Katti hajosi - mistä uusi tilalle?
Samaa ihmettelin. Eipä ihme, että vieläkin katalysaattoria pidetään kalliina mörkönä ja sen uusimisesta nähdään painajaisiang900aero kirjoitti:Täh, mitä ihmettä, alkuperäistä laadukkaamman 3" rosterisen katalysaattorin saa ulkomailta tilaamalla 200-300 euron hintaan tai jopa alle, tuolla 1500 eurolla teettäisi vaikka 3" putkiston kunnolla virtaavine pakosarjoineen![]()
Jo on hinnat

Ps. Mikä viriboksi sulta on tulossa myyntiin?

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Katit
9-5:ssa on kaksi kattia ja molemmat ovat etuputkessa (Vanhemmissa voi olla yksi
). Markka aikaan aeron etuputken hinta oli muistaakseni 7200mk ilman vaihtoa.
PS. Itse maksoin3 tuuman Race-katista tutut tutun kautta 70€

PS. Itse maksoin3 tuuman Race-katista tutut tutun kautta 70€

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Eilen maanantaina se sitten sattui reilun 100 km/h vauhdissa. Tehot hävisi ja valot mittaristoon syttyivät. Eli sytytyskasetista tuli se käyttövoima ulos eli savu pihalle. Yleensä sen huomaa että "savulla" erilaiset sähkölaitteet toimivat ja toiminta loppuu kun savun käry leijailee osan ulkopuolella 
Uuden sytytyskasetin sai paikalleen reilun puolen tunnin odottelun jälkeen (ei tullut ostettua varalle kasettia takaluukkuun kun tiedossa oli se tuleva kasettikampanja). Auto käynnistyi ja mitään ylimääräisiä valoja ei mittaristoon tullut. Kun liikkeelle lähti niin kyllä huomasi että kaikki ei kuitenkaan ollut kunnossa. Pintakaasulla ajettiin kotiin eikä kierroksia tarvinnut yrittää saada yli 2500-3000. Rekkavauhtia eikä ohituksia tarvinnut ajatella..
Tänään sitten ajaessa autoa huoltoon tarkastettavaksi niin moottorin merkkivalo mittaristossa syttyi 200 metriä ennen Saab-huoltoa. Eipä onneksi eilen.
Tutkittua pari vikakoodia ja hieman osia purettua huollossa niin osottautui että katalysaattori(t) on osittain tukkeessa ja lambat ilmeisesti myös jonkin verran vaurioituneet. No uudet osat on tilauksessa tältä osin.
Saa nähdä että vieläkö tuo sytytyskasetti vaihtuu kun kampanja alkaa. Vaihdettu sytytyskasetti ja katalysaattori jäävät Saabin piikkiin, ja kyllä se minulle käy erittäin hyvin!!!
Mutta, tuli mieleen että onko mahdollisesti Garretin ahtimeen voinut tulla jotain vikaa (alkavaa sellaista joka ilmenee sitten joskus paljon myöhemmin) kun tuon sytytyskasetin hajoaminen hajoitti myös katalysaattorin. Onko teillä tietoa/näkemystä tuollaisesta asiasta?

Uuden sytytyskasetin sai paikalleen reilun puolen tunnin odottelun jälkeen (ei tullut ostettua varalle kasettia takaluukkuun kun tiedossa oli se tuleva kasettikampanja). Auto käynnistyi ja mitään ylimääräisiä valoja ei mittaristoon tullut. Kun liikkeelle lähti niin kyllä huomasi että kaikki ei kuitenkaan ollut kunnossa. Pintakaasulla ajettiin kotiin eikä kierroksia tarvinnut yrittää saada yli 2500-3000. Rekkavauhtia eikä ohituksia tarvinnut ajatella..

Tänään sitten ajaessa autoa huoltoon tarkastettavaksi niin moottorin merkkivalo mittaristossa syttyi 200 metriä ennen Saab-huoltoa. Eipä onneksi eilen.
Tutkittua pari vikakoodia ja hieman osia purettua huollossa niin osottautui että katalysaattori(t) on osittain tukkeessa ja lambat ilmeisesti myös jonkin verran vaurioituneet. No uudet osat on tilauksessa tältä osin.
Saa nähdä että vieläkö tuo sytytyskasetti vaihtuu kun kampanja alkaa. Vaihdettu sytytyskasetti ja katalysaattori jäävät Saabin piikkiin, ja kyllä se minulle käy erittäin hyvin!!!

Mutta, tuli mieleen että onko mahdollisesti Garretin ahtimeen voinut tulla jotain vikaa (alkavaa sellaista joka ilmenee sitten joskus paljon myöhemmin) kun tuon sytytyskasetin hajoaminen hajoitti myös katalysaattorin. Onko teillä tietoa/näkemystä tuollaisesta asiasta?
Saab 9-5 2.3t Wagon Vector -02