Kannenpultit !
Kannenpultit !
Mistä saan uudet kannenpultit ! Saabilta 17 ekuu kpl = 170€... ja tarvikkeena
saa vain jotain AJUSA- merkkisiä joista kokemuksena = Burmalaista joulutinaa, 2 katkes kerren yhdessä diesel-konerempassa ennenkuin oli momentissa etes jne. eli en laita.
Olisiko jollain jäänyt uusia hyllyyn ku Arwidsoniltakaan ei saa kuin ei ooota nykyään. Auto on -87 8v. ja pultinkannat on ne "torxit" "väärinpäin" onko se nyt se hexakon.. tiä häntä
mutta kannen pultteja kuulutetaan !
saa vain jotain AJUSA- merkkisiä joista kokemuksena = Burmalaista joulutinaa, 2 katkes kerren yhdessä diesel-konerempassa ennenkuin oli momentissa etes jne. eli en laita.
Olisiko jollain jäänyt uusia hyllyyn ku Arwidsoniltakaan ei saa kuin ei ooota nykyään. Auto on -87 8v. ja pultinkannat on ne "torxit" "väärinpäin" onko se nyt se hexakon.. tiä häntä
mutta kannen pultteja kuulutetaan !
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24639
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
http://www.motonet.fi ja eivät ainakaan ole katkennu 3 kertaa vedetty momenttiin!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Voi Vidu ! Eipä tullut mieleenkään ! Pittää soitella aamulla espooseen ja vantaalle ja kysyä mitä pultteja ne on ! Oli ainoot liikkeet missä niitä oli. ja yhden pultin hinnalla koko sarja ! Kiitos mutta tarjotkaa vielä niin ostan varastoon tulevaisuutta varten jos jollain on muita kuin Ajusaa .... 

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Oliko ne niitä ei jälkikiristystä vaativia - pultteja , "torx väärinpäin" kannalla ?
Vidu jos tulee väärät. No on sitä parikymppiä ennenkin kusena hankeen mennyt. Ei herrat tiennyt siellä mitä "merkkiä" ko. pultit edustaa.
Vidu jos tulee väärät. No on sitä parikymppiä ennenkin kusena hankeen mennyt. Ei herrat tiennyt siellä mitä "merkkiä" ko. pultit edustaa.

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
ei ne kyllä minun tiedääkseni mitään jälkikiristystä vaatii...toms kirjoitti:Oliko ne niitä ei jälkikiristystä vaativia - pultteja , "torx väärinpäin" kannalla ?
(
ai ai ai-anteeksi vaan-ilmeisesti unet vielä silmissä-ja tuo tekstikin on niin pientä

sähän nimenomaan kirjoitit, että: ei jälkikiristystä....
sorry
itse käytin vanhoja pultteja, kun yksikään ei ollut venynyt enempää kuin toiset
jotenkin vaan luotan saab laatuun vanhanakin usein enempi kuin haratsukamaan, tässäkin jutskassa. eli jos mittaa vanhat ( joita helposti saanee) ettei oo mikään venähtäny verrattuna uuteen, niin luulis käyvän.
monet on duunannu vanhat terveet vaan sinne ja en oo kuullu jotta olis hajonnu.
olikohan siinä 8- venasessa kanssa ne torxit, varmista jos et oot varma.
16 venasessa kyl on.
monet on duunannu vanhat terveet vaan sinne ja en oo kuullu jotta olis hajonnu.
olikohan siinä 8- venasessa kanssa ne torxit, varmista jos et oot varma.
16 venasessa kyl on.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
No venynythän ne oli ! Laitto uuden ja vanhan pultin kierreosan vastakkain niin vanhassa oli alusta kierteet"sisäkkäin ja 50 mm päässä puoli nousua eli 1,75 / 2 = 0,875 mm venyneet sillä matkalla eli harjat vastakkain jne.
No uudet tuli postissa just ja muutkin tiivisteet ja luonnollsesti Elringin - orgis kannentiiviste.
Huomenna saa kannen höyläykseltä et sitte venttiilin säätöö vaan vailla ja kasaan.
No uudet tuli postissa just ja muutkin tiivisteet ja luonnollsesti Elringin - orgis kannentiiviste.
Huomenna saa kannen höyläykseltä et sitte venttiilin säätöö vaan vailla ja kasaan.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
jep,itse mittautin kanssa kannenpulttini kun moottori tuosta S:tä hajosi.Venyneet olivat.Oli muuten alkuperäiset pulttit,ja entinen omistaja täälläkin foorumilla kertoi että jälkikiristystä ei tarvita..Ja vielä tällä hymiöllä:toms kirjoitti:No venynythän ne oli ! Laitto uuden ja vanhan pultin kierreosan vastakkain niin vanhassa oli alusta kierteet"sisäkkäin ja 50 mm päässä puoli nousua eli 1,75 / 2 = 0,875 mm venyneet sillä matkalla eli harjat vastakkain jne.
No uudet tuli postissa just ja muutkin tiivisteet ja luonnollsesti Elringin - orgis kannentiiviste.
Huomenna saa kannen höyläykseltä et sitte venttiilin säätöö vaan vailla ja kasaan.

Sama jätkä muuten hitsailee täällä tonnarin peltisatseja...



ilmeisesti osaat lukea koska täällä foorumillakin kirjoitat niin voit katsoa korjausoppaasta ohjeet kannen kiristykseen.tomaatti kirjoitti:
jep,itse mittautin kanssa kannenpulttini kun moottori tuosta S:tä hajosi.Venyneet olivat.Oli muuten alkuperäiset pulttit,ja entinen omistaja täälläkin foorumilla kertoi että jälkikiristystä ei tarvita..Ja vielä tällä hymiöllä:![]()
Sama jätkä muuten hitsailee täällä tonnarin peltisatseja...![]()
![]()
jännä nähdä joo miten peltisarja toimii. sääli että sulla on satku. olisit varmaan ollut heti tilaamassa.
mites se bensapaineensäädin on toiminut? mä tein "huollon" siihen ennenkuin se sulle lähetettiin

saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Täällähän noista venymisistä joskus "keskusteltiin":
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 741#115741
Jälkikiristyksestä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4812
Uusilla nyt saatavilla olevilla uusilla kannentiivisteillä ilmeisesti voidaan soveltaa uusimpia ohjeita, eikö se kiristystapa pitäisi juuri riippua käytettävästä tiivisteestä?
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 741#115741
Jälkikiristyksestä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4812
Uusilla nyt saatavilla olevilla uusilla kannentiivisteillä ilmeisesti voidaan soveltaa uusimpia ohjeita, eikö se kiristystapa pitäisi juuri riippua käytettävästä tiivisteestä?
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
Viimeksi muokannut jus, Ke Tammi 31, 2007 10:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mulla on 80luvun saabin tiedote kannen pulteista 8v moottorit . Juttu meni jotakuinkin näin että voidaan käyttää muistaakseni parikertaa.
Kuka todellisuudessa tietää montako kertaa on pata aukastu 15-20vuotta vanhassa autos? Entäs pulttien ikä,tekeekö se mitään niille paikoillaan ollessa ? ?
Kuka todellisuudessa tietää montako kertaa on pata aukastu 15-20vuotta vanhassa autos? Entäs pulttien ikä,tekeekö se mitään niille paikoillaan ollessa ? ?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015