Huippuajettavuutta pilkkahintaan (uusi tuplis)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Galleriakeskustelu siirretty tuonne: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=34757
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Hieno tuplis sulla lefa!
Siitä renkaan pyörimissuunnasta:
Jos sulla pyörii joku renkaista väärään suuntaan ja renkailla on ajettu jo aikaisemminkin, siis vaikka yksi talvi, niin älä käännä rengasta enää vanteella oikein päin. Jos renkaalla on ajettu väärään pyörimissuuntaan ja sen kääntää takas oikeinpäin niin on vaara että nastat lähtee pois. Mä kun itse syksyllä ostin talvinakit vanteineen mun 900:n niin huomasin kun olin laittamassa renkaita alle, että kolmessa on sama pyörimissuunta. :( (renkaat on misukan ivalot). Niistä yhdestä näki selvästi, että se oli se joka oli pyörinyt väärään suuntaan. Nastat olivat kuluneet vähän viistosti ja nastat olivat vähän vinossa. Kävin kysymässä jopa kääntämisestä rengasliikkeessä ja sieltä vahvistettiin mun aavistus, että jos kääntäis nyt pyörimään oikeaan suuntaan niin nastat voi lähtee. Ei oo vielä ropissut nastat pois vaikka yksi renkaista pyörii väärään suuntaan ja pidossakaan en ole huomannut eroa, taitaa vaan vesi kelillä lähinnä syrjäyttää huonommin vettä, kun urat on väärään suuntaan. Tosin mulla on se rengas nyt takana mutta luulen että se on aikaisemmin ollut edessä koska se on toinen niistä renkaista, joissa on pintaa vähemmän jäjellä pikkuisen kuin toisissa kahdessa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kuten jo totesin, tuosta ei pidot parane, joten annan olla vaan, menee tasaisesti ja niin jarruttaessa kuin kiihdyttäessä pitää.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Jaa vähänkö hiano tuplis, onneks olkoon.
Joko satku on osina? :D
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Aaviita kirjoitti:Jaa vähänkö hiano tuplis, onneks olkoon.
Joko satku on osina? :D
Ei, odotan innolla koska saan aihetta tehdä niin, ellet halua ostaa pois? :wink:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

nyt vasta pääsin katsomaan kuvia kunnolla, onpa kertakaikkiaan hieno. näyttäis olevan 82 vuoden kone, öljyntäyttöaukon sijainnista päätellen?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

lucaf kirjoitti:nyt vasta pääsin katsomaan kuvia kunnolla, onpa kertakaikkiaan hieno. näyttäis olevan 82 vuoden kone, öljyntäyttöaukon sijainnista päätellen?
Jep, kone on remontoitu ja peräisin vanhemmasta, kun auton alkuperäinen kone väsähti ilmeisestikin huoltojen laiminlyönnin vuoksi.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

lefa42 kirjoitti:
Aaviita kirjoitti:Jaa vähänkö hiano tuplis, onneks olkoon.
Joko satku on osina? :D
Ei, odotan innolla koska saan aihetta tehdä niin, ellet halua ostaa pois? :wink:
Katsotaan, älä vielä paloittele sitä satkua 8O
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Aaviita kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:
Aaviita kirjoitti:Jaa vähänkö hiano tuplis, onneks olkoon.
Joko satku on osina? :D
Ei, odotan innolla koska saan aihetta tehdä niin, ellet halua ostaa pois? :wink:
Katsotaan, älä vielä paloittele sitä satkua 8O
Uhka on suuri, nimittäin pesin sen juuri, ja niin teen yleensä myös purettaville autoille (siistimpää touhua).

Vaatiikos 99:n vaihdekepin pohja mitään erityistä säätöä, kun ei ole moista tullut avattua, ajattelin iltapuhteena vaihtaa tuon pohjan oikeanlaiseen?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11630
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

lefa42 kirjoitti:Vaatiikos 99:n vaihdekepin pohja mitään erityistä säätöä, kun ei ole moista tullut avattua, ajattelin iltapuhteena vaihtaa tuon pohjan oikeanlaiseen?
Vaihde pakille, keppikonsolin asemointi lattiaan niin, että tappi konsolin etureunassa olevan reiän ja vaihteensiirtoakselissa olevan reiän läpi saa pujotettua 6 mm puikon.

Edellyttäen siis että rintapellin kohdalla oleva nivel on kiristetty oikeassa asennossa. Jos on sieltä pielessä, konsolia ei lattiassa saa sellaiseen asemaan, että kohdistusreiät osuisi.

http://www.townsendimports.com/Web/tran ... dj.htm#900
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

jus kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Vaatiikos 99:n vaihdekepin pohja mitään erityistä säätöä, kun ei ole moista tullut avattua, ajattelin iltapuhteena vaihtaa tuon pohjan oikeanlaiseen?
Vaihde pakille, keppikonsolin asemointi lattiaan niin, että tappi konsolin etureunassa olevan reiän ja vaihteensiirtoakselissa olevan reiän läpi saa pujotettua 6 mm puikon.

Edellyttäen siis että rintapellin kohdalla oleva nivel on kiristetty oikeassa asennossa. Jos on sieltä pielessä, konsolia ei lattiassa saa sellaiseen asemaan, että kohdistusreiät osuisi.

http://www.townsendimports.com/Web/tran ... dj.htm#900
Tattis, aina apu lähellä, kun sitä tarvitaan, torstaiksi tuo on pakko saada tiptop-kuntoon tai jää potkijaisreissu väliin. Sääukko kun sanoi, että tulee lämmintä (-8 ) ja satkussa on aina kuuma. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin