Mikähän Saab olis hyvä seuraavaksi?
Tuossa 9-5 vs 9000 puntaroinnissa kannattaa seuraavan autonvaihdon vuoksi pitää mielessä että Tonnarin arvostus automyyjien silmissä laskee kokoajan kuin lehmän häntä. Se on jo aikoja sitten lopetettu malli ja sen seuraajakin alkaa olemaan jo elinkaarensa ehtoopuolella. Tonnari ei ole helppo kaupattava nyt saati sitten muutaman vuoden päästä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Sori mutta vielä pitää hieman kirjoitellaJussi kirjoitti:Tuossa 9-5 vs 9000 puntaroinnissa kannattaa seuraavan autonvaihdon vuoksi pitää mielessä että Tonnarin arvostus automyyjien silmissä laskee kokoajan kuin lehmän häntä. Se on jo aikoja sitten lopetettu malli ja sen seuraajakin alkaa olemaan jo elinkaarensa ehtoopuolella. Tonnari ei ole helppo kaupattava nyt saati sitten muutaman vuoden päästä.

Tuo mitä kirjoitit tonnarin arvostuksesta automyyjien suhteen, pitää kyllä paikkansa, yksityisille myydessä on helpompaa, vielä on paljon juurtuneita "tonnaristeja" joille ei muu kelpaakaan kuin ehdottomasti tonnari, tämän totesin kun myin edellistä -94 tonttuani.
Kuitenkin toteaisin samaan syssyyn että tonnarin jälleenmyyntiarvo on tällä hetkellä suhteellisesti arvioiden korkeampi kuin 9-5:n, ja puhun nyt KUNNOLLA varustetuista turbomalleista, eli en aikansa hinnaston alapäästä.
Tekeepä mieli kirjoittaa vielä tähän hieman omalta kannaltani, koska sama asia on meidän taloudessakin ajankohtainen.
Eli meillä on vm 1998 9-5 2.0T aika hyvin varustein, ja siitä näyttäisi saavan noin 13.500e tai vähän alle.
Ja toinen on sitten vm 1993 9000cse 2.3TA vielä astetta paremmilla varusteilla josta tuntuisi saavan about 9K euroa tai vähän alle.
Molemmat aika täydellisesti läpikäytyjä yksilöitä, joten itsellenikin olisi aivan sama kummanko myisi, teholukemat lienevät myös samaa luokkaa 9-5:n tulevan softa/turbopäivityksen myötä.
En sitten tiedä kummanko myynti olisi järkevämpää, toinen joka tapauksessa tulee pysymään taloudessa ainakin muutaman vuoden, ja senaikaisista hintatasoista on mahdoton tietää etukäteen, tuskin kumpikaan paljoa maksaa esim. vuonna 2008 tai 2009

Mitä noita molempaa mallia olen korjaillut niin molemmissa on vikoja ihan riittämiin, joskaan ei toivottomasti kuitenkaan.
Eli edelleen sanoisin että jos haluaa viattoman ja huolettoman auton niin silloin ei kannata ostaa eurooppalaista.
(Ja tätä viestiäni ei saa pitää myynti-ilmoituksena, kieltäydyn myymästä autoani mikäli yhteydenotto on tullut tämän viestin perusteella, ja muutenkaan kumpikaan autoistani ei ole juuri tällä hetkellä myynnissä.)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juu... täytyy tunnustaa että kuuluin tuohon kategoriaan kunnes oli pakko kohdata faktat, uutta tai uudenveroista Tonnaria ei enää saa mistään edes isolla rahalla.ng900aero kirjoitti:vielä on paljon juurtuneita "tonnaristeja" joille ei muu kelpaakaan kuin ehdottomasti tonnari
Silti on kokoajan vaivihkaa haku päällä... jos jostain tulisi vastaan kakkosautoksi kelpaava timanttikuntoinen Tonnari ja saisi vaihtaa kesä- ja talvikakkosautot yhteen joka sään kakkosautoon.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kävin koeajamassa 9-5 mallin ( sedan ) no autonahan tuo on SAAB.
Sama kotoinen olo tuli niinkuin se tulee satkun tai tonnarinkin kabiinissa
kuin myös 96 ja 99 malleissakin.
Ne kaikki namiskat oli siellä missä pitääkin ja mitään ei pitänyt kurkotella.
Ja melkein yhtä ripeä oli tuo 2.0t kuin 2.3T.
Mutta mutta...sitten iski paniikki kun istahdin takapenkille..!!!!!!
Ne takamatkustajan jalkatilat ovat auttamattoman liian pienet.
Tämä edellämainittu syy on AINOA syy miksi en tule ikinä ostamaan
9-3 tai 9-5 mallista SAABIA.
Sama kotoinen olo tuli niinkuin se tulee satkun tai tonnarinkin kabiinissa
kuin myös 96 ja 99 malleissakin.
Ne kaikki namiskat oli siellä missä pitääkin ja mitään ei pitänyt kurkotella.
Ja melkein yhtä ripeä oli tuo 2.0t kuin 2.3T.
Mutta mutta...sitten iski paniikki kun istahdin takapenkille..!!!!!!
Ne takamatkustajan jalkatilat ovat auttamattoman liian pienet.
Tämä edellämainittu syy on AINOA syy miksi en tule ikinä ostamaan
9-3 tai 9-5 mallista SAABIA.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Olisit ottanut sukset pois jalasta9000CD23T kirjoitti: Mutta mutta...sitten iski paniikki kun istahdin takapenkille..!!!!!!
Ne takamatkustajan jalkatilat ovat auttamattoman liian pienet.
Tämä edellämainittu syy on AINOA syy miksi en tule ikinä ostamaan
9-3 tai 9-5 mallista SAABIA.

Onko eroa tonnarin jalkatilaan sentti vaiko peräti 2


Ikinä ei kannata sanoa ikinä

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Voi olla vähän optimistinen arvio tuo 9 tonnia tai saahan sitä pyytää jos joku maksaa.ng900aero kirjoitti:[Ja toinen on sitten vm 1993 9000cse 2.3TA vielä astetta paremmilla varusteilla josta tuntuisi saavan about 9K euroa tai vähän alle.

Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Se olikin sitten erittäin halpaa varsinkin autoliikkeeksi. Jos ei ole hirmukilometreillä ja kunto muutenkin hyvä.Saabisti-76 kirjoitti:Voi olla vähän optimistinen arvio tuo 9 tonnia tai saahan sitä pyytää jos joku maksaa.ng900aero kirjoitti:[Ja toinen on sitten vm 1993 9000cse 2.3TA vielä astetta paremmilla varusteilla josta tuntuisi saavan about 9K euroa tai vähän alle.Omani -94 9000CSE 2.3tA maksoi syksyllä autoliikkeestä ostettuna 5900€ ja alla oli ihan uudet 17" alut uusilla Good Yearin nakeilla.
Saabisti-76 kirjoitti:
Voi olla vähän optimistinen arvio tuo 9 tonnia tai saahan sitä pyytää jos joku maksaa.Omani -94 9000CSE 2.3tA maksoi syksyllä autoliikkeestä ostettuna 5900€ ja alla oli ihan uudet 17" alut uusilla Good Yearin nakeilla.
Ja autossasi on kanssa varmaan kunnolla juuri täysremontoitu moottori (1500e), uusi automaattiloota, turbo, syyläri, täysrempatut jarrut, täysrempatttu ilmastointi, about 250hv, sähkönahat, kattoluukku, jalopuut jne jne? Auto 100% ruosteeton.
Edit, sori mutta lainaan vanhaa viestieäsi: "Itselläni on saman vuosimallin "isolohko", mutta vain pikku-t versiona ja mielestäni ihan kannattava ostos on ollut, vaikka mittarissa on jo 366 000. "
Omallani on ajettu 240tkm, kilometrit pitävät paikkansa ja kaikki käyty juuri läpi, ei pitäisi tulla seuraavalle omistajalle murheita.
Joka tapauksessa sait autosi halvalla.
Viimeksi muokannut ng900aero, Su Tammi 29, 2006 11:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Heh, ei varmaan autossasi mitään vikaa ole, mutta kait nyt jos olen käyttänyt omaisuuden ja puoli vuotta auton korjaamiseen niin kait siitä nyt jotain rahaakin pitää edes vähän takaisin saada, tosin tuollakaan hinnalla ei saa omiaan pois. Tavallisia perheautojahan nuo ovat mutta itsekin etsin pitkään yksilöä jossa olisi hyvät varusteet. Ja kun on tunnettua että nuo b2x4:t koneet on täysiä susia niin varmaan joku arvostaa sitäkin että tuo on täysin uusittuSaabisti-76 kirjoitti:Asia selvä.Kyseessä olikin "superyksilö", eikä mikään vakio perheauto, kuten minulla.

Ja onhan noissa 120tkm eroa ajokilometreissä, meikäläisen ajoilla 10 vuoden kilometrit, eli voin myydä omani vuonna 2016 samoilla kilometreillä tuohon 5900 euroon

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tähän minäkin kaipaisin hieman perusteluja.ng900aero kirjoitti:Ja kun on tunnettua että nuo b2x4:t koneet on täysiä susia..
Ja perusteluiksi ei todellakaan riitä se, että itsellä on sattunut kone hajoamaan
ja tiedossa olisi joku muukin vastaava tapaus.
Jotain faktoja siitä, mikä tekee B2x4 moottorista huonon?
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Juu-ei... Se on kyllä Saabin paras kone kautta aikojen ja piste. Melkein näin sanoisin kyllä minä, ja moni muukin.Defeat kirjoitti:Tähän minäkin kaipaisin hieman perusteluja.ng900aero kirjoitti:Ja kun on tunnettua että nuo b2x4:t koneet on täysiä susia..
Ja perusteluiksi ei todellakaan riitä se, että itsellä on sattunut kone hajoamaan
ja tiedossa olisi joku muukin vastaava tapaus.
Jotain faktoja siitä, mikä tekee B2x4 moottorista huonon?

Siis jos kriteereinä ovat mukavuus/teho/vääntö/kestävyys/kulutus. Jos ei noita kaikkia vaadi niin onhan sitten tietysti esim. 8-venttiilinen ruisku huolettomampi.
Ja jos nyt 234:sesta puhutaan niin mitä nyt niissä itse moottorissa aiheuttaakaan huolia, 200-250tuhannen tienoilla poistat tasapainoakseleitten ketjun ja jossain vaiheessa joudut ehkä kannentiivistettä uusimaan. Ei todellakaan paha mielestäni kun koneen ominaisuuksiin katsoo.

Ja mikä olisi PAREMPI? b2x5?
