Tiiviste laatikon/koneen väliin? (ja mitä vessapytyn alle??)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Äiteen og:n ainakin laitettiin pelkästään tollasta tasotiivistetta, eikä tietääksen ainakaan vielä pahemmin vuoda(remontista 2v).
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Tastiivistetta vaan ,esim Locktite 510/518 tai Wurth DB300.

Ne silikooni pitoiset jättäisin kyllä vaikka vessanpytyn tiivistämiseen :wink:
Eikä tiivistettä kannata laittaa, sekö on kantasi..?
(Autoon siis! :lol: )
Eikö keskustellakaan vessanpytyistä :lol:

Se (auton) metallitiiviste olisi varmasti viisas veto laittaa kerran on siellä ollutkin?
Mutta mihinkäs se mahdollinen muutaman kymmenyksen muutos vaikuttaisi, kytkimen akselin laakeriinko?
Niin no sitä ajattelin..ei kai se nyt todellisuudessa vaikuta tuo, mutta muuttuuhan se joskin vaan vähän. :?

No vessanpönttöihin sitten, on nimittäin sekin kohta ajankohtaista..! :lol:

Millä kiinni? Löytyykö sikaa parempaa?! :? :?
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

No mennään sitten vielä nöihin pönttöihinkin :wink:

Itse liimasin tossa reilu vuosi sitten meidän pöntön sellasella harmaalla Wurthin liimamassalla, ilmeisesti aika liki sikaa :D Hyvin on jokkiksen ajamiset kestänyt :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jaahast, eikä minkäännäköistä tiivistettä ilmeisesti? :? Mötönet ei kyllä tunnistanut koko pönttöä, tarkistin, joten vaikea mennä siitä sanomaan.. :roll: :)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti:Jaahast, eikä minkäännäköistä tiivistettä ilmeisesti? :? Mötönet ei kyllä tunnistanut koko pönttöä, tarkistin, joten vaikea mennä siitä sanomaan.. :roll: :)
Sikabond T2 -elastinen voimaliima, sillä liimasin toisen pöntön eikä heilu kovemmassakaan käytössä, toinen tuli kiireessä ja kauppojen jo sulkeuduttua laitettua vain silikonilla, no onvähän sama tunnellma kuin olisi merellä :D
Tuolla Sikabondilla saa kyllä liimattua melkein mitä vain kestävästi ja luotettavasti.
No alkaa mennä jo "vähän" OT:ksi :oops:

Mutta laita autoosi joko sitä Loctiteä tai Wurthia, niistä ainakin on kokemusta. Ehkä itse jättäisin sen peltitiivisteen pois, on ainakin helpompi liimata ja säästää 16 euroa, jos sillä nyt on mitään merkitystä. Mutta itse en ole tehnyt kyseistä hommaa joten en uskalla ottaa kantaa tulisiko peltitiivisteeen olla sillä vai voisiko sen jättää pois, luulen että se laakeri kestää ihan hyvin vaikka on hieman eri asennossa, akselilla on kuitenkin hieman matkaa laakeriin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

ng900aero puhuu asiaa tuosta Sikabondista. Mulla on kylppärissä suihkuseinä ja puinen naulakko sillä kiinni.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

dimebak kirjoitti:ng900aero puhuu asiaa tuosta Sikabondista. Mulla on kylppärissä suihkuseinä ja puinen naulakko sillä kiinni.
Ja vielä todettakoon noista liimamassoista sen verran (ja autoihinhan niitä myös käytetään) että kokemusta on parista muustakin "sikakopiosta" eikä ollenkaan positiivista, esim. toissasyksynä tiivistin katon läpimenohormit (ilmastoinnin poiston, viemärin "huohotuksen" ja liesituulettimen poiston) noilla massoilla (vaikkakin olivat sellaisia ettei mukamas olisi tarvinnut tiivistää, eli "muovitiiliä" alustaltaan, mutta aivan rimpuloita jne), ja sattu niin hauskasti että oli tuubinjämiä 3kpl, ja aika tarkalleen meni niin että ilmastoinnin pönttö tuli tiivistettyä yksinomaan Sikalla, ja nuo pari muuta noilla muilla (toinen Wurth ja toinen joku muu, en muista mikä, saattoi olla Kiillon tavaraa), ja viime keväänähän siellä kun kävin tutkimassa tilannetta niin ei ollut kestänyt kuin Sika, molemmat muut sai ripsiä irti, irtosivat kuin silikoni, ja olivat haurastuneet (vaikka piti olla yhtälailla sään ja pakkasen kestävää), eli aivan sutta.
Sika oli täysin virheetöntä :)
Samoin tiivistin piipun pellityksen juuren samaan aikaan Sikalla, ja ainakin kun syksyllä katolla kiipeilin niin oli hyvässä hapessa :)

Saattaa osasyynä olla myös uv-kestävyydelläkin, en tiedä, mutta mieluummin maksan muutaman euron enemmän Sikasta kuin ostan sikahuonoa tuotetta 8)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

näistä tiiviste liimoista kysyisin. mitä tulee laatikon ja moottorin liitokseen.

eli millaista tuo tiiviste liima jota saabilta saa onko se ihan ohutta oikein liimaa vai jonkin laista massaa?

volvo käyttää ainakin tuollaista oranssin sävyistä ihan liimaa venttiilikopassa ja öljypohjassa. josko olis samaa ainetta mitä saab myy.

volvolla on myös tuollaista mustaa tiiviste massa jota parempaa en tiedäkään ei ole paikka jossa se ei olisi pitänyt.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin