Mankkuvenan kestävyys ongelma..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Jaaha... tammikuun (-06) 4. päivänä asennettu KOLMAS magnettiventtiili teki tänään tenän, ei ahtanut kuin niukasti 1 barin ja ahdot nousi hitaasti. W-letku irti ja pari ahtojen nostoa yli barin, venttiili "elpyi" ja toimi taas moitteetta. Mikä siellä mättää?

Ei voi kuin ihmetellä; kesän alussa asensin stage-1 yhteydessä ensimmäisen, viime syyskokoukseen mennessä se hajosi lopullisesti. Seuraava kesti 1400 km ja nyt vielä tämäkin alkoi pätkiä.

MITEN VOI OLLA MAHDOLLISTA :evil:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eihän se olekaan totta. :)
Mullakin on jo toinen mankku ja toinen pumppu meneillään, ja taas toimii kuten pitääkin :)
(Toki nuo huokaukset on muuttunut hiukan kovaääniseksi). :D
Jnz
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jnz »

Alkaa meneen hermot noitten mankkuvenojen kanssa... Nyt jostain syystä ahtopaine seilailee helvetisti 3000-4000rpm alueella.. Koitin toista mankkuvenaa niin ei mitään ongelmia. Onkos jollain tehnyt samaa? Resistanssi mankussa on ok.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Nyt jostain syystä ahtopaine seilailee helvetisti 3000-4000rpm alueella.. Koitin toista mankkuvenaa niin ei mitään ongelmia.
Tuttu juttu :x venttiili alkaa jotenkin ilmeisesti takerrella. Mulla on tuommonen "varaventtiili" laatikossa. Toinen meni vaihdossa että sai uuden takuuseen...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Nyt se kuuluisa pinna paloi...

...mankkuvena lentää lepikkoon ku hajosi taas lopullisesti. Oireena tällä kertaa ahtojen karkailu.

Ei karkaa enää:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8&start=30
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

tevisu kirjoitti:Nyt se kuuluisa pinna paloi...

...mankkuvena lentää lepikkoon ku hajosi taas lopullisesti. Oireena tällä kertaa ahtojen karkailu.

Ei karkaa enää:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8&start=30
hmm oisko mahollista että sullaki ois trionic purkista ne fetit tai fetti kyrtsähtäny ja se sitten aiheuttas ongelmaa?

Toki ko. tuote on fuking Åmol vituke :twisted:
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

JouniCSE kirjoitti: hmm oisko mahollista että sullaki ois trionic purkista ne fetit tai fetti kyrtsähtäny ja se sitten aiheuttas ongelmaa?
Eiköhän tuossa pommissa ole kaikki mahdollista... kunhan nyt kestäisi vielä hetken niin voisi ostaa auton.
Uusi mankkuvena kuitenkin toimii ihan hyvin, tuntuu teoriasi oudolta. Tämä viimeinen kesti melko pitkään. Noista feteistä ei ole mitään hajua - koskaan en ole moisista edes kuullut? Hajottaako nuo fetit näitä mankkuvenoja vai mitä ne fetit tekee/jättää tekemättä?

Yksi asia, mikä voi vaikuttaa näiden stage-saabeissa olevien mankkuvenojen kestävyyteen, voisi olla venttiilin saama kuuma ilma. Nuo pikkuahtimet lämpiävät melkoisesti ja letkuhan sieltä tulee suoraan tuohon leluventtiiliin.... Tällaisia pohdintoja kuulin yhdeltä tutulta.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

tevisu kirjoitti:[
Eiköhän tuossa pommissa ole kaikki mahdollista... kunhan nyt kestäisi vielä hetken niin voisi ostaa auton.
Uusi mankkuvena kuitenkin toimii ihan hyvin, tuntuu teoriasi oudolta. Tämä viimeinen kesti melko pitkään. Noista feteistä ei ole mitään hajua - koskaan en ole moisista edes kuullut? Hajottaako nuo fetit näitä mankkuvenoja vai mitä ne fetit tekee/jättää tekemättä?

Yksi asia, mikä voi vaikuttaa näiden stage-saabeissa olevien mankkuvenojen kestävyyteen, voisi olla venttiilin saama kuuma ilma. Nuo pikkuahtimet lämpiävät melkoisesti ja letkuhan sieltä tulee suoraan tuohon leluventtiiliin.... Tällaisia pohdintoja kuulin yhdeltä tutulta.
Toi kuuma ilmakin on mahdollista mutta tää kantsii lukasta:
http://www.saab9000.com/procedures/elec ... epair.html
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

tevisu kirjoitti:Yksi asia, mikä voi vaikuttaa näiden stage-saabeissa olevien mankkuvenojen kestävyyteen, voisi olla venttiilin saama kuuma ilma. Nuo pikkuahtimet lämpiävät melkoisesti ja letkuhan sieltä tulee suoraan tuohon leluventtiiliin.... Tällaisia pohdintoja kuulin yhdeltä tutulta.
Lieneekö kuitenkaan läpivirtaavan ilman lämmöstä kyse. :) :?:
Ennemminkin suunittelu/materiaali virheestä.
Eli tuo 0,33-0,34mm paksu, ja halkaisijaltaan 16mm liian kova mellalätkä siellä venttiilissä joutuu tekeen töitä viriviri vehkeessä enemmän, kuin on oletettu. :( .
Ja siitä irtoaa pienenpieniä paloja tekemään sitten kaikkea muuta kivaa. :(
No itelle väsäsin (pienellä hionalla) 0,5mm paksusta pakkausvanteesta uuden 0,42mm paksun läpyskän ja tuntui aluksi hieman hitaan oloiselta, vaan nyt kun tuo tnicci on oppinut tavoille on hyvän makuinen.
Viipotin pysyy juuri siellä missä pitääkin=punaisen lopussa :D .
(Ei löytynyt meidän duunista "kuumankestävää" lue paskarautaa, mellaa johon ois magneetti ottanut). Joutu sit väsään jätteestä, vaan taitanee olla parempaa kamaa kuin alkuperäinen, kun ei vielä ole murentunut.

Eli ei paha homma korjata vanha mankku (minäkin pystyin).
Toki seuraavan lätkän paksuus on 0,38-0,40mm ihan ton tnicin oppimisen nopeuttamisen takia.
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Jepjep, taas kerran mankuvena rullalla ja oireet samat kuin viimeksikin, ahdot karkailevat (myös vaikka virtajohto olisi irtikin). Vuoden sisään kolmas mankkuvena ja keskimäärin n. 12000km kestäneet, hieman kypsyttelee. Pitääkin sattua tilanteeseen, jossa mietitään pitäisikö auto myydä vai säilöä vuodeksi naftaliiniin ulkomaille muuton takia. Tähän asti tunnesyyt ovat olleet vielä voitolla mutta ehkä "järkisyyt" alkavat nyt pikku hiljaa saada niskalenkkiä aikaiseksi..
Pahoittelen pientä avautumistani :)
#2633
Tomaatti9000
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Minulla kesti

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Uusi mankkuvena kesti puoli vuotta, jonka jälkeen siitä tuli erittäin kallis helistin :roll: . Metallilevy ilmeisesti palasina.

Pitää seuraava hakea Laakkoselta, jotta tietää saavansa uuden venan 2v ajan vanhan hajotessa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Onneksi ostosta on n. 1.5vuotta (maptun)
#2633
Tomaatti9000
Vastaa Viestiin