88 2,0 turbon kansipahvin vaihto ohjeita

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
vapari
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 15:56
Paikkakunta: paimio

88 2,0 turbon kansipahvin vaihto ohjeita

Viesti Kirjoittaja vapari »

kansi ei oikeen tykkää edes pois lähteä vaikka jo osittain auki ohjeita ja kuvia olisi hyvä ensikertalaiselle, kun en täältä löytänyt haullakaan
Article
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kannenpultit on irti ja jakopään luota kanta alaspäin olevat ruuvit on avattu, eikä silti nouse ylös?
http://saabpics.com:3000/gallery/album2 ... e12?full=1
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
vapari
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 15:56
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja vapari »

irti on mutta kansi vaan kiinni pysyy vaikka miten heiluttelisin, imusarja kyllä kiinni. saako se ollakkin?
Article
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

vapari kirjoitti:irti on mutta kansi vaan kiinni pysyy vaikka miten heiluttelisin, imusarja kyllä kiinni. saako se ollakkin?
Siis heiluu muttei nouse, vai ei edes heilu? Onko imusarjan alta tukirauta irti? Kaipa sen imusarjan voisi autoonkin jättää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
vapari
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 15:56
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja vapari »

Heiluu koko auto, kun kannesta ravistaa, on kuin liimattu. Pultit on irti ( 10kpl.+2kpl kanta alas) eikä oikein isoa vasaraa uskalla kokeilla.
Article
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Mulla oli kans aika tiukassa tuo kansi. Avasin vaan kaikki pultit ja tin siitä pako- ja imusarjan irti ja sitten paukuttelin kumivasaralla niin lähti irti.

Ootko ihan täysin 100% varma ettei ole enää mitään kiinnikkeitä jotka pitäisivät kannen kiinni lohkossa?
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ketjukiristin irti?
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
vapari
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 15:56
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja vapari »

ketjun kiriristin? miksi se pois? rattaat kyllä poissa. kyllä sinne yritetty kurkkia mutta ei näy mitään kiinnikkeitä. joku vaihdelaatikossa ja kannessa?
Article
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

se nimittäin ahistaa aika kivasti nostovaiheessa, kun laahain ja kiristin painaa toisiinsa
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jamppa kirjoitti:se nimittäin ahistaa aika kivasti nostovaiheessa, kun laahain ja kiristin painaa toisiinsa
Juu, kiristin pitää irroittaa kannen poisnostovaiheessa, mutta ei sen pitäisi millään lailla estää kannen irtoamista lohkosta...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ja onko ajatuksena nostaa kansi ilman sarjoja vai niiden kanssa?
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
vapari
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 15:56
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja vapari »

imusarja on paikoillaan.
Article
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1675
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Olisiko tämä?

Viesti Kirjoittaja mike »

Onko imusarjan ja starttimoottorin välissä olevan tuen pultit auki? Tuki on yläpäästään kiinni ilmamassamittarin juuressa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olisiko tämä?

Viesti Kirjoittaja jus »

mike kirjoitti:Tuki on yläpäästään kiinni ilmamassamittarin juuressa.
Lähinnä läppäkotelon juuressa, IMM on toisaalla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1675
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Olisiko tämä?

Viesti Kirjoittaja mike »

No niin sanat meni sekaisin - lappakotelo oli silmissä ja ilmamassamittari sitten näköjään tuli kirjoitettua - pitää kai mennä takaisin nukkumaan :oops:

mike kirjoitti:Onko imusarjan ja starttimoottorin välissä olevan tuen pultit auki? Tuki on yläpäästään kiinni ilmamassamittarin juuressa.
Vastaa Viestiin