Tiedän tästä aiheesta olevan paljon viestejä, mutta minä en _viitsi_ niitä kaikkia alkaa lukemaan joten jos juku ystävällinen niitä lukenut voisi antaa yhteenvedon asiasta
9-5 t, ahdinvaihtoon 108 tkm
9-5 t, ahdinvaihtoon 108 tkm
Eli kyseessä velipojan -01 9-5 t ajettu 108 tkm ja CE-valoa vilkutteli yllättäen, ei ole juurikaan syönyt öljyä ennen. Tulivat pakkasilla hesasta kotiin ja sen jälkeen oireet alkoivat. Huollon ilmoitus oli "Turbo rikki" eli ilmeisesti tiivisteet pettäneet. Ja nyt kysymys: Onko tuossa kyseessä öljyloukku vai vialliset turbot, antaako merkkihuolto vanhan turbon takaisin kun se vaihdetaan vai onko kysessä "vaihto" osa, hintaa kun kuitenkin tulee noin 1300 eukkoa.
Tiedän tästä aiheesta olevan paljon viestejä, mutta minä en _viitsi_ niitä kaikkia alkaa lukemaan joten jos juku ystävällinen niitä lukenut voisi antaa yhteenvedon asiasta
olen asiasta erittäin kiitollinen !
Tiedän tästä aiheesta olevan paljon viestejä, mutta minä en _viitsi_ niitä kaikkia alkaa lukemaan joten jos juku ystävällinen niitä lukenut voisi antaa yhteenvedon asiasta
Re: 9-5 t, ahdinvaihtoon 108 tkm
Tuotanoin, homma on vähän "Herran hallussa" eli siis ensin pitäisi todeta huohotuksen toimivuus nappaamalla öljyloukko irti ja sen kumiputket myös ja tulisi todeta ovatko auki ja puhtaat, eli pelaako huohotus, ja että myös venakopan hörhotinkanava on auki.jupu kirjoitti:Eli kyseessä velipojan -01 9-5 t ajettu 108 tkm ja CE-valoa vilkutteli yllättäen, ei ole juurikaan syönyt öljyä ennen. Tulivat pakkasilla hesasta kotiin ja sen jälkeen oireet alkoivat. Huollon ilmoitus oli "Turbo rikki" eli ilmeisesti tiivisteet pettäneet. Ja nyt kysymys: Onko tuossa kyseessä öljyloukku vai vialliset turbot, antaako merkkihuolto vanhan turbon takaisin kun se vaihdetaan vai onko kysessä "vaihto" osa, hintaa kun kuitenkin tulee noin 1300 eukkoa.
Tiedän tästä aiheesta olevan paljon viestejä, mutta minä en _viitsi_ niitä kaikkia alkaa lukemaan joten jos juku ystävällinen niitä lukenut voisi antaa yhteenvedon asiastaolen asiasta erittäin kiitollinen !
turboahan varmastikin ekana epäilevät koska niissä on ollut ongelmia aika paljonkin, mutta eipä diagnoosi ole niin yksinkertainen, ehjä ja tiiviskin ahdin päästää läpi öljyä mikäli huohotus on tukkeutunut, ja uudella ahtimella homma saattaa uusiutua hyvinkin pian.
Tärkeintä olisi asian selvittäminen mahdollisimman hyvin, helpoimmassa tapauksessa ei ole kuin yksi huohotinputki tukossa/jäässä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jos siellä on turbon jälkeen paineputket/kaasuläppäkotelo aivan täynnä öljyä niin sitten epäilisin vahvasti tuota turboa. Ja tuo 1300 kuullostaa ryöstöltä,
http://www.procarservice.com jkl:ssä myy tota n.600-700,- hintaan antamalla vanha vaihdossa.
Porissa myös http://www.proturbo.fi mikä luultavammin myy samaa turboa halvemmalla kuin 1300,-
http://www.procarservice.com jkl:ssä myy tota n.600-700,- hintaan antamalla vanha vaihdossa.
Porissa myös http://www.proturbo.fi mikä luultavammin myy samaa turboa halvemmalla kuin 1300,-
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Siis turbo voi sylkeä läpi mikäli koneen huohotus on tukossa, turbo on ensimmäinen paikka josta rupeaa puskemaan läpi öljyä em. syyn vuoksi, ja aivan ehjällä turbollakin.Frostgrey kirjoitti:Jos siellä on turbon jälkeen paineputket/kaasuläppäkotelo aivan täynnä öljyä niin sitten epäilisin vahvasti tuota turboa. Ja tuo 1300 kuullostaa ryöstöltä,
http://www.procarservice.com jkl:ssä myy tota n.600-700,- hintaan antamalla vanha vaihdossa.
Porissa myös http://www.proturbo.fi mikä luultavammin myy samaa turboa halvemmalla kuin 1300,-
1300e on tosiaan luokiteltavissa jo törkeäksi talousrikokseksi
Edit: kokeile napata venakopalta lähtevä letku irti ja laittaa siihen jokin puutarhaletkun pätkä tms, ja johtaa se rintapellin alle, ja kokeilla savuttaako vieläkin esim. 100km:n ajon jälkeen.
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 28, 2006 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juurikin vuosimallin 2001 Saabeissa oli erä viallisia Garretin GT17-ahtimia, mutta takuuhan tuosta on loppunut jo ajat sitten...
Olikohan tuo 1300 euroa hinta asennettuna? Sittenkin kyllä aivan tolkuton hinta.
Öljyloukko ja huohotinputket kannattaa kyllä ehdottomasti tarkistaa ja tehdä öljyloukkopäivitys, jos ei ole jo tehty.
Eski
Olikohan tuo 1300 euroa hinta asennettuna? Sittenkin kyllä aivan tolkuton hinta.
Öljyloukko ja huohotinputket kannattaa kyllä ehdottomasti tarkistaa ja tehdä öljyloukkopäivitys, jos ei ole jo tehty.
Eski
Ne huohotin letkut saattaa jo noilla kilometeillä olla aivan lakritsia, eivät kestä sitä öljy/käry sumua ja saattavat "sulaa" umpeen. Sen pienen takaiskun kunto kannattaa myös tarkastaa
Tietääksen noita turboja(garret gt17) on paukkunut ihan 98- lähtien. Omasta vm-2000 meni n185tkm kohdalla. Tiedä sitten onko se oikein turbon vika vai juuri sen että kone huohottaa rajusti = tukkiintuva huohotus
Tietääksen noita turboja(garret gt17) on paukkunut ihan 98- lähtien. Omasta vm-2000 meni n185tkm kohdalla. Tiedä sitten onko se oikein turbon vika vai juuri sen että kone huohottaa rajusti = tukkiintuva huohotus
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
9-5 Nordic
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Omasta hajos 338tkm kohalla ja Turbo huolto Riikoselta uusi 680€.
Ja se on niin helppo vaihtaa etten lähtis siitä mitään maksamaan jos vaan on paikka missä vaihtaa..
1300€ kauheeta ryöstämistä.
Ja se on niin helppo vaihtaa etten lähtis siitä mitään maksamaan jos vaan on paikka missä vaihtaa..
1300€ kauheeta ryöstämistä.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Re: 9-5 t, ahdinvaihtoon 108 tkm
Onko huoltokirja "aukoton" ; siis huollot tehty 10 ,30 ,50 ,70 ,90 tkm kohdalla +- 2500 km //max. vuosi huoltojen välillä ??? jos on niin ei muuta kuin takuuseen koko homma, sillä vaikuttaa joko huohottimen tukkeutumiselta tai tehdas vialliselta turbolta.jupu kirjoitti:Eli kyseessä velipojan -01 9-5 t ajettu 108 tkm ja CE-valoa vilkutteli yllättäen, ei ole juurikaan syönyt öljyä ennen. Tulivat pakkasilla hesasta kotiin ja sen jälkeen oireet alkoivat. Huollon ilmoitus oli "Turbo rikki" eli ilmeisesti tiivisteet pettäneet. Ja nyt kysymys: Onko tuossa kyseessä öljyloukku vai vialliset turbot, antaako merkkihuolto vanhan turbon takaisin kun se vaihdetaan vai onko kysessä "vaihto" osa, hintaa kun kuitenkin tulee noin 1300 eukkoa.
Tiedän tästä aiheesta olevan paljon viestejä, mutta minä en _viitsi_ niitä kaikkia alkaa lukemaan joten jos juku ystävällinen niitä lukenut voisi antaa yhteenvedon asiastaolen asiasta erittäin kiitollinen !
Kannattaa pysyä kovana sillä naapurissa nuo korvataan aina jos takuuehdot täyttyvät.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
-
Saappi Kuski
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Kun nyt alettiin huohotusletkuista puhumaan niin mainittakoon että itse pyysin erikseen 90tkm huollon yhteydessä "huohotusjärjestelmän tarkastuksen". Mitä lienevät tehneet sitten mutta nuo 4 letkua ja hela, se venttiilikopassa oleva oli vaihdettu, osien hinta n.70 euroa. Letkut kuulemma tosiaan menevät haperoiksi muutamassa vuodessa ja huonoja ne olivat tässäkin vaikkakaan eivät kuulemma tukossa kun asiaa tivasin.
9000CS 2,3