Miten ylimääräinen maali irti vanteista ja keskikupeista
Miten ylimääräinen maali irti vanteista ja keskikupeista
Ongelma on seuraava: Varaosa-auto oli joskus varkaiden toimesta maalattu, eikä vanteita oltu suojattu kunnolla, jos ollenkaan. Vanteissa on jonkinverran niihin kuulumatonta (sinistä) maalia.
Kysymys kuuluu: miten tämän "ylimääräisen" maalin saisi helpoiten/hyvin pois vahingoittamatta kuitenkaan alkuperäistä maalikerrosta?
Tätä ylimääräistä maalia ei tosiaan kauhean paljoa vanteissa ole, joitain suihkeita vaan... Myös renkaista tarvitsisi saada sininen maali pois.
Kysymys kuuluu: miten tämän "ylimääräisen" maalin saisi helpoiten/hyvin pois vahingoittamatta kuitenkaan alkuperäistä maalikerrosta?
Tätä ylimääräistä maalia ei tosiaan kauhean paljoa vanteissa ole, joitain suihkeita vaan... Myös renkaista tarvitsisi saada sininen maali pois.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Maalin poisto
Jos auto on maalattu esim. jollain akryylivärillä (=paukkupullolla), niin ylimääräiset maalit lähtee tinnerillä. Ja uskoisin, että vanteiden alkup. maalin pitäisi kyllä kestää tinneriä. Kannattaa tietysti koittaa ensin pienelle alueelle..
9-5 2.3t SE A 1999
Re: Miten ylimääräinen maali irti vanteista ja keskikupeista
Riippuen vanteen mallista, mutta ainakin auton maalipinnasta lähtee ylimääränen maalipöly myllyttämällä, tinneri on toinen vaihtoehto, mutta syö yleensä myös lakan mataksi.Coltti kirjoitti:Ongelma on seuraava: Varaosa-auto oli joskus varkaiden toimesta maalattu, eikä vanteita oltu suojattu kunnolla, jos ollenkaan. Vanteissa on jonkinverran niihin kuulumatonta (sinistä) maalia.
Kysymys kuuluu: miten tämän "ylimääräisen" maalin saisi helpoiten/hyvin pois vahingoittamatta kuitenkaan alkuperäistä maalikerrosta?
Tätä ylimääräistä maalia ei tosiaan kauhean paljoa vanteissa ole, joitain suihkeita vaan... Myös renkaista tarvitsisi saada sininen maali pois.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
En käyttäis missään tapuksessa tinneriä. Se pehmentää alkuperäisen lakan jolloin se roiskittu sininen vaan leviää ja sekoittuu alkuperäiseen.
Joskus olen erehdyksessä pyyhkäissyt vanteesta maantiepikeä tinnerillä ja sillä saa kyllä kivat rannut lakkapintaan. Vanteen lakka nimittäin pehmenee tinnerillä hetkessä.
Hiova vaha voisi olla toimiva ratkaisu jos roiskittua maalia ei ole kovin paksua kerrosta. Lopuksi tietysti normaali vaha päälle.
Joskus olen erehdyksessä pyyhkäissyt vanteesta maantiepikeä tinnerillä ja sillä saa kyllä kivat rannut lakkapintaan. Vanteen lakka nimittäin pehmenee tinnerillä hetkessä.
Hiova vaha voisi olla toimiva ratkaisu jos roiskittua maalia ei ole kovin paksua kerrosta. Lopuksi tietysti normaali vaha päälle.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900