Mikähän Saab olis hyvä seuraavaksi?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

ng900aero kirjoitti:Joko sinulle Lefa iski uudestaan tonnarikuume? Eikös niitä CDE-malleja löydy, ulkomailla maksavat vähemmän kuin CS-peräiset, olisko Suomessa toisinpäin?
Ainahan mulla autokuume on, nyt vain erilainen kuin yleensä. Eli nyt kävi mielessä, että pitäisikö ostaa uudempi, vähän ajettu ja "huolettomampi" käyttöauto sensijaan, että vaihtelen tuota talviautoa aina kun tuntuu, että hajoaa. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lefa42 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Joko sinulle Lefa iski uudestaan tonnarikuume? Eikös niitä CDE-malleja löydy, ulkomailla maksavat vähemmän kuin CS-peräiset, olisko Suomessa toisinpäin?
Ainahan mulla autokuume on, nyt vain erilainen kuin yleensä. Eli nyt kävi mielessä, että pitäisikö ostaa uudempi, vähän ajettu ja "huolettomampi" käyttöauto sensijaan, että vaihtelen tuota talviautoa aina kun tuntuu, että hajoaa. 8)
Saattaa og-satku olla huolettomampi kuin uudemmat, joskin turboton tonnarikin on aika varma, kuten varmaan jo huomasitkin. Jos merkki pysyy samana niin onko sitten muita vaihtoehtoja kuin tonnari eli Fiiat?
Olit oikeassa, eipä näyttänyt olevan CDE-tonttuja myynnissä kuin muutama kovaan hintaan. Eikös CS kelpaisi, niitä on myynnissä ainakin reilusti?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

ng900aero kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Joko sinulle Lefa iski uudestaan tonnarikuume? Eikös niitä CDE-malleja löydy, ulkomailla maksavat vähemmän kuin CS-peräiset, olisko Suomessa toisinpäin?
Ainahan mulla autokuume on, nyt vain erilainen kuin yleensä. Eli nyt kävi mielessä, että pitäisikö ostaa uudempi, vähän ajettu ja "huolettomampi" käyttöauto sensijaan, että vaihtelen tuota talviautoa aina kun tuntuu, että hajoaa. 8)
Saattaa og-satku olla huolettomampi kuin uudemmat, joskin turboton tonnarikin on aika varma, kuten varmaan jo huomasitkin. Jos merkki pysyy samana niin onko sitten muita vaihtoehtoja kuin tonnari eli Fiiat?
Olit oikeassa, eipä näyttänyt olevan CDE-tonttuja myynnissä kuin muutama kovaan hintaan. Eikös CS kelpaisi, niitä on myynnissä ainakin reilusti?
Jep, ja turboton tonnari on laiska. Mitenkäs tuo 2.3i kone noissa pelaa. CS kelpaa tietty, jos hyvän löytää, CDE vaan olisi mieluisampi.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Talvella en 2litran vapari tonnaria tehokkaampaa edes tarvitse. Kyllähän tuo 2.3 murahtaa lievästi paremmin, mutta silti turbo on t-t-turbo.
VW transporter 2.5tdi vm.99
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lefa42 kirjoitti: Jep, ja turboton tonnari on laiska. Mitenkäs tuo 2.3i kone noissa pelaa. CS kelpaa tietty, jos hyvän löytää, CDE vaan olisi mieluisampi.
Ei kait noissa 2.0/2.3 ja turbo/ei turbo -koneissa ole muuta vikaa kuin että tasapainoketjun voi joutua katkaisemaan jos alkaa pitämään ääntä, ja vuoteen 1993 2.3:n kannet ei olleet niin vahvoja, mutta eiköhän niitä ole halkeillut enemmän tuontipelestä.
Minulle taas ei kelpaisi CDE, on jotenkin vanhemman näköinen, mutta makuasia.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikähän Saab olis hyvä seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

SaabKarhu kirjoitti:Terve Saab-veljet ja -sisaret!

Huvikseen tässä kyselen sellaista, kun omistan tällä hetkellä 900 2,1 16V combi -92 saabin ja ajattelin vaihtaa uudempaan ja tilavampaan saabiin(luonnollisesti!). Meitä on nelihenkinen perhe tällä hetkellä, ihan hyvin vielä mahdutaan.Tosi hyvä auto noin muuten! Mitäpä mieltä olette kannattaisko vaihtaa tonnariin? Ois ainakin tilavampi. 9-5 ois tietenkin hyvä ja farkku vielä, mutta ei taida niitä saada alle 15.000 euron? Jotkut sanoo, että tonnarit ois viimesiä "kunnon saabeja", mitä on tehty. Ei kai se nyt totta ole?
Itse hakisin jostain 95-> tonnarin, mieluiten CSE:n 3litran V6:lla. Siinä olisi og-saabistille ainoa oikea valinta, kriteereillä tilava - suorituskykyinen. Huomaa sitten se seikka että CS-tonnarin takakontti on pienempi kuin combi og900:n (molemmat löytyy pihasta :) ).
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

ng900aero kirjoitti:
lefa42 kirjoitti: Jep, ja turboton tonnari on laiska. Mitenkäs tuo 2.3i kone noissa pelaa. CS kelpaa tietty, jos hyvän löytää, CDE vaan olisi mieluisampi.
Ei kait noissa 2.0/2.3 ja turbo/ei turbo -koneissa ole muuta vikaa kuin että tasapainoketjun voi joutua katkaisemaan jos alkaa pitämään ääntä, ja vuoteen 1993 2.3:n kannet ei olleet niin vahvoja, mutta eiköhän niitä ole halkeillut enemmän tuontipelestä.
Minulle taas ei kelpaisi CDE, on jotenkin vanhemman näköinen, mutta makuasia.
Vanhempi on arvokkaamman näköinen, kuten tuplaysikin. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

En tainnut ymmärtää pointtia, kuinka pelkästään 3-litrainen V6 olisi ainoa oikea valinta ysitonniseen silloin kun ostajana on og-satkuilija?
Itellä on trimmattu 2.3T ja se ainakin tahtoo kulkea liiaksikin, olemalla silti taloudellinen. Tonnnarin kontti on leveämpi kuin satkun, jonkin verran kylläkin lyhyempi, mutta toisaalta ei ole sellainen matala puikula kuin combisatkussa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

turkkaki kirjoitti:meidän perheessä vaihdettiin 9-5:nen tonnariin, ja tyytyväisiä ollaan oltu...

mielummin ostaisin uuden tonnarin, kuin vanhan ysifemman...

onhan se 9vitonen hieno pirssi, mutta ite ainakin odottelisin että ne uudemmat versiot tippuu säällisiin hintoihin..

ja ainakin omaan silmään tonnarissa on enemmän tilaa kuin 9-5 sedanissa... tiä sitte, voi olla optinen harha..
Tuo ero sisätiloissa tuli huomattua aikoinaan isäukon autoista. Ensin kun ajoi 1½ vuotta -97 9000cs:llä ja sitten meni ja vaihtoi tuon -99 9-5 sedaniin niin jotenkin vain itsellä tuli hieman tonnaria ikävä. Ainakin kuskin olot on ysifemmassa selvästikin tiiviimmät kuin tonnarissa ja jotenkin se tonnari vaan sopi käteen paremmin. Muutenkin tonnari tuntuu avarammalta (itsellä pituutta sen 194cm).

Hemmetin hyviä ja hienoja autojahan ne kumpikin olivat mutta jotenkin kallistuisin ennemmin viimeisen vuosimallin tonnariin kuin ensimmäiseen ysivitoseen.
#2029 Kari Kutuniva
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

ng900aero kirjoitti:En tainnut ymmärtää pointtia, kuinka pelkästään 3-litrainen V6 olisi ainoa oikea valinta ysitonniseen silloin kun ostajana on og-satkuilija?
Itellä on trimmattu 2.3T ja se ainakin tahtoo kulkea liiaksikin, olemalla silti taloudellinen. Tonnnarin kontti on leveämpi kuin satkun, jonkin verran kylläkin lyhyempi, mutta toisaalta ei ole sellainen matala puikula kuin combisatkussa.
Makuasia :lol:
Perustelen kantani sillä että minulla on 2.3TA CSE, ja haaveilen silti itsekkin tollaisesta.
Ei tuo V6 ole juurikaan suorituskykyisempi kuin 2.3T, mutta voima on kuutiotilavuudella tehtynä erilaista.
Viimeksi muokannut MacTurbo, Ma Tammi 30, 2006 08:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuo Opelin V6 olisi mielenkiintoinen tuttavuus, pitääpä käydä koeajamassa moinen joskus 9-5:n tai tonnarin keulalla. Lähinnä mietityttää paljonko tuo lisäpainoa keulaan ja kuinka paljon kuluttaa enemmän (no kuluttaa 2.3TA:kin ihan riittävästi).

Minun oli kanssa vaikea tottua ajamaan 9-5:llä tonnarin jälkeen, mutta nyt kun on sillä enemmän ajellut niin valitsisin itse 9-5:n, ajettavuus on vaan parempi kuin tonnarissa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

MacTurbo kirjoitti:Ei tuo V6 ole juurikaan suorituskykyisempi kuin 2.3T
Kyllähän se 2.3T vie V6:sta viikon jokaisena päivänä.. :roll: Onhan turbotekniikassa tietysti hiukan enemmän potentiaalisia vikakohteita, mutta alhaisempi kulutus ja mahtava vääntö vie kyllä helposti voiton...mielestäni! :)

Ja Saabin kone Saabissahan vaikuttaa jotenkin järkevältä. :roll: :wink:

Niin, ja kysyjälle suosituksena hyväkuntoinen ja rauhallista elämää viettänyt matalapaineinen 2.3t CSE, ehdottomasti.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

lefa42 kirjoitti: Tuloksena seuraavia : ng900 ja og93 ahtaita jopa og-satkuun verrattuna, ja kun perusmalleja olivat, niin penkin istuinosa oli aivan järkyttävä, kun olen tottunut satkun/tontun penkkien mukavuuteen viime aikoina. Muutenkin kovin "vaisu" auto niin päältä kuin sisältä.
Millä mittarilla tuon ahtauden mittasit? Kyllä ainakin meikäläisen raameille (195cm) ng ja 9-3 on tilavampia kuin og 8O . Lisäksi ng ja 9-3 takaloosteri on aina tilava toisin kuin sedan og. Sinne menee hieman korkeampaakin tavaraa toisin kuin saabin muihin sedan malleihin (esim 9-5, tonnari). Tämä ei ole moitetta og malleja kohtaan joita on itelläkin kolme ollut. Kyllä pitkälle hemmolle ng ja 9-3 sopi penkkeineenkin paremmin kuin og. Itsekkin olisin 9-5 halunnut mutta sedanin tavaratila ei riitä ja wagoniin ei taas raha riitä :oops: .
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

lefa42 kirjoitti:CS kelpaa tietty, jos hyvän löytää, CDE vaan olisi mieluisampi.
Onko sen pakko olla juuri CDE, vai kelpaako matalakeulainen CD ?
Tässä esimerkiksi yksi mielestäni edullinen yksilö.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Tri-Lo kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:Ei tuo V6 ole juurikaan suorituskykyisempi kuin 2.3T
Kyllähän se 2.3T vie V6:sta viikon jokaisena päivänä.. :roll: Onhan turbotekniikassa tietysti hiukan enemmän potentiaalisia vikakohteita, mutta alhaisempi kulutus ja mahtava vääntö vie kyllä helposti voiton...mielestäni! :)

Ja Saabin kone Saabissahan vaikuttaa jotenkin järkevältä. :roll: :wink:
Sangen potentiaalisia vikakohteita myös kutosessa....2 Di-kassua? :wink: (eikös se nyt näin ollut tuossa v6:ssa, vai olenko minä harhauskoinen? :lol: )
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Vastaa Viestiin