tehnyt ja onko paljonkin yli 1000€?

Kiittäen taas, Petri Tuominen
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Onhan se mahdollista.
Siellä pitäisi olla johdot valmiina, liittimessä on paikoillaan vastus joka mallaa turvatyynyä.
Elikkäs hanskalokero pois, vastus liittimestä pois airbägi tilalle ja kiinnitys kojelautaan. Pitäisi mennä heittämällä.
Sitä tosin en ymmärrä, miksi välttämättä haluat sen apparin bägin asentaa????
Ja ton hinnan osaa joku varmaankin kertoa eurolleen.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Kai sitä pitää matkustjankn henkikultaa yrittää suojella :)
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Onko muuten apparin tyyny vakiona erikoismalleissa (E, Jubilee, Aero)?
9-5 2,3t -03
#2514
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Montoya kirjoitti:Onko muuten apparin tyyny vakiona erikoismalleissa (E, Jubilee, Aero)?
Taitaapa olla kaikissa lisävaruste ja muutenkin harvinainen Suomiautoissa.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Montoya kirjoitti:Onko muuten apparin tyyny vakiona erikoismalleissa (E, Jubilee, Aero)?
Ainakaan E:ssä ei välttämättä ole matkustajan bagia. Aiemmin omistamassani -95 CDE:ssä ei ollut, mutta nykyisessä -95 CDE:ssä on.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Montoya kirjoitti:Onko muuten apparin tyyny vakiona erikoismalleissa (E, Jubilee, Aero)?
Aeroissa on ainakin -95 ja eteenpäin, ehkä jo 94:sissa..?
(tai no 100-varmahan en ole, mutta kaikissa näkemissäni ollut :) )
hemimo
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 22:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hemimo »

Ainakin 96-97 kaikissa 900 ja 9000 malleissa (myös Aero) on matkustajan turvatyyny ollut valinnainen lisävaruste hintaan 4500mk...
Eli ei ainakaan viimeisinä vuosina ole ollut vakiona...
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
pimputtaja
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Heinä 15, 2004 23:10
Paikkakunta: Tampere

...

Viesti Kirjoittaja pimputtaja »

vielä palaan asiaan tonnarin ostaneena... eli onko tuo toinen bägi ihan laillista lisätä ja onko se teetettävä liikkeessä? Onko tosiaan vaan "plug and play" tuon uuden bägin kanssa vai vaatiiko muita toimenpiteitä, jotta se tosiaan myös toimisi... TECHiä nähtävästi tarvitaan..?! Mitenkäs muutoskatsastus?

Onko noita matkustajan bägejä yleensä kukaan lisännyt jälkikäteen?

Uskaltaako tuollaiseen purkaamon A1 luokan bägiin luottaa vai kannattaiskohan hommata uutena?

Jos jollakulla on tarjota matkustajan airbägiä ja muita siihen kuuluvia heebeleitä tummaan kojelautaan niin YV:llä vaan yhteyttä....

Tulipas käytettyä monta kertaa tuota bägi-sanaa. huh....


Terv. PT
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mun tossa jubissa ei tota apparin tyynyä ole. :(
On ollut myös vuonna 97 lisävaruste, vaikka jubilee onkin. :(
Eikä em. kulkineesta myöskään löydy tota terminointivastusta pägin tilalta.
Eli on vain ohjelmoitu poissaolevaksi.
Tuo tyynyn lisääminen hanskalokeron tilalle vaatii sitten muutakin, kuin pelkän tyynyn (n:600-1000$). Ja eikös noita 10V sitten mainostettu, jotta vanhenee 10- 12 vuoden kuluttua, vaan ei taida yksikään automerkki vaihtaa pägejä vanhenemisen vuoksi. :?
Siis tuo roppurasia pitää siirtää yms.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko kukaan paikallistanut sitä terminointovastusta?
Olisi aikomus asentaa tyyny apparille, kunhan piuhat löytyisivät.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

ng900aero kirjoitti:Onko kukaan paikallistanut sitä terminointovastusta?
Olisi aikomus asentaa tyyny apparille, kunhan piuhat löytyisivät.
Niin, tossa mun vm.97:ssa sitä ei voi paikantaa, koska sitä ei ole. :?
Piuhat on kyllä valmiina, eli pägi kiinni ja tech:llä info, jotta tuollainen on. :)
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Kysymys apparin bagin asentamisesta ja/tai poistamisesta: Onko se sulakerasia bagillisessä tonnarissa ihan sama kuin bagittomassa? Hakee siis tässä sitä, että saako bagin poistava tonnaristi helpostikin siirrettyä sulakkeet "omalle paikalleen" hanskalokeron päälle? Vai pitääkö jokaista rasialle tulevaa (muutamaa) johtoa lyhentää/jatkaa 20cm? 8O :lol:
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Vastaa Viestiin