Hukkaportin läppä auki?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Hukkaportin läppä auki?

Viesti Kirjoittaja gls »

tuossa aloittelin downpipen rakentamista 99:iin, irrotin vanhan dp:n ja sen valumutkan.

katsoin taskulampulla pakopesään ja siivet olivat täysin ehjät :)

Mutta alkoi ihmetyttämään että kuuluuko sen hukkaportin läpän siellä pakopesässä olla auki??
Viimeksi muokannut gls, Ti Tammi 31, 2006 16:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Ei.

Onko hukkiksen kellon tanko kiinni hukkaportin läpässä?
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

f-19 kirjoitti:Ei.

Onko hukkiksen kellon tanko kiinni hukkaportin läpässä?
näyttäis se olevan kiinni siinä..olisko tuo sitte jotenki jumissa..? :?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

ei tunnu sormivoimilla liikkuvan mihinkää tuo läppä, onnistuuko tuon sulkeminen kiristämällä säätimen tankoa lyhemmäksi?

voin illalla laittaa selventävän kuvan systeemistä.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Kun otat sen työntötangon irti läpän akselista, PITÄÄ läpän liikkua ihan kepeästi sormivoimin. Todennäköisesti karstoittunut jumiin. Jotain ekumenttia läpän juureen ja kovaa hetkuttelua niin kauan, että alkaa liikkumaan vaivattomasti.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

selevä! lähden heti kokeilemaan :arrow:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
frost
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 15:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja frost »

Itsellä oli yksinkertaisesti niin kulunut se läppä että alkoi jumittaa. Jätti silloin tällöin läpän hieman auki. Tämän huomasi siitä että ahdin heräsi todella ylhäällä eikä paineita löytynyt ihan niin paljoa kuin olisi toivonut. Se koko syystemihän on kyllä helppo vaihtaa ehjää. Pulttaa vain ahtimen kupeesta sen koko "päädyn" irti laittaa ja ehjän tilalle.
-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

nonniin oli ilmeisesti taas ollu joku tuon moottorin entisistä omistajista säätämässä ahtopaineita.. :? kun oli hukkaportin tanko säädetty pitämään läppä raollaan kokoajan.

ruuvasin tankoa reilusti lyhemmäksi ja läppä sulkeutui, nyt se aukeaa ihan normaalisti käsivoimilla, ja pysyy kiinni jos ei vedä tangosta.
tuossahan on se uudemman mallin ahdin jossa se systeemi on ahtimen alla.

täytyy vielä säätää ajossa nuo ahtopaineet, ettei tullu ruuvattua liikaa.. :wink:

kiitos kaikille vinkeistä!
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vastaa Viestiin