TD04HL-15T:n laakeripesän kääntäminen

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pko
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 21:41

TD04HL-15T:n laakeripesän kääntäminen

Viesti Kirjoittaja pko »

Mahtaneeko kyseisen ahtimen laakeripesää pystyä kääntämään? Siis tarkoitus olisi saada öljyn sisäänmenoa käännettyä 180 astetta nykyiseen sijaintiin nähden, jos turbiini- ja kompressoripesät pysyvät paikallaan. Jos tuo onnistuu, niin mitä siinä pitää käytännössä tehdä? Onko mitään tiivisteitä tms., joita pitää varoa? Saako turbiinin ja kompressorin keskinäistä kohdistusta muuttaa? Tuo tuli lähinnä mieleen hukkaportin vuoksi.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Tossa itseasiassa suora vastaus: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=volvon

Se hukkiksen kello pitäis pysyä ihan suorassa tankoon nähden. Tekemällä kellolle oman kiinnityksen saa pesät käänneltyä haluamaansa asentoon. Katsoo vain ettei kiristy/löysty liikaa niin että loppuu säätövara tangosta.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
pko
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 21:41

Viesti Kirjoittaja pko »

Kiitos tiedosta!

Lisäkysymyksenä vielä, että onko pakopuolen sisäänmenon laipan piirroksia suoraan tarjolla missään?

Ja toisena sellainen, että olisiko kukaan Tampereelta tekemässä tilausta SpeedPartsille? Voisin tulla mukaan postikuluja jakamaan ottamalla pakopuolen ulostulolaipan ja -putken ( osanro 53.4741 ).
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Nuita speedpartsin osia myy Suomessa ProCarService Jyväskylässä ja klubilaiset saavat oman alennuksensa, joten jos et vielä kuulu, niin nyt viimeistään kannattaa liittyä :D. PCS:n yhteystiedot löytyvät klubin nettisivun mainoksista.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Oliko niille cadi piirrustuksille tarvetta?
Olkaas hyvä http://www.elvaracing.se/temp/flansar/flansar.htm

Tuossa reilu kuukausi sitte tuli vastaan stcs:llä
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
pko
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 21:41

Viesti Kirjoittaja pko »

Kiitos jälleen!

Noissa piirustuksissa ei ikävä kyllä näyttänyt olevan ollenkaan td04hl-15t:n pakolaippaa... Onneksi ahdin on tuossa käsillä, niin piirsin oman, vaikka hankalaa se tällä CAD-ohjelmien käyttökokemuksella oli.

Ottaako tuo ProCarService millaiset provikat välistä? Ahtimen down-pipen laipan ja putkenpätkän hinta SpeedPartsilla olisi 155kr, joka lienee n. 17€.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Soita ja kysy tai lähetä sähköpostia. Ei pitäis tuosta kovin kauas heittää.

014-282200 tai r.seijari@mail.saabnet.com

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin