Kannenpultit !

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Kannenpultit !

Viesti Kirjoittaja toms »

Mistä saan uudet kannenpultit ! Saabilta 17 ekuu kpl = 170€... ja tarvikkeena
saa vain jotain AJUSA- merkkisiä joista kokemuksena = Burmalaista joulutinaa, 2 katkes kerren yhdessä diesel-konerempassa ennenkuin oli momentissa etes jne. eli en laita.
Olisiko jollain jäänyt uusia hyllyyn ku Arwidsoniltakaan ei saa kuin ei ooota nykyään. Auto on -87 8v. ja pultinkannat on ne "torxit" "väärinpäin" onko se nyt se hexakon.. tiä häntä
mutta kannen pultteja kuulutetaan !
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

http://www.motonet.fi ja eivät ainakaan ole katkennu 3 kertaa vedetty momenttiin!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Voi Vidu ! Eipä tullut mieleenkään ! Pittää soitella aamulla espooseen ja vantaalle ja kysyä mitä pultteja ne on ! Oli ainoot liikkeet missä niitä oli. ja yhden pultin hinnalla koko sarja ! Kiitos mutta tarjotkaa vielä niin ostan varastoon tulevaisuutta varten jos jollain on muita kuin Ajusaa .... :twisted:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Ne on ajusan pultteja siellä motoneidissä, ainakin mä sain sellaset...
En niitä ainakaan katki saanut.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Oliko ne niitä ei jälkikiristystä vaativia - pultteja , "torx väärinpäin" kannalla ?
Vidu jos tulee väärät. No on sitä parikymppiä ennenkin kusena hankeen mennyt. Ei herrat tiennyt siellä mitä "merkkiä" ko. pultit edustaa. :(
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Joo, ne oli sillä E16 kannalla olevia pultteja.
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

toms kirjoitti:Oliko ne niitä ei jälkikiristystä vaativia - pultteja , "torx väärinpäin" kannalla ?
(
ei ne kyllä minun tiedääkseni mitään jälkikiristystä vaatii...

ai ai ai-anteeksi vaan-ilmeisesti unet vielä silmissä-ja tuo tekstikin on niin pientä :wink:
sähän nimenomaan kirjoitit, että: ei jälkikiristystä....
sorry
itse käytin vanhoja pultteja, kun yksikään ei ollut venynyt enempää kuin toiset
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

jotenkin vaan luotan saab laatuun vanhanakin usein enempi kuin haratsukamaan, tässäkin jutskassa. eli jos mittaa vanhat ( joita helposti saanee) ettei oo mikään venähtäny verrattuna uuteen, niin luulis käyvän.
monet on duunannu vanhat terveet vaan sinne ja en oo kuullu jotta olis hajonnu.
olikohan siinä 8- venasessa kanssa ne torxit, varmista jos et oot varma.
16 venasessa kyl on.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kyllä ne molemmissa kansissa samat pultit on.
sentään ovat EI-venyviä niin ei tarvi joka kerta vaihtaa, 3-4 kerran välein muistaisin jossain kerrotun. niin ainakin itse olen tehnyt ja yhtään katki en ole saanut.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

No venynythän ne oli ! Laitto uuden ja vanhan pultin kierreosan vastakkain niin vanhassa oli alusta kierteet"sisäkkäin ja 50 mm päässä puoli nousua eli 1,75 / 2 = 0,875 mm venyneet sillä matkalla eli harjat vastakkain jne.

No uudet tuli postissa just ja muutkin tiivisteet ja luonnollsesti Elringin - orgis kannentiiviste.

Huomenna saa kannen höyläykseltä et sitte venttiilin säätöö vaan vailla ja kasaan.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

toms kirjoitti:No venynythän ne oli ! Laitto uuden ja vanhan pultin kierreosan vastakkain niin vanhassa oli alusta kierteet"sisäkkäin ja 50 mm päässä puoli nousua eli 1,75 / 2 = 0,875 mm venyneet sillä matkalla eli harjat vastakkain jne.

No uudet tuli postissa just ja muutkin tiivisteet ja luonnollsesti Elringin - orgis kannentiiviste.

Huomenna saa kannen höyläykseltä et sitte venttiilin säätöö vaan vailla ja kasaan.
jep,itse mittautin kanssa kannenpulttini kun moottori tuosta S:tä hajosi.Venyneet olivat.Oli muuten alkuperäiset pulttit,ja entinen omistaja täälläkin foorumilla kertoi että jälkikiristystä ei tarvita..Ja vielä tällä hymiöllä: :twisted:
Sama jätkä muuten hitsailee täällä tonnarin peltisatseja... :D :D :D
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

tomaatti kirjoitti:
jep,itse mittautin kanssa kannenpulttini kun moottori tuosta S:tä hajosi.Venyneet olivat.Oli muuten alkuperäiset pulttit,ja entinen omistaja täälläkin foorumilla kertoi että jälkikiristystä ei tarvita..Ja vielä tällä hymiöllä: :twisted:
Sama jätkä muuten hitsailee täällä tonnarin peltisatseja... :D :D :D
ilmeisesti osaat lukea koska täällä foorumillakin kirjoitat niin voit katsoa korjausoppaasta ohjeet kannen kiristykseen.

jännä nähdä joo miten peltisarja toimii. sääli että sulla on satku. olisit varmaan ollut heti tilaamassa.
mites se bensapaineensäädin on toiminut? mä tein "huollon" siihen ennenkuin se sulle lähetettiin :P
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
antti.h
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2004 10:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja antti.h »

Ei ainakaan täällä ole tarvinnut jälkikiristää kannen pultteja. Ja hyvin on vehkeet toiminu. Ihmettelen täällä jonkun keilan kommentteja toisten projekteista!!?? Haloo! Kyl mulla ainakin kuola valuu sitä pakosarjaa kattellessa...enkä epäile etteikö toimeisi!!! Hiukan ryhtiä touhuun...
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11630
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Täällähän noista venymisistä joskus "keskusteltiin":
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 741#115741

Jälkikiristyksestä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4812

Uusilla nyt saatavilla olevilla uusilla kannentiivisteillä ilmeisesti voidaan soveltaa uusimpia ohjeita, eikö se kiristystapa pitäisi juuri riippua käytettävästä tiivisteestä?
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
Viimeksi muokannut jus, Ke Tammi 31, 2007 10:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Mulla on 80luvun saabin tiedote kannen pulteista 8v moottorit . Juttu meni jotakuinkin näin että voidaan käyttää muistaakseni parikertaa.
Kuka todellisuudessa tietää montako kertaa on pata aukastu 15-20vuotta vanhassa autos? Entäs pulttien ikä,tekeekö se mitään niille paikoillaan ollessa ? ?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vastaa Viestiin