Ainahan mulla autokuume on, nyt vain erilainen kuin yleensä. Eli nyt kävi mielessä, että pitäisikö ostaa uudempi, vähän ajettu ja "huolettomampi" käyttöauto sensijaan, että vaihtelen tuota talviautoa aina kun tuntuu, että hajoaa.ng900aero kirjoitti:Joko sinulle Lefa iski uudestaan tonnarikuume? Eikös niitä CDE-malleja löydy, ulkomailla maksavat vähemmän kuin CS-peräiset, olisko Suomessa toisinpäin?
Mikähän Saab olis hyvä seuraavaksi?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Saattaa og-satku olla huolettomampi kuin uudemmat, joskin turboton tonnarikin on aika varma, kuten varmaan jo huomasitkin. Jos merkki pysyy samana niin onko sitten muita vaihtoehtoja kuin tonnari eli Fiiat?lefa42 kirjoitti:Ainahan mulla autokuume on, nyt vain erilainen kuin yleensä. Eli nyt kävi mielessä, että pitäisikö ostaa uudempi, vähän ajettu ja "huolettomampi" käyttöauto sensijaan, että vaihtelen tuota talviautoa aina kun tuntuu, että hajoaa.ng900aero kirjoitti:Joko sinulle Lefa iski uudestaan tonnarikuume? Eikös niitä CDE-malleja löydy, ulkomailla maksavat vähemmän kuin CS-peräiset, olisko Suomessa toisinpäin?
Olit oikeassa, eipä näyttänyt olevan CDE-tonttuja myynnissä kuin muutama kovaan hintaan. Eikös CS kelpaisi, niitä on myynnissä ainakin reilusti?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jep, ja turboton tonnari on laiska. Mitenkäs tuo 2.3i kone noissa pelaa. CS kelpaa tietty, jos hyvän löytää, CDE vaan olisi mieluisampi.ng900aero kirjoitti:Saattaa og-satku olla huolettomampi kuin uudemmat, joskin turboton tonnarikin on aika varma, kuten varmaan jo huomasitkin. Jos merkki pysyy samana niin onko sitten muita vaihtoehtoja kuin tonnari eli Fiiat?lefa42 kirjoitti:Ainahan mulla autokuume on, nyt vain erilainen kuin yleensä. Eli nyt kävi mielessä, että pitäisikö ostaa uudempi, vähän ajettu ja "huolettomampi" käyttöauto sensijaan, että vaihtelen tuota talviautoa aina kun tuntuu, että hajoaa.ng900aero kirjoitti:Joko sinulle Lefa iski uudestaan tonnarikuume? Eikös niitä CDE-malleja löydy, ulkomailla maksavat vähemmän kuin CS-peräiset, olisko Suomessa toisinpäin?
Olit oikeassa, eipä näyttänyt olevan CDE-tonttuja myynnissä kuin muutama kovaan hintaan. Eikös CS kelpaisi, niitä on myynnissä ainakin reilusti?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Ei kait noissa 2.0/2.3 ja turbo/ei turbo -koneissa ole muuta vikaa kuin että tasapainoketjun voi joutua katkaisemaan jos alkaa pitämään ääntä, ja vuoteen 1993 2.3:n kannet ei olleet niin vahvoja, mutta eiköhän niitä ole halkeillut enemmän tuontipelestä.lefa42 kirjoitti: Jep, ja turboton tonnari on laiska. Mitenkäs tuo 2.3i kone noissa pelaa. CS kelpaa tietty, jos hyvän löytää, CDE vaan olisi mieluisampi.
Minulle taas ei kelpaisi CDE, on jotenkin vanhemman näköinen, mutta makuasia.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Mikähän Saab olis hyvä seuraavaksi?
Itse hakisin jostain 95-> tonnarin, mieluiten CSE:n 3litran V6:lla. Siinä olisi og-saabistille ainoa oikea valinta, kriteereillä tilava - suorituskykyinen. Huomaa sitten se seikka että CS-tonnarin takakontti on pienempi kuin combi og900:n (molemmat löytyy pihastaSaabKarhu kirjoitti:Terve Saab-veljet ja -sisaret!
Huvikseen tässä kyselen sellaista, kun omistan tällä hetkellä 900 2,1 16V combi -92 saabin ja ajattelin vaihtaa uudempaan ja tilavampaan saabiin(luonnollisesti!). Meitä on nelihenkinen perhe tällä hetkellä, ihan hyvin vielä mahdutaan.Tosi hyvä auto noin muuten! Mitäpä mieltä olette kannattaisko vaihtaa tonnariin? Ois ainakin tilavampi. 9-5 ois tietenkin hyvä ja farkku vielä, mutta ei taida niitä saada alle 15.000 euron? Jotkut sanoo, että tonnarit ois viimesiä "kunnon saabeja", mitä on tehty. Ei kai se nyt totta ole?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vanhempi on arvokkaamman näköinen, kuten tuplaysikin.ng900aero kirjoitti:Ei kait noissa 2.0/2.3 ja turbo/ei turbo -koneissa ole muuta vikaa kuin että tasapainoketjun voi joutua katkaisemaan jos alkaa pitämään ääntä, ja vuoteen 1993 2.3:n kannet ei olleet niin vahvoja, mutta eiköhän niitä ole halkeillut enemmän tuontipelestä.lefa42 kirjoitti: Jep, ja turboton tonnari on laiska. Mitenkäs tuo 2.3i kone noissa pelaa. CS kelpaa tietty, jos hyvän löytää, CDE vaan olisi mieluisampi.
Minulle taas ei kelpaisi CDE, on jotenkin vanhemman näköinen, mutta makuasia.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
En tainnut ymmärtää pointtia, kuinka pelkästään 3-litrainen V6 olisi ainoa oikea valinta ysitonniseen silloin kun ostajana on og-satkuilija?
Itellä on trimmattu 2.3T ja se ainakin tahtoo kulkea liiaksikin, olemalla silti taloudellinen. Tonnnarin kontti on leveämpi kuin satkun, jonkin verran kylläkin lyhyempi, mutta toisaalta ei ole sellainen matala puikula kuin combisatkussa.
Itellä on trimmattu 2.3T ja se ainakin tahtoo kulkea liiaksikin, olemalla silti taloudellinen. Tonnnarin kontti on leveämpi kuin satkun, jonkin verran kylläkin lyhyempi, mutta toisaalta ei ole sellainen matala puikula kuin combisatkussa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuo ero sisätiloissa tuli huomattua aikoinaan isäukon autoista. Ensin kun ajoi 1½ vuotta -97 9000cs:llä ja sitten meni ja vaihtoi tuon -99 9-5 sedaniin niin jotenkin vain itsellä tuli hieman tonnaria ikävä. Ainakin kuskin olot on ysifemmassa selvästikin tiiviimmät kuin tonnarissa ja jotenkin se tonnari vaan sopi käteen paremmin. Muutenkin tonnari tuntuu avarammalta (itsellä pituutta sen 194cm).turkkaki kirjoitti:meidän perheessä vaihdettiin 9-5:nen tonnariin, ja tyytyväisiä ollaan oltu...
mielummin ostaisin uuden tonnarin, kuin vanhan ysifemman...
onhan se 9vitonen hieno pirssi, mutta ite ainakin odottelisin että ne uudemmat versiot tippuu säällisiin hintoihin..
ja ainakin omaan silmään tonnarissa on enemmän tilaa kuin 9-5 sedanissa... tiä sitte, voi olla optinen harha..
Hemmetin hyviä ja hienoja autojahan ne kumpikin olivat mutta jotenkin kallistuisin ennemmin viimeisen vuosimallin tonnariin kuin ensimmäiseen ysivitoseen.
#2029 Kari Kutuniva
Makuasiang900aero kirjoitti:En tainnut ymmärtää pointtia, kuinka pelkästään 3-litrainen V6 olisi ainoa oikea valinta ysitonniseen silloin kun ostajana on og-satkuilija?
Itellä on trimmattu 2.3T ja se ainakin tahtoo kulkea liiaksikin, olemalla silti taloudellinen. Tonnnarin kontti on leveämpi kuin satkun, jonkin verran kylläkin lyhyempi, mutta toisaalta ei ole sellainen matala puikula kuin combisatkussa.
Perustelen kantani sillä että minulla on 2.3TA CSE, ja haaveilen silti itsekkin tollaisesta.
Ei tuo V6 ole juurikaan suorituskykyisempi kuin 2.3T, mutta voima on kuutiotilavuudella tehtynä erilaista.
Viimeksi muokannut MacTurbo, Ma Tammi 30, 2006 08:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Tuo Opelin V6 olisi mielenkiintoinen tuttavuus, pitääpä käydä koeajamassa moinen joskus 9-5:n tai tonnarin keulalla. Lähinnä mietityttää paljonko tuo lisäpainoa keulaan ja kuinka paljon kuluttaa enemmän (no kuluttaa 2.3TA:kin ihan riittävästi).
Minun oli kanssa vaikea tottua ajamaan 9-5:llä tonnarin jälkeen, mutta nyt kun on sillä enemmän ajellut niin valitsisin itse 9-5:n, ajettavuus on vaan parempi kuin tonnarissa.
Minun oli kanssa vaikea tottua ajamaan 9-5:llä tonnarin jälkeen, mutta nyt kun on sillä enemmän ajellut niin valitsisin itse 9-5:n, ajettavuus on vaan parempi kuin tonnarissa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kyllähän se 2.3T vie V6:sta viikon jokaisena päivänä..MacTurbo kirjoitti:Ei tuo V6 ole juurikaan suorituskykyisempi kuin 2.3T
Ja Saabin kone Saabissahan vaikuttaa jotenkin järkevältä.
Niin, ja kysyjälle suosituksena hyväkuntoinen ja rauhallista elämää viettänyt matalapaineinen 2.3t CSE, ehdottomasti.
-
Psychocowboy
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Millä mittarilla tuon ahtauden mittasit? Kyllä ainakin meikäläisen raameille (195cm) ng ja 9-3 on tilavampia kuin oglefa42 kirjoitti: Tuloksena seuraavia : ng900 ja og93 ahtaita jopa og-satkuun verrattuna, ja kun perusmalleja olivat, niin penkin istuinosa oli aivan järkyttävä, kun olen tottunut satkun/tontun penkkien mukavuuteen viime aikoina. Muutenkin kovin "vaisu" auto niin päältä kuin sisältä.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Onko sen pakko olla juuri CDE, vai kelpaako matalakeulainen CD ?lefa42 kirjoitti:CS kelpaa tietty, jos hyvän löytää, CDE vaan olisi mieluisampi.
Tässä esimerkiksi yksi mielestäni edullinen yksilö.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
-
Money For Nothing
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Sangen potentiaalisia vikakohteita myös kutosessa....2 Di-kassua?Tri-Lo kirjoitti:Kyllähän se 2.3T vie V6:sta viikon jokaisena päivänä..MacTurbo kirjoitti:Ei tuo V6 ole juurikaan suorituskykyisempi kuin 2.3TOnhan turbotekniikassa tietysti hiukan enemmän potentiaalisia vikakohteita, mutta alhaisempi kulutus ja mahtava vääntö vie kyllä helposti voiton...mielestäni!
![]()
Ja Saabin kone Saabissahan vaikuttaa jotenkin järkevältä.![]()
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."