Kysymyksiä 9000:n ostosta...
-
- "Kaasari"
Kysymyksiä 9000:n ostosta...
Terve!
Olen tässä mahdollisesti ostamassa Saab 9000 2.3T mallia vuodelta -94, ajettu 290 000km. Huollettu säännöllisesti.
- Mitä kannattaa ottaa huomioon?
- Kannattaako yleensä ostaa?
- Onko näin, että jakoketjua ei tarvitse vaihtaa tässä moottorissa koskaan?
- Tuleeko ihan pirun kalliiksi ylläpitää?
Muuten ei kyseistä autoa tarvitse kehua, sillä tiedän että se on toimivana HYVÄ.
Kiitos mahdollisista kannanotoista, terv. Petri Tuominen
Olen tässä mahdollisesti ostamassa Saab 9000 2.3T mallia vuodelta -94, ajettu 290 000km. Huollettu säännöllisesti.
- Mitä kannattaa ottaa huomioon?
- Kannattaako yleensä ostaa?
- Tuleeko ihan pirun kalliiksi ylläpitää?
Muuten ei kyseistä autoa tarvitse kehua, sillä tiedän että se on toimivana HYVÄ.
Kiitos mahdollisista kannanotoista, terv. Petri Tuominen
Kannattaa kysy myyjältä onko tasapainoakselin ketju vaihdettu/poistettu, se alkaa tuossa 2.3 moottorissa lopulta pitämään ääntä, ainakin vanhemmissa, en sitten tiedä onko se tuossa -94 mallissa jo vahvempaa tekoa se käyttöratas. Jakoketjun vaihtoon en ota kantaa muuten kun että ovathan nuo noita tällä Foorumilla vaihdelleet.
Ylläpidosta sen verran että kyllä varmaan halvemmaksi tulee pitää joku vastaavankokoinen japanilainen, varsinkin ilman turboa mutta onko se yhtä hauska menopeli, se onkin toinen juttu
Ylläpidosta sen verran että kyllä varmaan halvemmaksi tulee pitää joku vastaavankokoinen japanilainen, varsinkin ilman turboa mutta onko se yhtä hauska menopeli, se onkin toinen juttu

-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Re: Kysymyksiä 9000:n ostosta...
Yleensäkkin kunto. Onko ruostetta, käykö kone hyvin jne..pimputtaja kirjoitti:- Mitä kannattaa ottaa huomioon?
Kannattaa- Kannattaako yleensä ostaa?

Ei tule..- Tuleeko ihan pirun kalliiksi ylläpitää?
Ja tuota, haulla löydät vaikka kuinka monta topiccia joka käsittelee samasta aiheesta

Tässä parin viikon sisällä ollu muutama tälläinen topic

(muokattu)
Viimeksi muokannut Stene, To Tammi 26, 2006 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
curry
Kannattaa tosiaan selvittää onko tasapainoakselien ketju jo poistettu/vaihdettu. Jos ei ole, saa varautua sen poistoon.pimputtaja kirjoitti: - Mitä kannattaa ottaa huomioon?
Tuo on makuasia, itse en enää ostaisipimputtaja kirjoitti: - Kannattaako yleensä ostaa?

Ostaisin tollasen 3l V6:sen

Jakoketjua ei taida käytännössä joutua vaihtamaan koskaan.pimputtaja kirjoitti:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Mut eikös siellä kiristin/laahain kulu kuiteskin? Itse meinasin kiristimen vaihtaa kesällä. 296tkm ajettu 2.3T ja rohisee =)MacTurbo kirjoitti:Jakoketjua ei taida käytännössä joutua vaihtamaan koskaan.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
No, kuten kaikki tiedämme, käytäntökin loppuu johonkin pisteeseenjpjk kirjoitti:Mut eikös siellä kiristin/laahain kulu kuiteskin? Itse meinasin kiristimen vaihtaa kesällä. 296tkm ajettu 2.3T ja rohisee =)MacTurbo kirjoitti:Jakoketjua ei taida käytännössä joutua vaihtamaan koskaan.

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hirsch"
Itselläni on saman vuosimallin "isolohko", mutta vain pikku-t versiona ja mielestäni ihan kannattava ostos on ollut, vaikka mittarissa on jo 366 000. Ei mitään suurempia murheita vielä ole ollut ja katsastusmieskään ei löytänyt mitään moitittavaa vuoden lopulla. Tosin kyllä vaihdatin pakoputkeen ton joustopätkän ennen katsastusta, kun rupes oleen vähän liian miehekkäät saundit. Ja ei toi kuitenkaan automaatilla mikään tykki ole, joten oli aina kaikki teinirassit kisaamassa valoissa. 

Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
No ei se vielä 300tkm lopu, se on vasta sisäänajettu =)MacTurbo kirjoitti:No, kuten kaikki tiedämme, käytäntökin loppuu johonkin pisteeseen
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Ei niin, eikä välttämättä vielä 500 tuhanteenkaan, on siitäkin kokemuksia.jpjk kirjoitti:No ei se vielä 300tkm lopu, se on vasta sisäänajettu =)MacTurbo kirjoitti:No, kuten kaikki tiedämme, käytäntökin loppuu johonkin pisteeseen
Opetuksena tästä voisi todeta, että jakoketju ei ole merkitsevä seikka ostopäätöstä tehtäessä.

Ja vaikka tekee kaiken itse niin siltikin tulee aika pirun kalliiksi, sellaisen 3k euroa saa menemään vuoteen ilman ongelmia.jus kirjoitti:Ylläpidon kustannuksiin voi vaikuttaa tekemällä itse. Jos teetät kaikin korjaamolla, voi tulla kalliiksikin, tosin riippuu tapauksesta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hirsch"
Oho, no siinä summassa on jo sit varmaan polttoaineet ja vakuutuksetkin.ng900aero kirjoitti:Ja vaikka tekee kaiken itse niin siltikin tulee aika pirun kalliiksi, sellaisen 3k euroa saa menemään vuoteen ilman ongelmia.jus kirjoitti:Ylläpidon kustannuksiin voi vaikuttaa tekemällä itse. Jos teetät kaikin korjaamolla, voi tulla kalliiksikin, tosin riippuu tapauksesta.

Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)