Minkälaista tekniikkaa Saab käyttää erimalleissa tai kaikissa jakopään osalta?? Onko siellä hammasrattaat vai mitkä?? Kauanko ne kestävät??
Sitten semmoista vielä, että kun tuli tuossa vähän kiihdytettyä kunnolla, että kierroksetkin taisivat nousta ihan kohtuullisesti. Sittten alkoi tuo kiihdyttely olemaan normaalista poikkeavaa vähäsen ajan: Kun painoin kaasua niin tuntui, että kuin kaikki neljä sylinteriä ei olisi mukana kunnolla 2000 rpm -kierroksilla, mutta siitä ylöspäin kiihtyi räjähdysmäisesti ehkä paremmin kuin aikaisemmin. Ahtopaineet pysyivät kyllä hyvin kohdillaan. Alussa kiihdyttäessä Saabin kiihtyminen oli hieman nykivää.
Annoin sitten 25 minuuttia auton jäähtyä ja kävin vielä sitten uudestaan kokeilemassa ajamista, jolloin onkkelma oli jo ilmeisesti poistunut. En ainakaan huomannut mitään silloin. Saas nähdä miten aamulla toimii. Mittaristossa ei näkynyt mitään vikavaloja. Vuoteen ei ole ollut mitään vikaa Suapissani!
Olisiko sytytyslevy vanhentunut??? Mittarissa on kuitenkin jo lukemana 241 400 km, niin ei ole hirveä ihme, jos pientä nykimistä esiintyy. Se saattoi myös johtua ilmastoinnista, koska 1,5 vuotta sitten kun sain tuon auton, niin silloinkin se nyki, kun automaatti-ilmastointi oli Auto-tilassa, koska Kajaanin Takuuautossa sanottiin, että nimenomainen onkkelma johtuu automaatti-ilmastoinnista, joka on korjattu vuosimallista -97 lähtien. Mitä mieltä te olette??
Jakopään rattaat tai muut vastaavat?? Saabin nykiminen?!?
Jakopään rattaat tai muut vastaavat?? Saabin nykiminen?!?
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Merkin vaihdosta
Ei ei kuule, ei sitä vaihdeta merkkiä!
Nyt aamulla ei ollut taas mitään! Luulen, että nykiminen saattoi johtua tuosta ilmastoinnista!
Saab on paras vaihtoehto minulle!!!

Saab on paras vaihtoehto minulle!!!

-
- "Viggen"
- Viesti: