 .
.Noista sähköikkunoiden katkaisijoista sen verran, etä apukuskille voisi kyllä olla katkaisin siellä ovessakin. Ei ole kovin hääviä, kun kuskina ollessa känniset pyörii siinä keskikonsolin ympärillä etsien katkaisijaa
 .
. .
. .
.Ja näinkö oikein jossain vanhassa käsiryypyllisessä kaasarisatkussa oli ryypyn nupikka siinä virtalukon vieressä.TuuSaR kirjoitti:Kyseessä on myös ergonomia, eihän sen avaimen tarvi olla missään etupaneelin lähelläkään jos sitä tarvii vain autoa käynnistäessä ja sammuttaessa, jolloin käsi menee oikealle muutenkin käsijarrun/turvavyön merkeissä.

Eikös tonnarissakin katkaisin ole katossa?9-5T kirjoitti:"Saab" 9-5:ssa on katkaisin tarvinnut laittaa kattoon mahdollisimman kauas parhaasta paikastaOnneksi sisävalot syttyy automaattisesti kun avaimen poistaa virtalukosta

 Mäissä ym napsautan kyllä pakin päälle.
  Mäissä ym napsautan kyllä pakin päälle.Kyllä. NG:ssä valonkatkaisin on lähes virtalukon vieressä. Viimeisimmissä OG9-3:ssa (ainakin Turbo Jubilee -mallit) valokytkin on sijoitettu kattoon, kuten se on myös uusissa 9-3:ssa Cabrioletia lukuunottamatta.Muksu kirjoitti: Mielestäni tuo satkun sisävalon käyttökatkaisin on pirun hyvässä paikassa (taitaa myös NG:ssä olla sama paikka) Ei tartte ruveta pimeässä hakemaan sieltä valaisimen suunnalta katosta. Hapuilla ja etsiä.
Sehän on luultavasti niin, arvelinkinMimmi kirjoitti:Käyhän kurkkaamassa Fiat Cromaa tai Lancia Themaa
Niistä löytyy samasta kohdasta samat kytkimet (Fiatissa lisäksi kello).
 , mutta eiköhän se johdu virtalukon sijoituksesta? Eikä se välttämättä tarkoita ettei se olisi nimenomaan saabin käsialaa, ja siksi "sisar"autoissakin on näin. (huomaa "")
 , mutta eiköhän se johdu virtalukon sijoituksesta? Eikä se välttämättä tarkoita ettei se olisi nimenomaan saabin käsialaa, ja siksi "sisar"autoissakin on näin. (huomaa "")  
  
  Ja että paljon samoja osia käytettävistä malleista tuli saabin kompromissi-haluttomuuden takia loppujen lopuksi niin erilaisia ettei ainutkaan osa käy merkistä toiseen?
 Ja että paljon samoja osia käytettävistä malleista tuli saabin kompromissi-haluttomuuden takia loppujen lopuksi niin erilaisia ettei ainutkaan osa käy merkistä toiseen?Jossain muistan nähneeni keskellä kattoa... Tai sitten sekoitan ykköskopan mondeoon, johon oli vedetty sakkovalo keskelle kattoa...ja iso sellainenMimmi kirjoitti:Ei ainakaan tuossa pihalla olevassa poliisisatkusa "sakkovalo" ole keskellä kattoa, vaan aurinkolippojen välissä ja molemmat sisävalot ovat paikoillaan orkkislampuilla.
 (ei sillä että itse olisin kyydissä istunut, mutta eräs puolituttu joppari ostelee noita loppuunajettuja valkoisia automaatimondeoita huutokaupoista
  (ei sillä että itse olisin kyydissä istunut, mutta eräs puolituttu joppari ostelee noita loppuunajettuja valkoisia automaatimondeoita huutokaupoista  )
 ) 
  
 )
 )Mulla tuli satkussa tuommonen ongelma loppusyksystä.. Sitten meni hermot ja avainkin katkes vielä!! Onneksi se katkes vasta omassa kädessä..Gouldenwind kirjoitti:virtalukon paikka on hyvin perusteltu turvallisuussyillä
MUTTA eikö kellään muulla kun mulla ole ollut ongelmia kun sinne aikaa myöden näissä wanhuksissa menee kaikkea pas*** ajan myöden, kunnes tulee se viimeinen kerta ja ...purku-hommiin..että siinä mielessä huonossa paikassa (tätä mieltä autokorjaamoissakin)