Koelaudan alapanelin irroitus (rikkomatta)
Koelaudan alapanelin irroitus (rikkomatta)
Tarvitsisi saada tuo konepellin vaijeri saada kuntoon (irronnut tod.näk. vetokahvan päästä) ja sitä varten tuo alapanelin irroitus on tullut ajankohtaiseksi.
Tähän saakka asiat ovat olleet ohjekirjojen/nettiohjeiden mukaisia eli keskikonsoli irroitettu, mutteri tuhkakupin takaa ja kaksi ruuvia konehuoneen puolelta. Nyt siis panelin pitäisi irrota, mutta kiinni on kuin p***a Junttilan tuvan seinässä.
Käsittääkseni siellä on jotain pikakiinnikkeitä tai vast. mutta onko tuon panelin irroittamiseen jotain kikkaa. Vai väännetäänkö vaan raa'asti? Tai olenko jättänyt jotain irrottamatta.
Hakua kokeilin, mutta en löytänyt sieltä apua.
Ai niin, auto on ulkona ja pakkaslukema on n. -20, jos on jotain merkitystä.
Tähän saakka asiat ovat olleet ohjekirjojen/nettiohjeiden mukaisia eli keskikonsoli irroitettu, mutteri tuhkakupin takaa ja kaksi ruuvia konehuoneen puolelta. Nyt siis panelin pitäisi irrota, mutta kiinni on kuin p***a Junttilan tuvan seinässä.
Käsittääkseni siellä on jotain pikakiinnikkeitä tai vast. mutta onko tuon panelin irroittamiseen jotain kikkaa. Vai väännetäänkö vaan raa'asti? Tai olenko jättänyt jotain irrottamatta.
Hakua kokeilin, mutta en löytänyt sieltä apua.
Ai niin, auto on ulkona ja pakkaslukema on n. -20, jos on jotain merkitystä.
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Raipe, nyt jäitä hattuun ja sisälle. Jos konehuoneen puolella ei ole akuuttia asiaa jättäisin asian plussakeleille tai sitten menet lämpimään talliin tms. Näillä keleillä hajotat aivan varmasti jonkun muoviosan ja sitten palaa käämit jne. Itse en ainakaan pakkasessa korjaa muutakuin akuutit jutut.
Olikohan Og:ssä vielä hanskalokeron alapuolella joku ruuvi? Ja otappa ne ns. kick.paneelien verhoilut irti jalkatilan sivusta, niin näetkin jotain. Ota tiiviste oven reunasta pois ja musta metallinen peitelista sivusta pois, niin näet jo koko kahvahomman.

Olikohan Og:ssä vielä hanskalokeron alapuolella joku ruuvi? Ja otappa ne ns. kick.paneelien verhoilut irti jalkatilan sivusta, niin näetkin jotain. Ota tiiviste oven reunasta pois ja musta metallinen peitelista sivusta pois, niin näet jo koko kahvahomman.
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Ne kaksi 10 mm kannalla olevaa ruuvia on otettu pois, mutta kun ei lähe.
Siellä on siis klipsut jotka haraa vastaan?
Pitää huomenissa yrittää vielä, jos vaikka lämmittäis auton (olis ainakin mukavampi ähkiä
)
Siellä on siis klipsut jotka haraa vastaan?
Pitää huomenissa yrittää vielä, jos vaikka lämmittäis auton (olis ainakin mukavampi ähkiä

og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
Re: Koelaudan alapanelin irroitus (rikkomatta)
Raipe kirjoitti:Tarvitsisi saada tuo konepellin vaijeri saada kuntoon (irronnut tod.näk. vetokahvan päästä) ja sitä varten tuo alapanelin irroitus on tullut ajankohtaiseksi.
Tähän saakka asiat ovat olleet ohjekirjojen/nettiohjeiden mukaisia eli keskikonsoli irroitettu, mutteri tuhkakupin takaa ja kaksi ruuvia konehuoneen puolelta....
Irrotit siis keskikonsolin ja sen jälkeen korokeruuvin (sen, jonka päähän konsolin ruuvi tulee kiinni) + konehuoneen puolelta molemmista päädyistä pultit.
+ Tietenkin onhan ratin alla oleva kotelo poistettu?

96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Ok, homma alkaa selvitä. Tuo korokeruuvi on irroittamatta. Otin vain irti sen konsolin ruuvin, kuten ohjeissa sanotaan (siis puhutaan yhdestä ruuvista).
Tässä sen huomaa, että kannattaa kysyä viisaammilta
tai ainakin kokeneemmilta
. Tai molempi parempi.
Huomenna uudestaan, rauhallisesti ja lämmitetyssä autossa.
Ja jälleen kerran kiitoksia hyvistä neuvoista.
Tässä sen huomaa, että kannattaa kysyä viisaammilta


Huomenna uudestaan, rauhallisesti ja lämmitetyssä autossa.
Ja jälleen kerran kiitoksia hyvistä neuvoista.
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi