Koelaudan alapanelin irroitus (rikkomatta)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Raipe
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:41
Paikkakunta: Vihti

Koelaudan alapanelin irroitus (rikkomatta)

Viesti Kirjoittaja Raipe »

Tarvitsisi saada tuo konepellin vaijeri saada kuntoon (irronnut tod.näk. vetokahvan päästä) ja sitä varten tuo alapanelin irroitus on tullut ajankohtaiseksi.
Tähän saakka asiat ovat olleet ohjekirjojen/nettiohjeiden mukaisia eli keskikonsoli irroitettu, mutteri tuhkakupin takaa ja kaksi ruuvia konehuoneen puolelta. Nyt siis panelin pitäisi irrota, mutta kiinni on kuin p***a Junttilan tuvan seinässä.
Käsittääkseni siellä on jotain pikakiinnikkeitä tai vast. mutta onko tuon panelin irroittamiseen jotain kikkaa. Vai väännetäänkö vaan raa'asti? Tai olenko jättänyt jotain irrottamatta.
Hakua kokeilin, mutta en löytänyt sieltä apua.
Ai niin, auto on ulkona ja pakkaslukema on n. -20, jos on jotain merkitystä.
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Lokasuojan puolelta (konepelti auki) molemmin puolin kiini sulla vielä, irroitat sieltä molemmin puolin 1xm6? pultti, sitten vaan vedät suoraan alas niin irtoo klipsuista.
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Raipe, nyt jäitä hattuun ja sisälle. Jos konehuoneen puolella ei ole akuuttia asiaa jättäisin asian plussakeleille tai sitten menet lämpimään talliin tms. Näillä keleillä hajotat aivan varmasti jonkun muoviosan ja sitten palaa käämit jne. Itse en ainakaan pakkasessa korjaa muutakuin akuutit jutut. :lol:

Olikohan Og:ssä vielä hanskalokeron alapuolella joku ruuvi? Ja otappa ne ns. kick.paneelien verhoilut irti jalkatilan sivusta, niin näetkin jotain. Ota tiiviste oven reunasta pois ja musta metallinen peitelista sivusta pois, niin näet jo koko kahvahomman.
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Raipe
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:41
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Raipe »

Ne kaksi 10 mm kannalla olevaa ruuvia on otettu pois, mutta kun ei lähe.
Siellä on siis klipsut jotka haraa vastaan?
Pitää huomenissa yrittää vielä, jos vaikka lämmittäis auton (olis ainakin mukavampi ähkiä :))
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
Turbonen
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Marras 22, 2004 20:54
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Turbonen »

Hanskalokeron kohdalla on pari metalliliuskaa, jolla kojelaudan alaosa myöskin pysyy paikoillaan. Jonkin aikaa sitten irroitin autostani tuon alaosan, se taisi lähteä aika helposti irti vetämällä sitä varovasti alaspäin/alaviistoon.
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Koelaudan alapanelin irroitus (rikkomatta)

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Raipe kirjoitti:Tarvitsisi saada tuo konepellin vaijeri saada kuntoon (irronnut tod.näk. vetokahvan päästä) ja sitä varten tuo alapanelin irroitus on tullut ajankohtaiseksi.
Tähän saakka asiat ovat olleet ohjekirjojen/nettiohjeiden mukaisia eli keskikonsoli irroitettu, mutteri tuhkakupin takaa ja kaksi ruuvia konehuoneen puolelta....

Irrotit siis keskikonsolin ja sen jälkeen korokeruuvin (sen, jonka päähän konsolin ruuvi tulee kiinni) + konehuoneen puolelta molemmista päädyistä pultit.
+ Tietenkin onhan ratin alla oleva kotelo poistettu?


Kuva
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Raipe
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:41
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Raipe »

Ok, homma alkaa selvitä. Tuo korokeruuvi on irroittamatta. Otin vain irti sen konsolin ruuvin, kuten ohjeissa sanotaan (siis puhutaan yhdestä ruuvista).
Tässä sen huomaa, että kannattaa kysyä viisaammilta :) tai ainakin kokeneemmilta :lol: . Tai molempi parempi.
Huomenna uudestaan, rauhallisesti ja lämmitetyssä autossa.
Ja jälleen kerran kiitoksia hyvistä neuvoista.
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Mahtuuhan tuon vaijerin vaihtamaan irroittamatta tuota alapaneelia...? Vai puuttuikohan entisestä 900:sta jotain osia? :lol:
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Lisätään vielä että tuo osa (=polvisuoja nimeltään) lähtee _suoraan_ alaspäin. Ymmärrät sen kiinnityksen sitten kun saat irti.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin