900i, katsastus, hylsy

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
MarkoL
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:07

900i, katsastus, hylsy

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

Morjensta,

Muuten niin siisti ja hieno kullanvärinen satku ei kelvannut
katsastusmiehellen Espoossa.

Oikea alapallo, tehoero jarruissa ja pohjasta löytyneet ruoste-
vauriot riittivät syyksi hylätä.

Avain lähti virtalukosta moottorin käydessä, kaukovalojen lamppu
kojetaulusta oli palanut ja toinen ajovalo virheellisesti suunnattu.
Noista tuli korjauskehotus.

Kysymys, jonka olen aiemminkin esittänyt ja apua saanut:

Olisiko joku pk-seudulla tai lähikaupungeissa (around 100 km säteellä) halukas katsomaan pohjan ruostevauriot ja tekemään arvion sekä mahtollisesti sitten suostuva hitsaamaan ne sopivaan hintaan? Muutkin korjaukset tietenkin pitäisi tehdä...

Hitsaustyön laajuus ja työn hinta määrittelee pitääkö auto myydä vai toimittaa Kuusakoskelle.

Jos vain joku jonkun tietää tai itse noita hitsihommia tekee, soittaa
saapi minulle 040-8019330 24h.
=====================

t. Marko
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Hitsauksesta en tiedä, mutta avaimen lähteminen virtalukosta korjaantui mulla teettämällä kulumattomasta vara-avaimesta uusi avain. Jos kulumatonta avainta ei ole tallella, pyydä tekemään vähän vanhaa avainta isompi. Turhaan vaihtaa ihmiset virtalukkoja, kun avain on kulunut..
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

akyttala kirjoitti: avaimen lähteminen virtalukosta korjaantui mulla teettämällä kulumattomasta vara-avaimesta uusi avain. Jos kulumatonta avainta ei ole tallella, pyydä tekemään vähän vanhaa avainta isompi. Turhaan vaihtaa ihmiset virtalukkoja, kun avain on kulunut..
siitä huoltokirjan kannesta löytyy lukkonumerosarja ( jos on orkkispesät), sillä kun teettää niin on kaikkein varminta ja oikein lukkoliikkeessä.
vaihto- ohjeitahan löytyy haulla.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

stara kirjoitti:
akyttala kirjoitti: avaimen lähteminen virtalukosta korjaantui mulla teettämällä kulumattomasta vara-avaimesta uusi avain. Jos kulumatonta avainta ei ole tallella, pyydä tekemään vähän vanhaa avainta isompi. Turhaan vaihtaa ihmiset virtalukkoja, kun avain on kulunut..
siitä huoltokirjan kannesta löytyy lukkonumerosarja ( jos on orkkispesät), sillä kun teettää niin on kaikkein varminta ja oikein lukkoliikkeessä.
vaihto- ohjeitahan löytyy haulla.
Me kun katsastettiin vm. 74 tuplista, niin katsastusmies sanoi, että rasvaatte ensin avaimen (tai lukon en muista) ja kokeilette sitten. Päästi läpi kehotuksella.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
MarkoL
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:07

Kiitoksia

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

Hyviä vinkkejä, kokeillaan kokeillaan ... :)

t. Marko
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

jotain lukkosulaa tai aseöljyä kannataa laitaa niin se putsaa ja irrottaa lukon haitat. näin toimii paremmin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin