Tiedän tästä aiheesta olevan paljon viestejä, mutta minä en _viitsi_ niitä kaikkia alkaa lukemaan joten jos juku ystävällinen niitä lukenut voisi antaa yhteenvedon asiasta

Tuotanoin, homma on vähän "Herran hallussa" eli siis ensin pitäisi todeta huohotuksen toimivuus nappaamalla öljyloukko irti ja sen kumiputket myös ja tulisi todeta ovatko auki ja puhtaat, eli pelaako huohotus, ja että myös venakopan hörhotinkanava on auki.jupu kirjoitti:Eli kyseessä velipojan -01 9-5 t ajettu 108 tkm ja CE-valoa vilkutteli yllättäen, ei ole juurikaan syönyt öljyä ennen. Tulivat pakkasilla hesasta kotiin ja sen jälkeen oireet alkoivat. Huollon ilmoitus oli "Turbo rikki" eli ilmeisesti tiivisteet pettäneet. Ja nyt kysymys: Onko tuossa kyseessä öljyloukku vai vialliset turbot, antaako merkkihuolto vanhan turbon takaisin kun se vaihdetaan vai onko kysessä "vaihto" osa, hintaa kun kuitenkin tulee noin 1300 eukkoa.
Tiedän tästä aiheesta olevan paljon viestejä, mutta minä en _viitsi_ niitä kaikkia alkaa lukemaan joten jos juku ystävällinen niitä lukenut voisi antaa yhteenvedon asiastaolen asiasta erittäin kiitollinen !
Siis turbo voi sylkeä läpi mikäli koneen huohotus on tukossa, turbo on ensimmäinen paikka josta rupeaa puskemaan läpi öljyä em. syyn vuoksi, ja aivan ehjällä turbollakin.Frostgrey kirjoitti:Jos siellä on turbon jälkeen paineputket/kaasuläppäkotelo aivan täynnä öljyä niin sitten epäilisin vahvasti tuota turboa. Ja tuo 1300 kuullostaa ryöstöltä,
http://www.procarservice.com jkl:ssä myy tota n.600-700,- hintaan antamalla vanha vaihdossa.
Porissa myös http://www.proturbo.fi mikä luultavammin myy samaa turboa halvemmalla kuin 1300,-
Onko huoltokirja "aukoton" ; siis huollot tehty 10 ,30 ,50 ,70 ,90 tkm kohdalla +- 2500 km //max. vuosi huoltojen välillä ??? jos on niin ei muuta kuin takuuseen koko homma, sillä vaikuttaa joko huohottimen tukkeutumiselta tai tehdas vialliselta turbolta.jupu kirjoitti:Eli kyseessä velipojan -01 9-5 t ajettu 108 tkm ja CE-valoa vilkutteli yllättäen, ei ole juurikaan syönyt öljyä ennen. Tulivat pakkasilla hesasta kotiin ja sen jälkeen oireet alkoivat. Huollon ilmoitus oli "Turbo rikki" eli ilmeisesti tiivisteet pettäneet. Ja nyt kysymys: Onko tuossa kyseessä öljyloukku vai vialliset turbot, antaako merkkihuolto vanhan turbon takaisin kun se vaihdetaan vai onko kysessä "vaihto" osa, hintaa kun kuitenkin tulee noin 1300 eukkoa.
Tiedän tästä aiheesta olevan paljon viestejä, mutta minä en _viitsi_ niitä kaikkia alkaa lukemaan joten jos juku ystävällinen niitä lukenut voisi antaa yhteenvedon asiastaolen asiasta erittäin kiitollinen !